חברות כרטיסי האשראי בישראל נכנסות לשוק הקריפטו

בזמן שמשרד האוצר מגבש המלצות לרגולציה על שוק הקריפטו, התעשייה בישראל לא מחכה לו • MAX וישראכרט משווקות מוצרים חדשים המאפשרים פתיחת חשבון בבורסות קריפטו וצבירה ורכישה של מטבעות, תוך עקיפה של הבירוקרטיה הבנקאית בישראל

ביטקוין / צילום: Shutterstock
ביטקוין / צילום: Shutterstock

השוק בישראל ממתין בדריכות להחלטה של שר האוצר לגבי רגולציית הקריפטו. הרגולטורים הרלוונטיים העבירו לו את העמדות המקצועיות שלהם, ואלו גובשו להמלצות במשרד האוצר. 

ההמלצות היו צריכות להתפרסם כבר בחודש שעבר, ולעסוק גם בשאלה האם יהיה רגולטור-על לנושא. עם זאת, התעשייה המקומית לא ממתינה לרגולטור, וגם לא נבהלת מהירידות בשווקים, ומפתחת עוד ועוד מוצרים בתחום, שפונים לקהל הרחב.

כך למשל, אתמול הודיעה MAX על השקת כרטיס אשראי שמאפשר קבלת הטבות בקריפטו, בשיתוף בורסת הקריפטו ביטס אוף גולד. הכרטיס למעשה מאפשר צבירה של סאטושי (חלקיק ביטקוין) כהטבה מותנית בשימוש בכרטיס, מעיין מנגנון קאשבק, רק שההחזר הוא בקריפטו.

כך, על פי תנאי הכרטיס, רכישה ב-160 שקל מתורגמת לצבירה של שקל אחד, ובכל חודש הצבירה מומרת לשווי היחסי בסאטושי, שמופקד בחשבון בביטס אוף גולד. למעשה, על מנת לצבור ביטקוין אחד יש צורך לגהץ במיליוני שקלים רבים, אבל הערך של הכרטיס הוא גם בהנגשה שהוא מציע לעולם הקריפטו: הוא מוביל לפתיחת חשבון בביטס אוף גולד, ויכול לשמש לרכישת מטבעות נוספים באופן עצמאי, כאשר רכישת המטבעות באמצעות הכרטיס מעניקה הנחה של 6% בעמלות הרכישה. 

אפשרות רכישת קריפטו בישראל באמצעות כרטיסי אשראי עוקפת למעשה את הביורוקרטיה הבנקאית, שלעיתים לא מאפשרת העברת כסף מחשבון הלקוח לחשבון הבנק של בורסות הקריפטו הישראליות, זאת משיקולי הלבנת הון.

לשיתוף הפעולה בין מקס וביטס אוף גולד מצטרף שיתוף פעולה נוסף, שעליו הודיעו היום ישראכרט והוריזון מבית אלטשולר שחם, שלא מציע קאשבק בקריפטו, אבל נועד גם הוא להנגיש רכישה של מטבעות דיגיטליים באמצעות כרטיס אשראי מאסטרקארד שהנפיקה ישרכארט, והוא מאפשר רכישת חלקי מטבעות ביטקוין מסכום של 150 שקלים ומעלה, שיישמרו בחשבון בהוריזון באופן מהיר, ללא צורך בהעברה בנקאית לחשבון הוריזון, ולמעוניינים מתאפשרת גם השקעה קבועה באמצעות הוראת קבע.