ממתחם החיסונים הגדול בארץ ועד לחלוקת ערכות לימוד: המפיקים שמצאו הזדמנות עסקית במגפה

אלי שכטר ולייבי אמזל, בני ברק, בני 24 • הבעלים של "אבסולוט הפקות" • "החיסון שהגיע לארץ היה עבורנו דלת חזרה לשגרה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אלי שכטר ולייבי אמזל, בעלי ''אבסולוט הפקות'' / צילום: תמונה פרטית
אלי שכטר ולייבי אמזל, בעלי ''אבסולוט הפקות'' / צילום: תמונה פרטית

אלי שכטר ולייבי אמזל מבני ברק הם בעלים משותפים בחברת 'אבסולוט הפקות', שניהם בני 24, ומתמחים בהפקת אירועים עסקיים והמוניים.

שני השותפים הקימו את החברה ב-2018, החברה ארגנה והפיקה אירועי התרמה ואירועי חברה, והכול זרם על מי מנוחות,. האופי הצעיר שלהם מצא חן בעיניי חברות גדולות רבות שצרכו את שירותיהם. לייבי מספר כי בתחילת משבר הקורונה הכול נעצר, וכל האירועים בוטלו או נדחו למועד לא ידוע. "לא נשכח את התאריך - יום ראשון 20.3.20 בשעה 10:20 בבוקר, קיבלנו את הטלפון הראשון מלקוח שביקש לדחות את האירוע שלו בחודשיים, ומשם כמו סרט נע טלפון אחר טלפון התקשרו לקוחות שקבעו אירועים המוניים, וביקשו לדחות את האירוע לתאריך לא ידוע. ואח"כ הצטרפו גם אירועים קטנים יותר שביקשו לבטלם".

באותו הזמן היה כאמור תקופת יובש ובלבול עצום. כזכור תעשיית האירועים הייתה הראשונה להיסגר ועקב המגבלות גם האחרונה להיפתח. אך שני הצעירים החליטו כי "שום קורונה לא תעצור אותנו", אלי מספר כי "התחלנו למצוא פתרונות במסגרת ההגבלות, אירועים המוניים עברו לאירועי אונליין מושקעים, את חצרות הבתים הפכנו לאולמות יוקרה עבור חתונות, ופרויקטים שיווקיים חווייתיים (קד"מים) עברו למשאיות פרסום שיזמנו ברחבי הארץ".

ואז הם ראו את האור בקצה המנהרה: "הגיעו החיסונים" מספר לייבי, "התבקשנו להפיק תוך מספר ימים את מתחם החיסונים הראשון והגדול ביותר במדינת ישראל עבור קופת חולים כללית - בהיכל הפיס ארנה ירושלים, לשם גם הגיעו ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, ובכירי מערכת הבריאות להשיק את מבצע החיסונים הראשון בעולם. ואח"כ עוד ועוד מתחמי חיסונים שפתחנו ברחבי הארץ". אלי מספר כי "למעשה החיסון שהגיע לארץ, היה עבורנו דלת היציאה בחזרה לשגרה".

בתחילת משבר הקורונה השניים קיבלו מענקים כי הם עמדו בקריטריונים, אך עד סוף שנת 2021 הם היו צריכים להחזיר את הרוב, כמו הרבה מאוד עסקים.

לייבי מספר כי בתחילת משבר הקורונה, כשהכול נעצר, הם לא תכננו לסגור או לחפש לפתוח משהו אחר, אך החליטו לא לשבת בידיים ריקות, והחלו לבדוק לערוך אירועים הקשורים לקורונה. השניים הפיקו עבור עיריית ירושלים חלוקת משחקים וחוברות קריאה - ערכות תוכן. לאלפי ילדים במגזר החרדי. אלי מספר כי לאחר מכן עמותות נוספות פנו אליהם, "הם ביקשו שנעשה להם אירועים על פי נהלי משרד הבריאות, אנחנו הפקנו להם אירועים שבסופו של דבר היו מרגשים לא פחות מאירועי טרום קורונה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il