הישראלית שפיתחה רובוט לניתוח המלאי במדפים בדרך להנפקה בקנדה

חברת שלפי-טק (Shelfie-Tech), המייצרת פתרון רובוטי טכנולוגי המסוגל לנתח בכל רגע נתון את מצב המלאי הקיים במדפי הסופרמרקט, בדרך להנפקה בבורסה בקנדה • החברה הוקמה ב-2021 וכיום מעסיקה 15 עובדים במשרדיה בתל אביב • לפי הערכות החברה, הכנסותיה ב-2023 יעמדו על 5-15 מיליון דולר

מבנה הבורסה בטורונטו, קנדה / צילום: Shutterstock, mikecphoto
מבנה הבורסה בטורונטו, קנדה / צילום: Shutterstock, mikecphoto

חברת שלפי-טק (Shelfie-Tech), המייצרת רובוט לניתוח מצב המלאים במדפי הסופרמרקטים, בדרך להנפקה בבורסה בקנדה. במקביל, החברה יוצאת לגיוס של כ-5 מיליון דולר לפי שווי התחלתי של כמה עשרות מיליוני דולרים. בראש החברה עומד יוסף בן צור, ממייסדי קבוצת A2Z הנסחרת בבורסה בקנדה. בכוונת בן צור לבצע רישום כפול בנאסד"ק לאחר ההנפקה.

שלפי-טק מייצרת פתרון רובוטי טכנולוגי, המסוגל לנתח בכל רגע נתון את מצב המלאי הקיים במדפי הסופרמרקט, באמצעות בינה מלאכותית וניתוח תמונות עומק. "זיהינו את הצורך של הקמעונאים בניהול המלאי הקיים במדפים. הפתרון שפיתחנו נותן מענה מלא לצורך הזה, וזאת מבלי להפריע לצרכן להשלים את הרכישה", אומר בן צור, שגם עומד בראש חברת העגלות החכמות Cust2Mate.

"במקרים רבים המדפים לא מסודרים, ולא ממלאים אותם כמו שצריך", אמר בן צור. "אנחנו מציעים סוג של מקל טכנולוגי, שיודע לסרוק שורות מדפים ולהגיד מה יש ומה חסר על המדפים בשעות קבועות. זה מאפשר לדעת תוך דקות מה קיים ומה חסר, ברמה של יחידות. לרובוט נלווית אפליקציה שמעדכנת כל עובד בהיררכיית הסופר שיש לו הרשאה - ממנהלי המדפים ועד בעלי הסופרמרקט - לדעת מה יש על המדפים.

"המטרה היא לייעל ב-40%-60% את המצב הקיים, שבו מביאים ארגזי סחורה ומשיבים חצי ממנה למחסן אחרי הארגון. העובד יוכל לדעת מראש כמה בקבוקי שמפו חסרים, ולהביא את המספר המדויק מהמחסן, ולאחר מכן לעדכן באפליקציה - והמידע יעבור לאנשי הלוגיסטיקה ולהנהלה".

שלפיטק הוקמה ב-2021,וכיום מעסיקה 15 עובדים במשרדיה בתל אביב. המערכת של החברה נמצאת בשלבי פיתוח, וצפויה להיות מוכנה בעוד כחמישה חודשים. המטרה היא לשווקה בסופרמרקטים בארץ, בארה"ב ובאירופה. לפי הערכות החברה, הכנסותיה ב-2023 יעמדו על 5-15 מיליון דולר.