עדות קליין: "מילצ'ן אמר שניתן. אי אפשר להגיד לא לראש הממשלה"

בנימין נתניהו מואשם במסגרת תיק 1000 במרמה והפרת אמונים בכך שקיבל טובות הנאה בסכום של 700 אלף שקל מארנון מילצ'ן וג'ימס פאקר • העוזרת האישית של מילצ'ן, הדס קליין, הייתה לפי התביעה אחראית על אספקת סיגרים, בקבוקי שמפניה ותכשיטים לנתניהו ולרעייתו • הסתיימה העדות הראשונה של קליין בבית המשפט המחוזי בירושלים

הדס קליין מגיעה לעדותה במשפט נתניהו, בית המשפט המחוזי בירושלים / צילום: יוסי זמיר
הדס קליין מגיעה לעדותה במשפט נתניהו, בית המשפט המחוזי בירושלים / צילום: יוסי זמיר

הבוקר (ב') התקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים שלב העדויות בתיק 1000 במשפט נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. נתניהו מואשם במסגרת אישום זה במרמה ובהפרת אמונים, בכך שקיבל טובות הנאה בסכום של 700 אלף שקל מארנון מילצ'ן ומג'ימס פאקר.

זאת כאשר נטען שפעל בנושאים שונים לטובת מילצ'ן במסגרת מילוי תפקידו. בין היתר נטען שפעל מול גורמי ממשל אמריקנים על מנת שתינתן למילצ'ן אשרת כניסה לארצות הברית וכי פנה לשר האוצר דאז יאיר לפיד בעניין הארכת משך הפטור מדיווח ותשלום מס הכנסה הניתן לתושבים חוזרים, ממנו נהנה מילצ'ן.

העדות הראשית בתיק של העוזרת של מילצ'ן, הדס קליין, החלה היום, על ידי התובע עו"ד אלון גילדין.

15:16 | "שלחנו לשרה נתניהו שישייה"

קליין סיפרה כי בשלב מסוים יבואן המשקאות הציע להם לקנות בחצי מחיר של השמפניה קאווה. לדבריה, מילצ'ן אמר לה "למה לא? אולי יעבור". "הזמנו ושלחנו לשרה נתניהו שישייה. ארנון צילצל אלי אחר כך ואמר 'לא, היא לא אוהבת. זה נחמד אבל זה לא מה שהיא רוצה'". קליין הוסיפה "זה לא היה מצחיק. היא כעסה עליו".

הדיון הסתיים.

13:40 | "הכמויות התגברו. הפחד נמוג"

על היקף המתנות אמרה קליין: "אני חשתי מתוך עבודתי שהכמויות עלו והתגברו 'כמעיין המתגבר'. הפחד נמוג קצת. הרבה יותר חופשי. לא עשיתי חישובים. למעט שהתבקשתי לעשות בדיקה על ידי ארנון כמה עולה לנו. לימים כשהגעתי לחקירה במשטרה, ביקשתי ממנהלת החשבונות לעשות בדיקה של החשבוניות והקבלות.

"לא רציתי לעשות עוול לאף אחד. אמרתי שאני חושבת שאם אני צריכה בערך לחלק - 30% לארנון ואמנדה אשתו. אם מגיעים אורחים יש עוד משקאות ששותים. 70% לבני הזוג. חשבתי על זה הרבה. זה הטריד אותי. בחקירה הבאה ביקשתי לשנות את העדות כי זה ירגיע אותי ונוריד קצת. נגיד שארנון 35% והם 65%. אמרתי לחוקרים - זה הציק לי. הייתי הגונה. עשיתי את זה שכלתני. ארנון בכלל חובב טקילה. זה לא הדבר היחידי שמוגש על השולחן".

קליין סיפרה כי פאקר נהג לשתות יין לבן וכאשר התארח אצל בני הזוג נתניהו דאג להביא עמו, כי שרה הבהירה שאם יבוא בלי יין לבן לא יהיה. בנוסף העידה כי מילצ'ן "הסביר שלא מגיעים עם ידיים ריקות ואם יגיע עם ידיים ריקות לא יוזמן יותר".

קליין גם סיפרה שנתניהו היה מתארח בביתו של פאקר באופן שהיה מקובל על פאקר. אך הדרישה הגיעה לעיתים באופן מיידי מהרגע להרגע. "נטרלנו את האזעקה, באו לבריכה, יש סיגרים וכל הדברים. אני מקבלת טלפון מנתניהו איך מתפעלים את הטלוויזיה".

