אורי קילשטיין בדרך להחליף את עמית זאב בתפקיד מנכ"ל יינות ביתן

מנכ"ל קבוצת יינות ביתן, עמית זאב, הודיע על התפטרותו • דירקטוריון החברה החל בהליך למינוי מנכ"ל חדש לחברה, וצפוי לסיים אותו עד השבוע הבא • המועמד הבולט לתפקיד: אורי קילשטיין, שכיהן עד לפני מספר חודשים כמנכ"ל קניוני עזריאלי • "אני מודה לעמית על תקופה של עשייה משותפת ומאתגרת ומאחל לו המון הצלחה בהמשך דרכו", אמר יו"ר דירקטוריון יינות ביתן, צביקה שוימר

אורי קילשטיין / צילום: סיון פרג'
אורי קילשטיין / צילום: סיון פרג'

מנכ"ל קבוצת יינות ביתן, עמית זאב, הודיע לדירקטוריון על רצונו לסיים את תפקידו. דירקטוריון החברה החל בהליך למינוי מנכ"ל חדש לחברה ויסיים את התהליך עד השבוע הבא. לפי הערכות, במקומו ימונה אורי קילשטיין, שכיהן עד לפני מספר חודשים כמנכ"ל קניוני עזריאלי ולפני כן כמשנה לאיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל לשעבר.

אם קילשטיין אכן ייבחר לתפקיד מנכ"ל יינות ביתן, קארפור בעתיד הקרוב, הוא מגיע עתיר ניסיון בתחום הקמעונאות, במיוחד בתפקידי מפתח בשופרסל. רק לפני כשנתיים עזב את רשת הקמעונאות הגדולה בישראל לאחר 8 שנים בתפקיד משנה למנכ"ל, ובסך הכל 11 שנים בשופרסל. את קניוני עזריאלי עזב לפני מספר חודשים, לאחר שסירב להבטיח לדנה עזריאלי, יו"ר דירקטוריון קבוצת עזריאלי, שלא יתמודד לתפקיד מנכ"ל שופרסל לאחר עזיבתו של אברכהן, ופרש על רקע המחלוקת.

אסיפת בעלי המניות בשופרסל אמורה להתכנס בהמשך החודש במטרה להרכיב דירקטוריון חדש. מי שמועמד לתפקיד דירקטור, כשלפי הערכות הוא גם צפוי להתמנות ליו"ר הדירקטוריון של הרשת, הוא המנכ"ל לשעבר איציק אברכהן, שבינואר האחרון הודיע על סיום עבודתו בחברה. לפי הערכות אברכהן העדיף כי במקומו של עופר בלוך שנכנס בחודש שעבר לתפקידו כמנכ"ל שופרסל ימונה קילשטיין, אולם כעת הוא מועמד לעמוד בראש ענקית הקמעונאות הצרפתית שנכנסת לארץ בקרוב.

"הדירקטוריון יסיים את התהליך עד השבוע הבא"

"אני מודה לעמית על תקופה של עשייה משותפת ומאתגרת ומאחל לו המון הצלחה בהמשך דרכו", אמר יו"ר דירקטוריון יינות ביתן, צביקה שוימר. "אז ברכישת השליטה ביינות ביתן, ביצענו מספר מהלכים אסטרטגיים שעתידים לשנות את שוק המזון בישראל. חתמנו על הסכם לפתיחת רשת חנויות של הענקית העולמית קרפור שתוקם על התשתית של 152 סניפי יינות ביתן. בנוסף, חתמנו על הסכם עם מובילת חנויות הנוחות בעולם, סבן אילבן, לפתיחת רשת חנויות תחת המותג בארץ. וכן, חתמנו על הסכם למיזוג פעילות האונליין של יינות ביתן עם פעילות האונליין של קוויק, לחברה משותפת בשליטת (51%) יינות ביתן. מהלכים אסטרטגיים אלה צפויים לחולל מהפכה בשוק המזון, להעניק לחברה כושר תחרותי ויתרון על פני המתחרים ולהשיא ערך לצרכן הישראלי.

"דירקטוריון החברה החל בהליך למינוי מנכ"ל חדש לחברה, שיוביל את יישום ההסכמים האסטרטגיים ויטמיע את השינויים המהפכניים בשוק. הדירקטוריון יסיים את התהליך עד השבוע הבא".

עמית זאב אמר: "ברגשות מעורבים ועל רקע חילוקי דעות מקצועיים, החלטתי לסיים את תפקידי. אני גאה להשאיר חברה עם DNA שונה לחלוטין מזה שקיבלתי לפני מספר חודשים, הנהלה איכותית ומקצועית וצוות עובדים גאה יותר ומחויב יותר. אני משוכנע כי הסכם הזיכיון של Carrefour בישראל, עליו חתמנו לפני חודשיים, הוא הדרך לחולל מפנה בשוק המזון בישראל וליצור ערך לצרכן ואני בטוח כי הוא צופן עתיד מזהיר לחברה ולעובדיה".