שבועיים למצעד הגאווה בתל אביב: האם עשרות אלפי תיירים בדרך?

סגנית ראש עיריית תל אביב ומחזיקת תיק התיירות בעיר, ציפי ברנד, מעריכה כי תל אביב תתמלא בכ-15 אלף תיירים שיגיעו ממדינות שונות: "תל אביב היא אחת הערים הראשונות שחוזרת לקיים את מצעד הגאווה, אחרי שנתיים של סגרים ושמיים סגורים"

מצעד הגאווה יתקיים ביום שישי 10 ביוני, והוא האירוע המרכזי והמסכם של אירועי הגאווה בעיר המתקיימים בימים אלה / צילום: Shutterstock, ColorMaker
מצעד הגאווה יתקיים ביום שישי 10 ביוני, והוא האירוע המרכזי והמסכם של אירועי הגאווה בעיר המתקיימים בימים אלה / צילום: Shutterstock, ColorMaker

בהשקעה של מאות אלפי שקלים מתקציב עיריית תל אביב ומשרד התיירות עלו בימים האחרונים שלטי חוצות בניו יורק, לונדון ואמסטרדם הקוראים לתיירים להגיע למצעד הגאווה התל אביבי שיתקיים ב-10 ביוני. התזמון שבו עולה הקמפיין, שבועיים לפני המצעד המדובר - הוא בבחינת רגע לפני שריקת הסיום בהיבט תכנון חופשות ובעיקר בעידן הנוכחי שבו מחירי הטיסות מרקיעי שחקים ככל שהן מוזמנות בסמוך למועד ההמראה. יתרה מכך, מלונות תל אביב כבר מתמלאים ברובם לסוף השבוע של מצעד הגאווה ולמעשה בהמשך ישיר לחודש מאי. בבדיקה אקראית באתר בוקינג צמגד המחירים של לינה בתל אביב לסוף השבוע של מצעד הגאווה לזוג לשלושה לילות מתחיל בכ-2,500 עד 3,000 שקל בבתי מלון שונים ברחבי העיר. המחירים מכפילים את עצמם ככל שעולים ברמות האירוח של בתי המלון.

הקמפיין עולה ברגע האחרון אמנם, אבל חברי הקהילה בעולם העוקבים אחר מצעדי הגאווה - כבר מודעים על מועד קיומם של המצעדים בעולם גם בלי השילוט האמור. בכתבה שפורסמה לאחרונה באתר The Times דורג המצעד התל אביבי בין 15 המצעדים השווים בעולם כשהוא ממוקם במקום החמישי, אחרי מצעדי הגאווה הנערכים בהוליווד, סידני, פלורידה, והמצעד שדורג ראשון שייערך בפוארטו וולרטה מקסיקו בסוף חודש מאי. מצעד הגאווה של תל אביב הוגדר כמקום הטוב ביותר לחגוג בו גאווה במזרח התיכון כש"תל אביב ידועה כבירת הקהילה הגאה של האיזור".

סגנית ראש עיריית תל אביב ומחזיקת תיק התיירות בעיר ציפי ברנד, מעריכה כי העיר תתמלא בכ-15 אלף תיירים שיגיעו ממדינות שונות. בימים כתיקונם משך מצעד הגאווה עשרות אלפי מבקרים, אלא שלו"ז המצעדים העמוס ביוני מצריך מחובבי הרעיון לחשב היכן הם ירצו לבלות. לתל אביב יש את נקודות החוזק הברורות שלה אך גם נקודות חולשה. בקבוצות פייסבוק של חברי הקהילה הגאה מזהירים את השוקלים לבקר בתל אביב מיוקר המחיה. בלוג שפורסם באחת הקבוצות אף הזהיר את הבאים מפני האזרחים המקומיים ש"יעבדו עליכם בתור תיירים ויגבו מחירים יקרים מאלה שגובים מהמקומיים". באותו בלוג דובר גם על מחירי הכניסה למסיבות הנלוות לחגיגות הגאווה "כיקרות ביותר בעולם". נקודת האור הייתה כשתל אביב דורגה כמקום שווה ביותר לבלות בו, מחופי הים ועד סצנת המסיבות והאוכל. 

"תל אביב היא אחת הערים הראשונות שחוזרת לקיים את מצעד הגאווה"

מצעד הגאווה יתקיים ביום שישי 10 ביוני, והוא האירוע המרכזי והמסכם של אירועי הגאווה בעיר המתקיימים בימים אלה. מסלול המצעד יחל סמוך לספורטק וימשיך עד גבעת המופעים בפארק גני יהושע, שם תוקם הבמה המרכזית ויתקיימו המופעים המרכזיים של המצעד. לאורך המצעד ילוו את הצועדים משאיות עם מיטב הדיג'ייז מחיי הלילה של הקהילה הגאה בעיר. עיריית תל אביב תארח משלחת של עשרות עיתונאים ומשפיענים מהעולם, שהגיעו באמצעות יוזמה של משרד התיירות.

"תל אביב היא אחת הערים הראשונות שחוזרת לקיים את מצעד הגאווה, אחרי שנתיים של סגרים ושמיים סגורים", אמרה ברנד שמגדירה את תל אביב כ"אחת הערים המועדפות על בנות ובני קהילת הלהטב"ק. התיירות הגאה היא משאב כלכלי וחברתי חשוב לעיר. אנחנו מתרגשים לקבל שוב את אלפי התיירים שיגיעו לכבוד המצעד. בשנים הקודמות הגיעו לעיר כ-15,000 תיירים מכל רחבי העולם לכבוד המצעד- מדובר בתפוסה מלאה של ההיצע התיירותי בעיר. אנחנו צופים כי אותה כמות של תיירים יגיעו לחגוג גאווה גם הפעם".

לשאלת גלובס על יוקר המחיה בתל אביב שמרתיע תיירים מלבקר בה אמרה ברנד: "ערים גדולות אחרות שמככבות לצד תל אביב ביעדים המועדפים על בני הקהילה לא נחשבות גם הן לזולות, ועל פי סקרים שונים - התייר הגאה מוכן להוציא כ-30% יותר בעבור חופשה בעיר החוגגת גאווה". ברנד ציינה כי "לצד החגיגות חשוב לא לשכוח שהדרך לשיווין מלא עוד ארוכה, ונצעד אותה יחד עד שנגיע ליעד"