קליין סיפרה על הבדיקה שערכה מנהלת החשבונות על העלויות: "לא אהבתי שיהיה לנו במסמך במחשב כמה הם עולים לנו. פחדתי. אולי, חששתי שזה עובר את הגבול. הפחיד אותי להעמיד את זה בשחור על גבי לבן. ובסוף שרה (מנהלת החשבונות) עשתה את הטבלה. ארנון רשם לעצמו את המספר על נייר. בני הזוג נתניהו בדיוק היו אמורים להגיע אלינו. והוא אמר לי אני לא אראה את הטבלה אבל אגיד לו את המספר. אני שאלתי אותו אתה באמת תראה לביבי ותגיד לו את זה? זה לא נעים".

הדיון יצא להפסקה.

12:55 | "מילצ'ן שמח שיש מי שמשתתף איתו בעלויות בני הזוג נתניהו"
קליין סיפרה כי ג'ימס פאקר אישר כל רכישה לטובת נתניהו לאור הערצתו לראש הממשלה לשעבר. היא הוסיפה כי מילצ'ן לימד את פאקר לא לבוא בידיים ריקות לבני הזוג נתניהו.

"פאקר הוא איש נדיב מאוד. הוא אמר לנו תקנו כל דבר. מילצ'ן ידע מכל רכישה. פאקר נתן 'קארט בלאנש'. חשבון פתוח". קליין הוסיפה כי "שניהם מיליארדים אבל מילצ'ן אדם מחושב ושמח שיש מי שמשתתף איתו בעלויות. אומרת בכנות - אמיתי. לא כל המאסה יושבת עליו".

קליין הסבירה כי בשלב הראשוני, שלפאקר לא היה חשבון בנק בישראל, רכשה בשם מילצ'ן עבור פאקר כדי שלא יבוא לירושלים בידיים ריקות. מילצ'ן ביקש לעשות טבלה, לדעת מה ההוצאות של פאקר אך לא גבה ממנו מעולם. באחד המקרים פאקר היה צריך לנסוע לירושלים.

קליין אמרה כי לא נראה לה ששינה לבני הזוג אם המתנות הגיעו ממילצ'ן או פאקר. "בני הזוג נתניהו ידעו איפה הדברים נמצאים - וגם כשלא היינו יכלו לקחת", אמרה והוסיפה: "אצל פאקר זה היה קל יותר. פחות עם בלמים.

"שרה ביקשה מפתח לבית של פאקר בקיסריה וקיבלה. היא רצתה לגשת לקחת מתוך הבית. צלצלתי לאוסטרליה ביקשתי אישור - בית יקר עם יצירות אומנות. ביקשתי מיונתן לנטרל את האזעקות. שרה לקחה ונעלנו מרחוק את האזעקה. זה קרה לא פעם אחת".

12:00 | דלת פתוחה לראש הממשלה

קליין סיפרה כי למילצ'ן הייתה דלת פתוחה לראש הממשלה לשעבר. "ארנון היה נכנס בדלת פתוחה. היה לנו טלפון פתוח לבית, ללשכה - להוציא מישיבות" וכי מילצ'ן "אהב לבוא לשם. אהב את הכוח. להגיד שהוא חבר של ראש הממשלה". קליין הסבירה שלא היה מצב שלא יהיו שמפניות למקרה שתגיע בקשה. "דאגנו שלא מצב שלא יהיה לנו" והסבירה כי מילצ'ן היה אומר שאין ברירה "שניתן, אי אפשר להגיד לא לראש הממשלה".
על מודעותו של נתניהו לבקשותיה של רעייתו, סיפרה קליין כי הייתה מקבלת ווטסאפים זועמים. היא פנתה למילצ'ן שפנה לנתניהו וההודעות הפסיקו.

על שיתוף הפעולה שלה בחקירה אמרה: "שיתפתי פעולה באומץ לב". לאחר שלוש שעות קליין נשברה כשסיפרה על שיתוף הפעולה שלה בחקירת המשטר. "ידעתי שייתכן שאאבד את הפרנסה שלי בעקבות זה. אני אדם ישר והגון. נקראתי לעדות ושיתפתי פעולה. ידעתי שאני מסכנת את מקום העבודה שלי . באתי באומץ לב לפי הערכים שההורים שלי חינכו אותי (דומעת). כשאני ראיתי את החקירה של גברת נתניהו מה שהיא אמרה עליי. אני אזרחית המדינה שנקראתי בתמימות לתת עדות ונתתי אותה באומץ ויושר. היא אמרה שיונתן (הנהג) ואני - שיש בינינו קונספירציה וגנבנו ביחד. לשמחתי אני יודעת איך הדברים עובדים אני מאוד נפגעתי. האם אין גבול שבו אתה עוצר ואומר שלא פוגעים באחר בשביל להגן על עצמך? אני לא כועסת ולא מתעבת. עשיתי מעשה שההורים שלי, אבא שלי ז"ל ואמא שלי שחולה, היו גאים בבת שלהם".

