מפקחי הבנייה החריפו את סכסוך העבודה ולא ינפיקו טפסי אכלוס והיתרי בנייה

בשלושת החודשים האחרונים פועלים המפקחים בסכסוך עבודה, לאחר שנדרשו לעבור מבחני הסמכה ולחדש את הסמכתם כמפקחים בכירים מדי שנתיים • בעקבות סירוב האוצר ומרכז השלטון המקומי לנהל מו"מ בנושא תנאי העסקתם, המפקחים יחריפו את הסכסוך ויפסיקו לבצע עבודות אכיפה בשטח, לתת תעודות גמר לפרויקטים, טפסי איכלוס ("טפסי 4") והיתרי בנייה

''שוק הדיור גם כך נמצא במשבר עמוק'' / צילום: Shutterstock, Yuri Dondish
''שוק הדיור גם כך נמצא במשבר עמוק'' / צילום: Shutterstock, Yuri Dondish

משה משגב, יו"ר חטיבת המגזר העסקי בהסתדרות ההנדסאים, הממונה על ייצוג מפקחי הבנייה, הודיע היום (א'), כי בעקבות סירוב האוצר ומרכז השלטון המקומי לנהל משא ומתן בנושא תנאי העסקת המפקחים, יחריפו אלה את הסכסוך ויפסיקו לבצע עבודות אכיפה בשטח, לתת תעודות גמר לפרויקטים, טפסי איכלוס ("טפסי 4") והיתרי בנייה. המשמעות - עיכובים בעבודות בנייה.

בשלושת החודשים האחרונים פועלים המפקחים בסכסוך עבודה, לאחר שנדרשו לעבור מבחני הסמכה ולחדש את הסמכתם כמפקחים בכירים מדי שנתיים.

משגב מסר מכתבים ששלח לוועדי העובדים ברשויות המקומיות, לפיהם בעקבות הסכסוך קיבלו מפקחים איומי פיטורים מצד מעסיקיהם ברשויות מקומיות מסויימות, ובעקבות זאת הורה על החרפת הצעדים, במסגרתה יעבדו המפקחים רק מהמשרדים ולא יבצעו עבודות שטח, שחיוניות לפעולות אכיפה, הנפקת היתרי בנייה והוצאת טפסי איכלוס ותעודות גמר.

יהודה כתב, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז, הגיב כי "מדובר בעוד אירוע קשה. שוק הדיור גם כך נמצא במשבר עמוק ולהוסיף לכך עיצומים והשבתה מוחלטת של הענקת היתרי בנייה וטפסי 4 יוביל לנזק בל יתואר. התקופה האחרונה מאופיינת באי ודאות הן לקבלנים והן לרוכשי הדירות, וזה לא הזמן ללכת למהלכים קיצוניים שרק יחריפו את המצב ויכניסו את שוק הדיור עמוק יותר לבעיה שטרם חווינו. כל יום של עיכוב בהיתרי הבנייה ובאכלוס יעלה לכולנו מאות אלפי שקלים לפרוייקטים קטנים והרבה יותר מכך לפרויקטים גדולים".