חברת תרופות הקנאביס epm מפסיקה את הנפקת ההמונים המתוקשרת

epm שרק לאחרונה חידשה את ההנפקה באמצעות מימון המונים, הודיעה כי החליטה להפסיק את המהלך, "עקב מצב השוק והצעות פרטיות שקיבלה החברה המאפשרות את המשך קיומה"

זאב רוטשטיין ורשף סויסה בפרסומת של epm ביוטיוב / צילום: מתוך הפרסומת של epm ביוטיוב
זאב רוטשטיין ורשף סויסה בפרסומת של epm ביוטיוב / צילום: מתוך הפרסומת של epm ביוטיוב

חברת פיתוח תרופות הקנאביס epm הודיעה היום (ג') כי החליטה להפסיק את הליכי ההנפקה, "עקב מצב השוק והצעות פרטיות שקיבלה החברה המאפשרות את המשך קיומה".  מדובר בהנפקה המתבצעת במודל ייחודי של מימון המונים, באמצעות אתר Fundit, וקמפיין פרסומי שלה שטף את הערוצים המסחריים בישראל בחודשים מרץ-אפריל. 

לפני כשבועיים חודשה ההנפקה, שהוקפאה לפני כחודש וחצי, לאחר שרשות ני"ע דרשה מהחברה לתקן כמה מהפרסומים השיווקיים שלה, כך שלא יופיע בהם מידע שאינו מופיע בתשקיף, וכן להדגיש את הסיכון שבהנפקת חברה שמוצריה עדיין בשלב הניסיוני. 

בקמפיין "כיכבו" פרופ' זאב רוטשטיין , לשעבר מנכ"ל בית החולים הדסה, המשמש כנשיא ויו"ר הוועדה המייעצת של epm, והמנכ"ל והמייסד רשף סוויסה. בפרסומות נאמר בין היתר כי מדובר בהזדמנות "למי שפספס את החברה שהמציאה את הסמארטפון".

בסה"כ ביקשה epm לגייס סכום של 44 מיליון שקל, לפי שווי של 381 מיליון לפני הכסף. את ניסיון ההנפקה הקודם שלה ליווה כאמור קמפיין טלוויזיה אגרסיבי, בעקבות הסכמים שחתמה החברה עם הערוצים שידורי קשת ורשת. במסגרת ההסכם, הנפיקה החברה מניות בשווי של 13 מיליון שקל לשני הערוצים, תמורת מתן שירותי פרסום טלוויזיוני ודיגיטלי (חלקה של קשת בהקצאה - 10 מיליון שקל).

epm מפתחת תרופות הפועלות על המסלולים הקנבינואידים בגוף (המסלולים שעליהם משפיעים גם החומרים הפעילים בצמח הקנאביס). מוצריה נמצאים בשלב הניסויים בבעלי חיים, וטרם נוסו בבני אדם, כך שיש סיכון שלא יגיעו לשוק, ואם יגיעו זה יהיה לכל הפחות תוך מספר שנים.

לחברה, שטרם רשמה הכנסות, יש יתרת הפסד של כ-15 מיליון דולר, גירעון של כ-3 מיליון דולר בהון העצמי והערת "עסק חי" של רואי החשבון בדוחות.