טיב טעם מסכמת רבעון עם ירידה בהכנסות וברווח הנקי

הרשת רשמה ירידה של 7.5% בהכנסות הרבעון, שהסתכמו בכ-370 מיליון שקל לעומת כ-400 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד • הרווח הנקי ירד ב-33% ועומד על 11.6 מיליון שקל • מועדון הלקוחות גדל בכ-30%

טיב טעם סניף רמת החייל / צילום: שלומי יוסף
טיב טעם סניף רמת החייל / צילום: שלומי יוסף

רשת טיב טעם מסכמת את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה של 7.5% בהכנסות, שהסתכמו בכ-370 מיליון שקל לעומת כ-400 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ירד ב-33% ועומד על 11.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-17.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2021. החברה תחלק דיבידנד רבעוני בסך של כ-3.5 מיליון שקל אשר ישולם בחודש יוני.

2021 התחילה עם סגר של כמעט חודשיים והמשך של ההגבלות על החיים הציבוריים, שהשפיעו בחיוב על תוצאות רשתות וקמעונאיות המזון באותה שנה, ובחברה מסבירים כי לצד הדעיכה בהשפעה החיובית של מגפת הקורונה והסגרים היתה השפעה רבה גם על עיתוי חג הפסח, שחל השנה בחודש אפריל, כאשר בשנה הקודמת נחגג במרץ.

הפדיון והפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות ברבעון הראשון ירדו בכ- 13.4% ובכ-13% בהתאמה בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד. עם זאת, ביחס לרבעון הראשון של שנת 2020, הפדיון למ"ר עלה ב- 4.1% ובכ-4.2% בהתאמה.

מועדון הלקוחות גדל בכ-30% בהשוואה לרבעון הראשון של 2021, והוא מונה כ-442 אלף חברים לעומת כ-340 אלף לקוחות נכון לסוף מרץ בשנה שעברה. לאחרונה נפתח סניף חדש בתל אביב, ולרשת 43 סניפים שהיא מפעילה ברחבי הארץ. בפירוט אסטרטגיית הצמיחה מפרטת הרשת על תוכנית לפתיחת 10 סניפים חדשים עד סוף 2023, חיזוק מועדון הלקוחות ושדרוג אתר האונליין וזמינות המשלוחים לשבעה ימים בשבוע.

"אנו מסכמים רבעון אשר הושפע מעונתיות, ממועד חג הפסח ומביצועים חזקים במיוחד ברבעון המקביל עקב השפעת נגיף הקורונה", אמר חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה. "עם זאת, גם בתקופה זאת, עמדנו ביעדי התקציב שהצבנו לקבוצה לרבעון הראשון וזאת תוך ניהול הדוק של התשומות ודגש על מנועי הצמיחה הן במגזר הקמעונאות והמשך צמיחה בערוץ האונליין והן במגזר התעשיה ועליה במגזר בכל המדדים. אנו ממשיכים לפעול בהתאם לתוכנית האסטרטגית. החברה תמשיך להתרחב ובהמשך השנה נפתח 5 סניפים נוספים. בנוסף אנו ממשיכים לחזק את מועדון הלקוחות אשר גדל בכ- 30% ביחס לרבעון המקביל והסתכם לכ- 442 אלף חברים.

"מגזר התעשייה ממשיך לצמוח ולהוות רגל חזקה בהתרחבות החברה בשנים הבאות. התמקדותנו בקטגוריות הרווחיות באה לידי ביטוי גם ברבעון זה ואנו פועלים לשמירה על מגמת הצמיחה וביסוס מעמדה כחברה מובילה, איכותית וייחודית".

טיב טעם  היא הרשת הגדולה בישראל בתחום הלא כשר, ומכאן שהיא פתוחה בכל סניפיה גם במהלך סוף השבוע. החברה נוסדה בשנת 1990 ומונה כ-1,700 עובדים. היא נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של כ-823 מיליון שקל.