להפוך רופאים לסטארט-אפיסטים: המיזם החדש של אסותא וליונבירד

בית החולים אסותא וקרן הון הסיכון ליונבירד יוצאים במיזם שנועד ליצור רשת של רופאים-יזמים המקושרת למשקיעים • חצי שנה אחרי שהכריזה על הקמת ויקטורי City, רשת ויקטורי משיקה שני סניפים ראשונים בתל אביב • וגם: גויסו עשרות אלפי שקלים לטובת עמותת בית הגלגלים • אירועים ומינויים

מימין: דניאל רבינא, מיכל גינדי, גידי לשץ, חיים פרידמן, אד מיכאל / צילום: גדי סיירה
מימין: דניאל רבינא, מיכל גינדי, גידי לשץ, חיים פרידמן, אד מיכאל / צילום: גדי סיירה

קרן הון הסיכון ליונבירד, המתמחה בהשקעה בבריאות דיגיטלית ומהחלוצות בתחום, יוצאת בשיתוף פעולה ייחודי עם אסותא RISE, זרוע החדשנות של בית החולים אסותא. שני הגופים ייצרו יחד רשת של רופאים שהם גם יזמים בנשמתם, המקושרת למשקיעים. המיזם נועד לא רק להקמת סטארט-אפים על ידי רופאים, אלא לשילוב בין הרופאים לבין תעשיית הבריאות הדיגיטלית במגוון דרכים, כמו ייעוץ, יישום של פטנט של הרופא בחברה, שיתוף פעולה בניסויים קליניים ועוד.

באירוע ההשקה שפתח את שיתוף הפעולה נכחו 30 רופאים מאסותא ו-20 יזמים מתעשיית הבריאות הדיגיטלית, והתקיימו דיונים ערים לגבי הזדמנויות לשיתופי פעולה הצפויות להבשיל במהלך השנה הקרובה.

לדברי ד"ר מיכל גינדי, העומדת בראש RISE ומנהלת שרותי הדימות באסותא מרכזים רפואיים, "בכל שנה מוקמות בישראל כ-100 חברות בתחום מדעי החיים. בשנים האחרונות כמחצית מהן עוסקות בבריאות דיגיטלית - בחיבור בין רפואה ומערכות מידע. יחד עם העלייה המשמעותית במספר מיזמי הבריאות הדיגיטלית, יותר ויותר רופאים מעוניינים לקחת חלק משמעותי בהקמה, ייעוץ, הובלה או השקעה במיזמים כאלו. המיזמים, מצדם, זקוקים לשיתוף פעולה עם אותם רופאים כדי לתקף את הפתרונות שהם מפתחים בצורה מעמיקה, וכדי להגיע לרעיונות יצירתיים וחדשים".

חיים פרידמן, שותף מנהל בליונבירד, מסביר כי "הרופאים ייפגשו עם יזמים ומשקיעים בתחומים הבוערים של התעשייה, ייתנו את נקודת המבט המקצועית והייחודית שלהם, ייחשפו להזדמנויות להשתלבות במיזמים, ומצד שני יוכלו גם להתייעץ עם גורמים מובילים בתעשייה ועם שותפי הקרן - כולל גורמים מובילים בבתי חולים, חברות ביטוח ומשקיעים בארה"ב".

לדברי ד"ר גל נוימן וקסלר, שותפה בליונבירד, "נקודות הממשק בין הסטארט-אפ לרופא עשויות להיות מאתגרות, כי זה חיבור של גורמים עם צורת חשיבה שונה, ודווקא בשל כך הוא מאוד חשוב ומועיל, ואנחנו רוצים לעזור לו לקרות בצורה מוצלחת".

אסותא מבצעת כיום שיתופי פעולה עם כ-30 חברות באמצעות RISE. ליונבירד פועלת כעשור, מושקעת ב-30 חברות, וסגרה לאחרונה את הקרן השלישית שלה בסך 85 מיליון דולר. חברה ראשונה של ליונבירד כבר פועלת באסותא - Rhino Health, שמפתחת פלטפורמה פורצת דרך לניתוח נתונים מבוזר.

