יאנדקס: "אין שום כוונה להעביר את מטה החברה לישראל"

"המטה המרכזי של יאנדקס יישאר במוסקבה, ואין שום כוונה להעביר אותו או את עובדיו", נמסר בהודעה שנשלחה הבוקר מהחברה לאחר הפרסום על מכתבו של המנכ"ל והמייסד ארקדי וולוז', בו הוא מודה כי החליט לבצע את המעבר

המונית האוטונומית של יאנדקס / צילום: יאנדקס
המונית האוטונומית של יאנדקס / צילום: יאנדקס

ענקית החיפוש הרוסית יאנדקס מודיעה כי אין בכוונתה להעביר את מטה החברה לישראל, לאחר הפרסומים ב"כלכליסט" על מכתבו של המנכ"ל והמייסד ארקדי וולוז', בו הוא מודה כי קיבל החלטה לבצע את המעבר. "המטה המרכזי של יאנדקס יישאר במוסקבה, ואין שום כוונה להעביר אותו או את עובדיו", נמסר בהודעה שנשלחה הבוקר (ב').

ייתכן מאוד כי החברה טרם קיבלה החלטה רשמית לבצע את המעבר לישראל, וייתכן גם כי דבריו של וולוז' היו מעין הצהרה במהלך התמקחות מול גורמי ממשלה ישראלים על מספר ויזות המומחים שיקבלו עובדיו.

זאת ועוד, למרות דבריו של המנכ"ל כאילו ברצונו להביא ארצה מאות רבות של מפתחים ומהנדסים, לגלובס נודע כי ביאנדקס הגישו 52 בקשות למומחים זרים בלבד, כולן אושרו.

ליאנדקס יש 18,000 עובדים, מתוכם לפי ההערכה כ-6,000 הממוקמים ברוסיה. יחד עם זאת, בחברה מובילים מהלך להעברת חברי הנהלה בכירים, ומתוך 52 הבקשות שהוגשו, רבים מהם חברי הנהלה בכירה. זאת בנוסף לעלייה של בכירים בעלי חוק השבות לישראל - שאינם נדרשים לויזה מיוחדת לשם כך.

מלבד וולוז', המתגורר בישראל מזה מספר שנים, הגיעו לישראל בעת האחרונה בכירים בענקית החיפוש שגם פרשו ממנה, בהם אלנה בונינה וטיגראן חודוורדיאן. האחראית על תחום משלוחי המכולת העולמית של יאנדקס, יאנגו דלי, מריה לוקינה, עברה גם היא להתגורר בישראל.

מיאנדקס נמסר: "לחברה יש משרדים בתל אביב מזה מספר שנים, בהם מועסקים מאות עובדים. פעילות החברה כוללת את שירותי יאנגו, יאנגו דלי, פעילות הרכב האוטונומי, פרויקטים חינוכיים ושירותים נוספים. במסגרת הרחבת הפעילות, החברה ממשיכה לגייס כוח-אדם בכלל מוקדי הפעילות הבינלאומית של הקבוצה, לרבות בישראל, כאשר חלק מהתפקידים ידרשו רילוקיישן".