ארה"ב מנסה לקדם ברית מדינית-ביטחונית חדשה במזה"ת

בדיווח של ניר דבורי בחדשות 12 נאמר כי ארה"ב מנסה לגבש באופן מסודר ברית ביטחונית בין מדינות במזרח התיכון אשר מאוימות מאיראן - ברית הכוללת את ישראל, רוב מדינות המפרץ לרבות סעודיה, ירדן וגם עיראק

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: אוליביה פיטוסי - פלאש 90
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: אוליביה פיטוסי - פלאש 90

ההתדיינות המדינית-ביטחונית בין מדינות האיזור שהתעצמה ככל שאיראן הגבירה את פעילות הטרור שלה ואת הריצה לגרעין, התחדשה בחודשים האחרונים ביתר שאת, על רקע הניסיון האמריקני להשיב את איראן להסכם הגרעין. הברית האזורית, הכוללת את ישראל, רוב מדינות המפרץ לרבות סעודיה, ירדן וגם עיראק, קיימת דה פקטו והאמריקנים מנסים לגבש אותה באופן מסודר.

בדיווח של ניר דבורי בחדשות 12 נאמר כי מדובר בין השאר במערכת מודיעינית התראתית משותפת שתתריע לכל המדינות השותפות על איומים הנשקפים להם כנמו טילים וכטב"מים. גורם מדיני אומר לגלובס כי בפועל, התרעות כאלה הגיעו גם בעבר לרבות במתקפות הכטב"מים האחרונות מצד איראן, וכעת האמריקנים מנסים לשדך זאת באופן חצי רשמי. חצי רשמי כי סעודיה עדיין ללא קשר רשמי לישראל ועיראק, הנמצאת על גבול איראן ופועלות בה מיליציות פרו איראניות, חוששת משת"פ ישיר שכזה. עיראק קיבלה לאחרונה חוק האוסר כל מגע עם ישראל עם ענישה חמורה במיוחד.

ביקור הבזק היום של ראש הממשלה בנט באמירויות ופגישתו עם השליט מוחמד בין זאייד, עסק גם בסוגיה הזו - ובתיאום עמדות לקראת ההתפתחויות בסוגיית איראן. בהודעת בנט נרמז על כך ונאמר: "המנהיגים דנו על קידום הארכיטקטורה האזורית. כמו כן, דנו רה"מ בנט והנשיא בן זאיד בסוגיות אזוריות."