גם דורון כהן, מנכ"ל דסק"ש, רוצה להפוך ממנהל בכיר לבעל שליטה

ילך בעקבות אבי גבאי? בכוונת דורון כהן לגבש קבוצת משקיעים שתתמודד על רכישת גרעין השליטה בחברה הבת סלקום • צחי נחמיאס ימשיך לכהן לפי שעה כיו״ר הדירקטוריון של דסק״ש ונכסים ובניין

דורון כהן / צילום: איל יצהר
דורון כהן / צילום: איל יצהר

מנכ"ל קבוצת דיסקונט השקעות  (דסק"ש) היוצא, דורון כהן, החליט לעזוב את תפקידיו בקבוצה, ולא להתמנות לתפקיד יו"ר הדירקטוריון שלה, בעקבות החלטת הדירקטוריון לבחון את מימוש החזקותיה בחברת התקשורת סלקום . בכוונת כהן לגבש קבוצת משקיעים שתתמודד על רכישת גרעין השליטה בסלקום, ובכך להפוך ממנהל בכיר לבעל הון, במה שיכול להזכיר את המסלול שעשה לאחרונה אבי גבאי (שהפך ממנכ"ל סלקום לאחד מבעלי השליטה בחברה המתחרה פרטנר).

כהן כיהן עד 30 ביוני בתפקידי מנכ"ל ודירקטור בחברת ההחזקות דסק"ש ובחברה הבת, נכסים ובניין. ב-1 ביולי החלה כהונתה של נטלי משען-זכאי בתפקידי המנכ"לית של דסק"ש ושל נכסים ובניין, ואילו דורון כהן היה אמור להתמנות לתפקיד היו"ר של שתי החברות.

עם זאת, לדברי דסק"ש הודיע כהן ב-30 ביוני ליו"ר דירקטוריון צחי נחמיאס כי לאור החלטת הדירקטוריון לבחון את מימוש החזקותיה של החברה בסלקום, הוא שוקל להוביל קבוצה, לקחת חלק או להשתלב באופן כזה או אחר בתהליך הרכישה. בהתאם, הודיע כי הוא מבקש שלא להתמנות לתפקידי היו"ר של דסק"ש ושל נכסים ובניין, וכן לסיים את כל תפקידיו בקבוצה.

בין השאר, החליט דורון כהן להתפטר גם מתפקיד יו"ר סלקום, שאותו מילא מאז מרץ 2020. בעקבות ההודעה, ימשיך צחי נחמיאס לכהן בתפקידי היו"ר של דסק"ש ושל החברה הבת נכסים ובניין, ואילו סלקום תידרש למנות יו"ר חדש. על פי ההערכות, בימים הקרובים ימנה דירקטוריון סלקום את נטלי משען-זכאי גם לתפקיד יו"ר החברה, וזאת לאחר שביום ה' האחרון היא מונתה לדירקטורית בסלקום.

כהן מסר, כי "לאור החלטת הדירקטוריון לבחון את מימוש החזקותיה של החברה בסלקום, אני מתכוון לנסות ולגבש קבוצה שתתמודד על רכישת החברה. לפיכך, כדי למנוע ניגוד עניינים, החלטתי לפרוש מתפקידיי בדסק"ש באופן מיידי". בתגובה להודעה, נסחרו מניות דסק"ש וסלקום בעליות של יותר מ-3% כל אחת.

דסק"ש מחזיקה ב-45.7% ממניות סלקום בשווי שוק של 1.33 מיליארד שקל. יום קודם להודעתו של כהן, החליט דירקטוריון דסק"ש להעמיד החזקה זו על המדף מתוך כוונה למימוש האסטרטגיה הכוללת את מימוש הנכסים שאינם בתחום הנדל"ן לצורך צמצום חובות החברה. טרם ההחלטה, הביעו לפחות שתי קרנות השקעה (אייפקס וסקיי) עניין ברכישת סלקום.

כהן אמר לגלובס, כי "למרות שיש מתעניינים בסלקום, אני חושב שחסרה דמות שתעמוד בראש העניין, ואפשר גם לארגן קבוצה. אבל אני חייב להדגיש, שכל עוד כיהנתי בתפקיד לא דיברתי עם אף אחד. זה לא שיש לי כבר קבוצה ומחר בבוקר או בשבוע הבא אני כבר מגיש הצעה. זה לא תואם את הערכים שלי ואת האינטגריטי שלי". 

מהיכן יגיע הכסף?
"את הכסף צריך להביא ממשקיעים. הערכה שלי היא שזה יכול להיות או גופים מוסדיים, או קרנות השקעה, או שילוב של שניהם".

לדבריו "אני חושב שגם סלקום וגם שוק התקשורת נמצאים במקום טוב, ושבהחלט זו הזדמנות. אני מאחל לדסק"ש לקבל את המחיר הכי גבוה שאפשר, אבל מה שלא יהיה, זה יהיה מחיר שישיא לרוכש רווח יפה. יש לחברה כמה מנועי צמיחה משמעותיים ואני חושב שבסופו של דבר זה עיתוי נכון".