בנט הודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות; פיזור הכנסת נדחה לחמישי

בנט הודיע שישאר בתפקידו כרה״מ חלופי • בנאומו אמר בנט שהוא "משאיר מדינה משגשגת. הממשלה בראשותי הצליחה בשנה מה שממשלות אחרות לא"

נפתלי בנט בנאומו הערב / צילום: רפי קוץ
נפתלי בנט בנאומו הערב / צילום: רפי קוץ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הודיע לחברי סיעת ימינה על כוונתו לא להתמודד בבחירות הבאות. בנט הודיע שישאר בתפקידו כרה״מ חלופי. פיזור הכנסת נדחה למחר (ה') בבוקר.

בתחילת השבוע ביום ראשון נפגש בנט עם איילת שקד ומתן כהנא ודן איתם באפשרויות השונות שעל הפרק. במהלך הפגישה עלתה האפשרות שבנט יפרוש מהמפלגה ויותיר אותה בידי שקד אלא שהיא ביקשה ממנו להישאר בתפקיד. הוא מצידו הודיע שישקול את האפשרות ולאחר בדיקות פנימיות שערך הודיע הערב כי לא יתמודד במערכת הבחירות.

גדעון סער הגיב לפרישת בנט, ופירסם בטוויטר "נפתלי בנט הוא פטריוט ישראלי. הוא היה ראש ממשלה טוב שמלא את התפקיד באופן ממלכתי. עבדנו בשיתוף פעולה מלא למען ישראל ואזרחיה. אני משוכנע שהוא עוד יחזור לשרת את המדינה בעתיד. נפתלי, תודה ובהצלחה".

בנט נשא דברים הערב, ואמר: "אזרחי ישראל האהובים. בעוד זמן קצר אסייםןאת תפקידי כרה"מ ואעביר את המקל ללפיד. אמשיך לסייע ולעזור לו כרה"מ חלופי כמה שיידרש. הצלחתו היא הצלחת המדינה. 

"טובת המדינה לנגד עיניי. ככה היה תמיד וככה יהיה. אני לא מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות. אשאר חייל נאמן של הארץ הזו, אותה שיררתי כל חיי כלוחם, כשר, וכרה"מ. מדינת ישראל היא אהבת חיי לצד משפחתי. לשרת את המדינה זה הייעוד שלי. אני מסיים היום מעל לשנה כשליחם בראשות הממשלה. אין עבודה קשה מזו, אבל גם אין זכות גדולה מזו.

"ברוך השם, אני משאיר מדינה משגשגת. הממשלה בראשותי הצליחה בשנה מה שממשלות אחרות לא. מדינת ישראל חזרה להיות מנוהלת, הבאנו שקט וביטחון לדרום כזה שלא היה שנים. החזרנו מאות אלפי מובטלים בשנה. החזרנו להם את הכבוד, התגברנו על גלי קורונה, עמדנו בנחישות מול גלי טרור. העלנו את שכר החיילים הטובים שלנו. הבהרנו לאויבינו שמי ששולח מחבלים בתל אביב, יישלם את המחיר בביתו שלו.

"דבר אחד צר לי: שהרבה ישראלים טובים והנציגים שלהם נשארו באופזוציה. אותם ישראלים הרגישו שחרב עליהם עולמם. אני מכבד אותם. כואב לי שלארזח ישראלי כואב. כל קבוצה תהיה לפעמים באופוזיציה ולפעמים בקאוליציה, צריכים לדעת לקבל את זה וזה הסדר הנכון. הכי טוב בעת הזו, ששני החצאים, יקימו יחד ממשלה גדולה וטובה.

"חברים, שאפתי כרה"מ לדאוג לכלל אזרחי ישראל בלי קשר למה שהם הצביעו. הצלחתי עם חבריי השרים להעניק ביטחון ושקט לתושבי הדרום שמצביעים ימין ולאלו שמצביעים שמאל. האנשים בחמאס לא מבדילים בין זה לזה. הוכחנו שאנשים עם דעות שונות יכולים לעבוד יחד. אך אחד לא צריך לוותר על עמדותיו. צריך לשים בצד וויכוחים כדי לדאוג לעתיד ישראל.

"אני מבקש בעת הזו להזכיר, שרק ביחד ננצח. אם נהיה מפולגים, פשוט לא נהיה. אם נהיה מאוחדים, אף אחד לא יוכל לנו. בואו נהיה אחד עם השני, נכיר ונכבד במקום לשנוא. 

"אני מבקש להודות לשרי הממשלה שהיו שותפים נפלאים בשנה הזו. אני מבקש במיוחד להודות לשותפתי המצוינת שרת הפנים, איילת שקד, שתקבל את הנהגת המפלגה ותעשה עבודה נהדרת. אני מודה לשר כהנא על חברות של 22 שנה, ועל אומץ לב בביצוע רפורמות. אני מודה לחברי כנסת אביר קארה ושירלי פינטו שעשו טוב ועמדו לידי גם כשהיה קשה.

"אני מודה לקב"ה. גם כשהלכתי בגיא צלמוות לא ארע רע, כי ה' עמדי. עתה הזמן שלי להתרחק ולהביט מבחוץ. הזמן ישקיט את הכל".