מלם תים משתלטת על סינריון מערכות באמצעות הלוואה של 48 מיליון שקל

חברת המחשוב תרכוש 50.1% מהון המניות של סינריון, המציעה פתרונות בתחום ניהול משאבי אנוש ומערכות נוכחות, ותוכל לרכוש את יתרת המניות עד סוף מאי 2023

בנין  מלם תים פתח תקוה / צילום: בר - אל
בנין מלם תים פתח תקוה / צילום: בר - אל

חברת שירותי ה-IT מלם תים  רוכשת את השליטה בחברה הפרטית סינריון מערכות, העוסקת בתחום השכר. מלם תים (באמצעות החברה הבת מלם שכר) תזרים לסינריון הלוואת בעלים בסך 48 מיליון שקל, שתשמש את סינריון לפירעון הלוואות מבעלי המניות הנוכחיים שלה, ובתמורה תקבל 50.1% מהון המניות של סינריון.

במקביל להזרמת ההלוואה, ניתנת למלם תים האפשרות לרכוש את יתרת מניות סינריון  מידי בעלי המניות הקיימים - גיל יובל ואלי אבני, עד סוף חודש מאי 2023, ובמחיר שייקבע לפי מנגנון שמתבסס על מחזור המכירות של החברה הבת סינריון קנדה ב-2022, כאשר המחיר המקסימלי בגין יתרת ההחזקות לא יעלה על 12 מיליון שקל. העסקה תמומן מהמקורות העצמיים של מלם תים.

סינריון מציעה פתרונות טכנולוגיים בתחום ניהול משאבי האנוש ומערכות נוכחות. היא מעסיקה 70 עובדים בישראל ו-30 בקנדה.

ב-2021 רשמה סינריון הכנסות של 42.4 מיליון שקל, עלייה של 8.3% לעומת 2020. מעל מחצית מהכנסותיה מגיעות מהפעילות בצפון אמריקה, שצמחו ב-16.8% אשתקד. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שהיה שלילי בסך 763 אלף שקל ב-2020 הפך לחיובי בסך 655 אלף שקל ב-2021. לחברה היו בסוף השנה שעברה נכסים בגובה 28.3 מיליון שקל, והתחייבויות לצדדים שלישיים בסך 13.2 מיליון שקל (כאמור, מעבר להתחייבויות לבעלי מניותיה בסך 48 מיליון שקל).

במלם תים מציינים שמדובר ברכישה אסטרטגית שמכניסה את החברה לפעילות בצפון אמריקה, ומרחיבה את פעילותה בשוק ה-SMB (חברות קטנות ובינוניות) בישראל. 

"עסקה מהותית המעניקה דריסת רגל בצפון אמריקה"

אילן טוקר, המנכ"ל המשותף של מלם תים, אמר כי "רכישת סינריון היא חלק מאסטרטגיית הצמיחה של קבוצת מלם תים. מדובר בעסקה מהותית מאחר שהיא מעניקה למלם שכר דריסת רגל ראשונה ופוטנציאל צמיחה בצפון אמריקה, והיא תאפשר את הרחבת סל השירותים הקיימים והרחבת הפעילות בישראל, גם לחברות קטנות ובינוניות בתחום הנוכחות והשכר, מגזר שבו מלם שכר הייתה פחות פעילה עד כה".

מלם תים שבשליטת היו"ר שלמה איזנברג נסחרת בבורסה בשווי של 1.6 מיליארד שקל, לאחר ירידה של 33% מתחילת השנה. לאחרונה רכשה החברה את צילומעתיק מתחום המיכון המשרדי תמורת 22.9 מיליון שקל.

החברה פועלת בארבעה תחומי פעילות: תחום תשתיות חומרה וענן; תחום תוכנה, פרויקטים ופתרונות עסקיים; תחום שירותי שכר, משאבי אנוש וחיסכון טווח ארוך; ותחום הקמה והשקעה בחברות הזנק.

ברבעון הראשון של 2022 הכנסות החברה צמחו ב-5.8% לכ-605 מיליון שקל, בעוד שתחום השכר שבו משתלבת כעת הרכישה של סינריון רשם ירידה של 2% בהכנסות ל-51.5 מיליון שקל. עם זאת, הרווח התפעולי של תחום השכר עלה ב-4.4% ל-12.1 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה מלם תים רווח נקי של 17.1 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות.

בתוך כך, חברת שירותי ה-IT אברא הודיעה על מימוש אופציה לרכישת מלוא ההחזקות בחברות הבנות אברא יישום ואברא פיתוח (לשעבר אורנטק ואורנביט), מידי המוכרים צבי חפץ ויוסף תדהר, תמורת 3.9 מיליון שקל.

תעודת זהות | סינריון

עיסוק: מפתחת פתרונות טכנולוגיים בתחום שכר, ניהול משאבי אנוש ומערכות נוכחות
היסטוריה: הוקמה כבר בראשית שנות ה-80 על ידי גיל יובל ואלי אבני, שהחזיקו במניות השליטה. בשנת 2000 הקימה חברה בת בקנדה הפועלת בארה"ב ובמדינות נוספות
נתונים: החברה מעסיקה 70 עובדים בישראל ו-30 בקנדה. תוצאותיה ב-2021 - הכנסות של 42.4 מיליון שקל, מעל מחצית מכך מצפון אמריקה, רווח EBITDA בסך 655 אלף שקל