גלי וינרב

אזור התעשייה

ויקטורי סיטי פותחת סניפים ראשונים בתל אביב

חצי שנה אחרי שהכריזה על הקמת ויקטורי City, רשת ויקטורי שבשליטת אייל רביד משיקה שני סניפים ראשונים בתל אביב, בהשקעה של 3 מיליון שקל כל אחד. החנויות החדשות יתפרסו על פני שטח של 300 מ"ר. 

עד סוף 2022 ייפתחו כ-10 סניפים בהשקעה כוללת של 40 מיליון שקל, ועד סוף 2023 יגיע מספר הסניפים בתל אביב ויפו ל-50. בהמשך ייפתחו סניפים בערים נוספות ברחבי הארץ. כיום כוללת רשת ויקטורי כ-60 סניפים בפריסה ארצית, והיא השישית בגודלה מבין רשתות המזון בישראל.

סניף חדש של ויקטורי סיטי, הרשת השכונתית של ויקטורי / צילום: יח''צ
 סניף חדש של ויקטורי סיטי, הרשת השכונתית של ויקטורי / צילום: יח''צ

"הפתיחה של ויקטורי City היא שלב נוסף בתהליך הצמיחה של הרשת, ובבשורת החיסכון שאנחנו מביאים", אומר רביד. "המחירים בתל אביב הם שערורייה. אנחנו נוריד את כל השוק למחירי ויקטורי. אם עד עכשיו עשינו זאת כרשת שיווק גדולה בפריסה ארצית רחבה, כעת נעשה זאת גם בפריסה שכונתית, שתלך ותגדל בשנה הקרובה".

שירה ספיר

היזמים ירדו לנגב

כ-500 משתתפים הגיעו לכנס שערכה חברת סלע, המתמחה בשירותי מומחים בענן ומפעילה מכללה ללימוד הייטק, בשיתוף מיקרוסופט. הכנס התקיים במלון קדמא שבנגב, בהשקעה של מאות אלפי שקלים, והוקדש למה שהוגדר כלמידה טכנולוגית, נטוורקינג ופיתוח עסקי.

רונית אטד ורון שפירנצק / צילום: גיל מגלד
 רונית אטד ורון שפירנצק / צילום: גיל מגלד

לאירוע הגיעו גם בכירים ממיקרוסופט העולמית, במטרה להכיר מקרוב את החדשנות הישראלית ולספק חיבורים בין הסטארט-אפים המקומיים לחברות הגדולות בעולם. את האירוע פתחה מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, רונית אטד, ובין היתר השתתפו בו מנכ"ל סלע רון שפרינצק, מנכ"ל Silk דני גולן, מנכ"ל Jfrog שלומי בן חיים, מנכ"ל Fiverr מיכה קאופמן ועוד.

חדשות טובות

ראשי נשיאות המעסיקים והעסקים גייסו עשרות אלפי שקלים לטובת מכולה חדשה שתשמש לאחסון כסאות גלגלים וציוד לפעילות בית הגלגלים, במושב אבן ספיר.

ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים המתנדב בחבר הנאמנים של בית הגלגלים, רתם את אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר המכהן גם כיו"ר ארגון התאגידים וסוכני המכס, ועדני סימקין מנכ"ל MSC ישראל, לתרום את המכולה.

בית הגלגלים הוא ארגון ארצי לצעירים ובוגרים עם מוגבלות פיזית, הכולל ששה בתים הפתוחים לאוכלוסיות שונות מכל חלקי החברה הישראלית. הארגון מקיים מסגרת רציפה לחניכים מגיל 9, דרך ההתבגרות ובמהלך הבגרות, עם מגוון תכניות ופעילויות, במטרה לאפשר רכישת מיומנויות חברתיות, אינטראקציות בינאישיות וקידום השתתפות חברתית ואזרחית בכל מעגלי החברה.