ארה"ב תבטל את חובת הצגת בדיקות הקורונה בכניסה למדינה

הממשל בארה"ב צפוי להודיע על ביטול הדרישה לביצוע בדיקת קורונה לנכנסים למדינה • ככל הנראה גם לא מחוסנים יוכלו להיכנס למדינה, אך הם ידרשו להציג בדיקה תקפה

בדיקת קורונה בנמל התעופה JFK בניו יורק / צילום: Reuters, EDUARDO MUNOZ
בדיקת קורונה בנמל התעופה JFK בניו יורק / צילום: Reuters, EDUARDO MUNOZ

הממשל האמריקאי צפוי להודיע היום (ו') על ביטול חובת ביצוע בדיקות קורונה לפני הכניסה למדינה. חובה זו תקפה מאז ינואר 2021 והיא דורשת מכול הנכנסים לארה"ב, אזרחים מקומיים וזרים, להציג בדיקת קורונה שנעשתה יממה לפני ההמראה.

ארה"ב מאפשרת לזרים מחוסנים בלבד להיכנס לשטחה. טרם יצאה הודעה רשמית בנושא, אולם לפי פרסומים גם מי שלא מחוסן יוכל להיכנס לארה"ב בכפוף להצגה של בדיקת קורונה.

חברות התעופה והעוסקים בתעשיית התיירות הפעילו לחץ על הממשל במטרה לבטל את חובת הבדיקות שלשיטתם פוגעת בהתאוששות של הענף. אם כי מנגד החברות מדווחות על התאוששות מהירה: כך דלתא אייר ציינה בדוחותיה האחרונים שלהערכת החברה ברבעון הבא היא תגיע למספרים של 2019 ברבעון המקביל.

כל הכרזה על הקלות בהגבלות משפיעה על העומסים בנמלי התעופה המאפיינים את המתרחש בימים אלה. בין שאר הסיבות לעומסים, לצד המחסור בכוח האדם, אפשר למנות גם את התארכות תהליך הבידוק לפני טיסה שבמהלכו נדרשים דיילי הקרקע לבדוק את מסמכי הנוסע על פי דרישות המדינות. הנוסעים יידרשו עדיין למלא טפסים ולהציגם.