גט אחרי 33 שנה: הבעל סירב לשחרר את אשתו

בני הזוג נפרדו לפני כשלושה עשורים, אך הבעל התנה את מתן הגט בתנאי שאשתו תחזיר לו כספים • כעת, כשהיא כבר בת 70, נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב דוד לאו והדיינים הרב אליעזר איגרא והרב מיכאל עמוס הצליחו להוביל לפתרון

גירושין / אילוסטרציה: Shutterstock, Burdun Iliya
גירושין / אילוסטרציה: Shutterstock, Burdun Iliya

אחד מתיקי הגירושין הוותיקים ביותר במערכת בתי הדין הגיע אתמול (ג') לפתרון לאחר 33 שנות התדיינות בשל דרישה של הבעל לקבל כספים מאשתו בתמורה לגט. האישה נלחמה במשך כל השנים לקבל גט ונותרה נשואה בניגוד לרצונה בשל דרישתו של בעלה. רק כעת, כשהאישה בת 70, הסכים הבעל לוותר על דרישתו ונתן את הגט המיוחל - בשכנוע נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב דוד לאו.

הבעל הוא קבלן ואיש עסקים ולבני הזוג שלוש בנות. האישה עזבה את הבית לפני 32 שנים, כשהייתה בת 38. היא ביקשה גט מבית הדין הרבני, והגישה בקשה לפירוק השיתוף בבית משפט לענייני משפחה. הבעל סירב לתת לה גט והתנה את מתן הגט בתנאי שאשתו תחזיר לו כספים שלדבריו היא חייבת לו.

במשך שנים ארוכות נאבקה האישה כדי לא לשלם לבעלה. בתחילה הסכימה לשלם ובית הדין אישר את ההסכם. בהמשך הגישה ערעור על פסק הדין בטענה שנחתם באופן לא חוקי, בליווי ארגון מבוי סתום המסייע לנשים מסורבות גט.

כעת נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב דוד לאו והדיינים הרב אליעזר איגרא והרב מיכאל עמוס הצליחו לשכנע את הבעל לתת גט פיטורין לאשתו. הרב לאו הבהיר לבעל כי יש להפריד בין העניין הכספי למתן הגט והרכב הדיינים הצליח לשכנע את הבעל לתת גט לאשתו בלא תנאי.