אלקטרה מוצרי צריכה רוכשת את השליטה בזכיינית קולומביה בישראל

אלקטרה נכנסת לתחום הטיולים והפנאי, ורוכשת את השליטה בחברת סער א.ת יזמות ומסחר לפי שווי של 130 מיליון שקל • לפי מנכ"ל אלקטרה צביקה שווימר, השותפות בין הצדדים תוביל להכפלת פעילות הרשתות בתוך שלוש שנים

חברת ציוד הטיולים קולומביה / צילום: שאול לנדנר
חברת ציוד הטיולים קולומביה / צילום: שאול לנדנר

אלקטרה מוצרי צריכה נכנסת לתחום הטיולים והפנאי, ורוכשת את השליטה (50.01%) בחברת סער א.ת יזמות ומסחר, זכיינית המותג קולומביה בישראל, לפי שווי של 130 מיליון שקל. חברת סער מפעילה 3 רשתות קמעונאיות תחת המותגים קולומביה, אאוטסיידרס ושבילים - רשתות המתמחות בציוד טיולים ופנאי. לפי  צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, השותפות בין הצדדים תוביל להכפלת פעילות הרשתות בתוך שלוש שנים.

זוהי הרכישה הראשונה שמבצעת חברת אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) בתחום מוצרי הביגוד, כאשר העסקה נעשית לפי שווי של 130 מיליון שקל (לפני הכסף). אלקטרה צריכה תשלם 80 מיליון שקל - מחציתם ישולמו ישירות לבעלי מניות סער ומחציתם יושקעו בתוך החברה וישמשו להמשך פיתוחה העסקי.

בשנים האחרונות, נמצא ענף הטיולים והאאוטדור בצמיחה. דווקא בתקופת הקורונה - בה ענף התיירות הבינלאומית משותק, באמ"צ החליטו לבצע רכישה הצופה את המגמות לשנים הקרובות, זאת גם לאור הטרנדים שהתפתחו בתקופת הקורונה. לדברי תומר בן סניור, מבעלי חברת סער א.ת יזמות ומסחר, בתקופת הקורונה נרשמה עלייה ברכישות אוהלים וציוד המתאים לטיול מקומי, בזמן שבישראל כמו בעולם - הציבור הרחב 'גילה' את הטבע. כאשר תחל הקורונה לדעוך גם בעולם, מקווים באמ"צ ובסער שקהלים גדולים יותר יבחרו לבלות את זמן הפנאי שלהם בטבע, וימצאו מענה לצרכיהם בסניפי הרשת.

יתר על כן, שווימר מדגיש כי מגמת העבודה מהבית שתימשך בעוצמות נמוכות יותר עם דעיכת הקורונה, מובילה לכך שהציבור מתעדף ביגוד קז'ואל נוח, אותו מציעות רשתות הטיולים.

קולומביה היא חברת ציוד הטיולים השנייה בגודלה בעולם. בישראל, מחזיקה סער יזמות ומסחר 34 חנויות קולומביה, שבילים ואאוטסיידרס. בשל הרכישה מבצעת כעת אלקטרה, בשלוש השנים הקרובות מתכננים השותפים לפתוח 20 חנויות נוספות ברחבי הארץ, מתוכן ייפתחו 6 כבר השנה. לפי שווימר, החנויות החדשות לא יתמקדו רק בצד הרכישתי אלא גם בצד החווייתי, בין היתר באמצעות סיוע ללקוחות בתכנון טיוליהם בארץ ובחו"ל. גם פעילות האונליין של החברה תשודרג, ואתר המכירות יהפוך לפלטפורמה מרכזית.

חברת סער א.ת יזמות ומסחר שנוסדה בשנת 1994 נמצאת בבעלות המייסדים תומר בן-סניור ואביעד צברי, המכהנים כמנכ"לים משותפים. החברה היא יבואנית ויצרנית של ציוד וביגוד למטיילים, מחנאות, סקי וסנובורד, ספורט שטח ופנאי והיא זכיינית של המותג העולמי קולומביה בישראל. החברה מחזיקה כאמור ב-34 חנויות ברחבי הארץ, ואף מוכרת את מוצריה לחנויות פרטיות ורשתות שונות. בנוסף, היא משמשת כספקית של כוחות הצבא והביטחון, משרדי ממשלה וחברות במשק. אמ"צ נסחרת לפי שווי של 3.29 מיליארד שקל. מתחילת השנה הניבה המניה תשואה של 38%. לאמ"צ קופת מזומנים של 623 מיליון שקל, המאפשרים לחברה לתמוך בהתפתחות עתידית.