מכה נוספת לקואליציה: ח"כ גידא רינאוי-זועבי ממרצ הודיעה על פרישה

חברת הכנסת גידא רינאווי זועבי ממרצ הודיעה על עזיבת הקואליציה, שמספר חבריה מתכווץ כעת ל-59 • במכתב לבנט ולפיד כתבה כי "ראשי הקואליציה העדיפו לחזק ולשמר את הצד הימני", ולכן היא אינה יכולה להמשיך בחברותה • בכך היא מצטרפת לעידית סילמן מימינה, שהודיעה לפני מספר שבועות על פרישה

ח”כ ג’ידא רינאוי-זועבי / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ח”כ ג’ידא רינאוי-זועבי / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בדרך ל-59 חברי כנסת בקואליציה: באופן מפתיע ח"כ גידא רינאוי-זועבי ממרצ הודיעה על התפטרותה מהקואליציה והצטרפה בזאת לח"כ עידית סילמן שעשתה מהלך דומה בפגרה. במכתב ששלחה לראש הממשלה בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד כתבה זועבי "ראשי הקואליציה העדיפו לחזק ולשמר את הצד הימני שבה שוב ושוב". 

בדרך לבחירות? כל התרחישים אחרי פרישת רינאוי-זועבי מהקואליציה 

"נתקלתי באטימות מוחלטת כלפי הצרכים של היישובים הערביים בדגש על תחומי פיתוח הרשויות המקומיות, סוגיות הדיור, התעסוקה והחינוך", כתבה. "חודש הרמדאן היה קשה מנשוא. המראות שראינו מהר הבית של שוטרים אלימים מול קהל מתפללים, הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, הביאו אותי למסקנה אישית ערכית אחת בלבד: אינני יכולה להמשיך לתמוך בקיומה של הקואליציה שמתנכלת בצורה מחפיה כלפי החברה שבאתי ממנה. לאור מה שציינתי הנני מודיעה על הסרת מועמדותי לעל מינוי עתידי ועל הפסקת חברותי בקואליציה".

נזכיר כי רינאוי-זועבי קיבלה מלפיד הבטחה למינוי כקונסולית בסינגפור בתמורה לתמיכתה בקואליציה לאחר שהצביעה נגד חוק הגיוס. מתברר כי בחודשים האחרונים עוכב המינוי של רינאוי-זועבי בנציבות שירות המדינה. לא מן הנמנע שהג'וב המתרחק והקשיים בקואליציה הובילו אותה לקבל החלטה לפרוש אידיאולוגית כעת. בקואליציה קיבלו את הודעת הפרישה של רינאוי-זועבי ברשת וגם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ או ראש הממשלה החליפי כלל לא ידעו על כוונתה לפרוש. למרות זאת ביש עתיד ממהרים לומר גם כעת "מוקדם להספיד את הממשלה".