ועדת גילאור אישרה את מינויו של מאיר שפיגלר למנכ"ל חברת החשמל

מינויו של שפיגלר אושר ברגע האחרון טרם פיזור הכנסת • בחודש וחצי האחרון עוכב המינוי בשל בדיקה מיוחדת מטעם רשות החברות, בעקבות הטענות של היו"ר המתפטר של חברת החשמל, דב בהרב, בדבר התערבות פוליטית במינוי המנכ"ל • המינוי דורש כעת את אישור שר האוצר ושרת האנרגיה

מאיר שפיגלר / צילום: יוסי זמיר
מאיר שפיגלר / צילום: יוסי זמיר

ועדת גילאור אישרה את מינוי מאיר שפיגלר לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל. המינוי הסופי תלוי באישורם של שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת האנרגיה קארין אלהרר. 

בחודש וחצי האחרון עוכב המינוי בשל בדיקה מיוחדת מטעם רשות החברות, בעקבות הטענות של היו"ר המתפטר של חברת החשמל, דב בהרב, בדבר התערבות פוליטית במינוי המנכ"ל. כפי שנחשף בגלובס אתמול, הושלם הדוח לבדיקת הטענות, שניקה את הליך המינוי וקבע שהיה תקין. כעת, עם האישור בוועדה, המינוי ימתין לחתימת שר האוצר ליברמן ושרת האנרגיה אלהרר בטרם ייכנס לתוקף.

למרות ששרת האנרגיה היא זאת שביקשה מרשות החברות לבדוק את הטענות של בהרב, עד לשעה זאת היא טרם קיבלה לידה את דוח הבדיקה. כך, הממצאים הועברו ישירות אל ועדת גילאור, מבלי שלרגולטור הרלוונטי תהיה ההזדמנות לעיין בהם קודם לכן.

הדוח שנכתב על ידי הבודק החיצוני, רו"ח יעקב גינזבורג, פסק כי הליך המינויים היה תקין וטען כי דווקא ההתנהלות של בהרב הייתה תמוהה. בהרב התפטר שלושה שבועות בלבד אחרי שמונה לתפקיד, תוך שהוא מלין על מעורבות אגרסיבית של שיקולים פוליטיים" בצמרת החברה סביב מינויו של שפיגלר. בחברת החשמל הזדרזו לכנס את ועדת האיתור לתפקיד המנכ"ל בטרם הספיק בהרב להיכנס לתפקידו כיו"ר החברה ובתוך כך כיו"ר ועדת האיתור.

לפי חוות דעת של הייעוץ המשפטי לממשלה מהשנה שעברה, מינוי שעבר את ועדת גילאור יישאר בתוקף גם במקרה של "תקופת בחירות" - בניגוד למינוי שעוד לא עבר את הוועדה ועלול להתבטל. לכן, כעת כשהכנסת צפויה להתפזר, נראה ששפיגלר הספיק ברגע האחרון לשריין את מינויו בחברת החשמל.

מחברת החשמל נמסר: "חברת החשמל מברכת על החלטת ועדת המינויים ברשות החברות הממשלתיות לאמץ ולאשר את החלטת ועדת האיתור, לבחירת מאיר שפיגלר כמועמד הראוי ביותר לנהל ולהוביל את חברת החשמל, כמנכ״ל בשנים הבאות".

מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מסרה עם פרסום החלטת ועדת גילאור: "מאיר שפיגלר הוביל רפורמות חשובות ביותר בביטוח הלאומי ואין ספק שיביא מרוח זו ומיכולתיו גם לחברת החשמל.

״פנינו כעת קדימה למינוי דחוף של יו"ר לחברת החשמל. אני מקווה כי כבר בימים הקרובים, יודיעו שרת האנרגיה ושר האוצר, על המועמד/ת שראויים לתפקיד. רשות החברות תעשה כל שנדרש כדי לקדם מינוי זה בהקדם האפשרי".