הדיון יצא להפסקה.

11:37 |בקשות ל"ורודים" ו"עלים ירוקים" גם בליל הסדר

קליין סיפרה בעדותה על שלל אירועים נקודתיים בהם הועברו סיגרים או שמפניות לבני הזוג נתניהו. היא סיפרה כי הכינוי לסיגרים היה "עלים ירוקים" והכינוי לשמפניות היה "ורודים". היא ציינה כי הם היו מחזיקים כמויות גדולות של שמפניות בביתו של מילצ'ן.

באחד המקרים מספרת קליין, שרה נתניהו ביקשה בפסח שמפניות. "די התעלמתי, כי זה לא התאים. הנהג היה בליל סדר אצל הוריו. אבל ארנון קיבל טלפון אחה"צ וצלצל אלי שחייבים - שאין ברירה. אמרתי לנהג שלא יספיק להגיע לליל הסדר. אמרתי לו 'אתה לא חייב אני אחטוף את הצעקות אל תעשה'".

קליין מוסיפה ששנה לאחר מכן שרה ביקשה שוב. "אמרתי, אני לא חוזרת על אותה טעות. אמרתי אסע לבית ינאי ואני אביא לשרה. איחרתי ל- 40 אורחים בליל הסדר שלי ונסעתי לקיסריה סוחבת שתי שישיות. נתתי כדאי שיהיה לנו שקט".

"אני באתי לנתניהו באחת הפעמים - במסגרת הבקשות של שרה היו בקשות להחליף סוללה בשעון שלה ושל נתניהו - שרה שאלה אם אני יכולה להחליף רצועה. התקשרתי לנתניהו להגיד שיש את השעון. הבאתי רק את השעון. נתניהו היה בחדר העבודה ונתתי לו. הוא שאל אם הבאתי סיגרים". קליין השיבה בשלילה ונתניהו ביקש שתבדוק אם יש לה ברכב.

קליין הוסיפה כי כאשר נתניהו היה מגיע לביתו של מילצ'ן ומעשן סיגר הוא היה לוקח עימו את הקופסה הסגורה.

קליין מספרת כי כאשר הייתה אמורה לטוס לטיול בת מצווה של בתה, היא התבקשה להישאר בארץ לפגישה בין נתניהו ובוז'י הרצוג אצל מילצ'ן. בעלה ובתה טסו לחו"ל והיא נאלצה להישאר בארץ. קליין סיפרה כי הגיעה לפגישה, "נתתי לנתניהו סיגרים ואני זוכרת היטב שלא הייתה לי שקית אז נתתי מעטפה לבנה אטומה שיוכל ללכת לחניה שאף אחד לא יראה. התחילו פרסומים ובוז'י התקשר היסטרי".

11:10 | קליין על אספקת הסיגרים: נתניהו כעס כשהבאנו סוג לא נכון

קליין הסבירה שהסיגרים ניתנו לנתניהו ולשרה נתניהו ניתנו השמפניות.

היא סיפרה כי מילצ'ן התקשר אליה מבלפור באחד המפגשים עם ראש הממשלה לשעבר: "הוא אמר שעשיתי פשלה איומה. 'את לא נתת לי את הסיגר הנכון. נתניהו כועס'. אמרתי לו - אין להשיג את ה-56 (סוג הסיגר) אנחנו משתדלים כמה שניתן. אמרתי לו - תסביר לו שבאמת חיפשתי". היא הוסיפה כי כשנסעה לקובה ליום הולדתה התבקשה לחפש לנתניהו את הסיגרים מהסוג שאהב. קליין ציינה שמילצ'ן לא מעשן סיגרים.

לדבריה, "העלות של קופסת סיגרים משתנה. תלוי בכמות. חיפשנו המון פתרונות לא תמיד מצאנו. וזה גם יקר מאוד. להבדיל מפאקר, ארנון היה קשוב למחירים. התייעצתי איתו אם לקנות. מצאנו חנות בהרצליה הקבינט והיו סיגרים פשוטים ללא מותג. ארנון אמר - "תנסי. אולי יצליח לנו". זה הצליח בפעם הראשונה אבל אחר כך אמרו לנו שזה לא זה. ארנון אמר שזה לא זה".

