עידית סילמן הודיעה על פרישה מהקואליציה: קיבלה הצעה למקום 10 בליכוד והבטחה לתפקיד שרת הבריאות

החלטתה של סילמן, שמכהנת כיו"רית הקואליציה, גורמת לממשלה לאבד את הרוב שלה בכנסת ועלולה להוביל להפלתה • סילמן: פגיעה בזהות היהודית, ללא כל התחשבות בציבור ובערכים שאותם אני מייצגת, היא קו אדום מבחינתי • לא רק ביבי: ח"כ גפני ברמז לנתניהו - להקים קואליציה חדשה עוד בכנסת הנוכחית ע"י מי שיש לו את מרב הסיכויים

ח''כ עידית סילמן / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח''כ עידית סילמן / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן הודיעה על פרישתה מהקואליציה. בכך מאבדת ממשלתו של נפתלי בנט את הרוב שיש לה בכנסת. הפרישה של סילמן מגיעה לאחר שקיבלה הצעה מהליכוד לשיריון במקום 10 ברשימת המפלגה לכנסת הבאה.

בעקבות הדברים ראש הממשלה נפתלי בנט ביטל את כל הלו"ז שלו  להיום (ד') ומקיים התייעצויות בנוגע להמשך הדרך. גם השרה איילת שקד ביטלה את הפגישות המתוכננות שלה להיום.

בחודש האחרון סילמן ניסתה לחשב את דרכה מחדש ואמרה למקורביה שהיא לא תוכל להמשיך בקואליציה. בעקבות האולטימטום שהציגה לשר הבריאות ניצן הורוביץ בשל החלטתו לאכוף את פסיקת בג"ץ שמאפשרת הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח, ודבריו של בנט אתמול כי אין צורך באיומים - החליטה אמש להודיעה על פרישתה.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני העביר בתגובה לדברים רמז עבה ליו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו ומסר כי יש לתת את האפשרות להקים קואליציה עוד בכנסת הזו שבראשה יעמוד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר - כלומר לא דווקא נתניהו שנמצא במחלוקת בימין. הדבר פותח את האפשרויות עבור הקואליציה והאופוזיציה גם יחד להקמת ממשלה אחרת משחשבו עליה מוקדם יותר הבוקר.

נתניהו מסר בתגובה להתפטרות של סילמן: "בחג הפסח אנו חוגגים את יציאת ישראל ממצרים לארץ ישראל, הארץ המובטחת. היום אנו שמחים מסיבה דומה, ומברכים את ח״כ עידית סילמן על כך שקיבלה את ההחלטה הנכונה. כולנו מקבלים אותה בחיבוק חם ובזרועות פתוחות. עידית שבה הביתה - לימין האמיתי, למחנה הלאומי".

סילמן: "לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו"

ח"כ סילמן פרסמה הודעה לפיה: "ניסיתי אחדות, כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל. לא הכל אתם יודעים כי ניסיתי בשקט. לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה.

"אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין. אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך.הזהות היהודית של מדינת ישראל היא זכות קיומנו כאן, זה הלב שלנו, זו המהות שלנו. פגיעה, ללא כל התחשבות בציבור ובערכים שאותם אני מייצגת, היא קו אדום מבחינתי. ניתן להקים ממשלה אחרת כבר בכנסת הזו".

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת בכנסת ח"כ סאמי אבו שחאדה הגיב בראיון לרדיו אשמס לפרישת סילמן ואמר כי "התסריט הכי טוב מבחינת המשותפת זה ללכת לבחירות. אנחנו לא ניתן רשת ביטחון לא לבט ולא נתניהו. הליכוד לא יכול לספור את האצבעות שלנו. בימים הקרובים נתכנס ונבחן את האופציות ומה הכלים והתסריטים שעומדים לרשותנו".

יו"ר מפלגת העבודה שרת התחבורה מרב מיכאלי אמה כי "אנחנו ברגע לא פשוט לקואליציה שלנו. משברים בפוליטיקה זה דבר שקורה וזה אכן משבר לא פשוט. מפלגת העבודה ואני מחוייבות לעשות כל מאמץ להשארת הממשלה הזאת פועלת, עובדת ומתפקדת. כל מי שטובת מדינת ישראל לנגד עיניו צריכות וצריכים לעשות מאמץ כדי שהממשלה הזאת, שעובדת כמו שהרבה זמן לא עבדו פה ממשלות, תשמר ותשאר".