על השמפניות סיפרה שהיו קונים כמויות של שישיות וכי גם מילצ'ן ומשפחתו היו שותים מהשמפניות. "היינו רוכשים כמויות גדולות. היה סטוק של שמפניות". על אופן העברת המתנות סיפרה קליין כי הנהג היה מקבל בקשה ונוסע להעביר בבלפור ולפעמים הייתה מצטרפת אליו אם שרה רוצה לדבר איתה.

10:50 | "ג'יימס תמיד אמר לנו לא לחסוך בכלום. כל מה שהם מבקשים לתת להם"

על הקשר בין בנימין נתניהו לג'יימס פאקר סיפרה קליין כי ב-2013 פגשה אותו לראשונה בארוחה עם נתניהו ומילצ'ן. "ג'יימס התאהב בנתניהו. אמר שהוא האיש הכי מרשים בעולם. הוא חזר על זה כמנטרה. מאוד העריץ אותו". בנוסף סיפרה קליין כי כשמילצ'ן היה מגיע לארוחה בבלפור הוא היה מביא את השפית שלו.

"הוא היה איתי כשהוא נלחץ מהזוג נתניהו ובכה מאוד. האיש הזה הוא כל כולו רגש. הבכי היה מלחץ. אני רוצה להמחיש את הקרבה בינינו. כי הוא איש גדול - הייתי נותנת לו יד שלא ימעד. הוא קורה לי עד היום האחות שלי . הייתה לי המון חמלה אליו. הוא העריץ את נתניהו".

על היחס לבני הזוג נתניהו סיפרה  קליין: "ג'יימס תמיד אמר לנו לא לחסוך בכלום. כל מה שהם מבקשים לתת להם".

קליין תיארה את הקשר שלה עם לשכת נתניהו: "תיאומים ושיחות, מזכירות, ארי הרו, ניר חפץ, כל האנשים שהיו סביב נתניהו במהלך השנים".

קליין הדגישה שהיה לה קשר ישיר גם עם ראש הממשלה לשעבר. לדבריה, נתניהו ביקש ממנה שיכניסו את הסיגרים שקנה לו מילצ'ן לשקית אטומה. בנוסף, נתניהו ביקש לסדר עבודה לאב הבית לשעבר. קליין הסבירה כי מילצ'ן לא רצה ונתניהו הציע שפאקר יסדר ואמר "אני מוכן לוותר על הסיגרים בשבילו".

קליין מתארת שיחות ישירות שהיו לה עם ראש הממשלה לשעבר. למשל, שיחה בקיסריה כששרה מאחרת ונתניהו אמר לי בואי תכנסי. שיחה אחרת הייתה כשטוני בלייר ראש ממשלת אנגליה לשעבר היה בקשר עם מילצ'ן. "למשל שטוני בלייר מתקשר אליי ולא מצליח לסדר פגישה. בשיחה אחרת תיארה שנתניהו התקשר לגבי הוויזה של מילצ'ן. שאל "מה הוא מודאג? כל עוד הוא עשיר ובריא".

קליין מתארת שהייתה אחראית על העברת השמפניות: "היינו מביאים לפחות שני ארגזים. כשלארנון היה ארגז סגור ובקולר היינו שמים הרבה קרח ושישיה שאפשר יהיה לשתות". קליין הוסיפה על העברת המתנות: "יונתן (הנהג) היה מביא הכול לבית עוד לפני הפגישה. פאקר התחיל מ-2013 ואילך. אצל ארנון אנחנו מסודרים. יש הנהלת חשבונות".

"שלא יגידו הון שלטון"

לפי התביעה, קליין הייתה אחראית על אספקת סיגרים, בקבוקי שמפניה ותכשיטים לנתניהו ולרעייתו. בפתח עדותה אמרה כי היא עדיין עובדת עם מילצ'ן.

קליין התייחסה לעסקת המכירה שבה מכר מילצ'ן את מניותיו בערוץ 10 לאיש העסקים המנוח יוסי מימן. לדבריה המכירה נעשתה לאחר התייעצות עם הנשיא המנוח שמעון פרס שאמר לו לדבריה: "הוא אמר לו תמכור שלא יגידו הון שלטון".

לדבריה היא מטפלת בכול ההוצאות והפעלת כוח אדם של מילצ'ן. בנוסף ציינה קליין כי יש לה אהבה גדולה למילצ'ן ושהיא מטפלת בכול דבר הקשור גם למשפחתו.

***חזקת החפות: יודגש כי בנימין נתניהו הוא בגדר נאשם בלבד, לא הורשע בביצוע עבירה ועומדת לו חזקת החפות.