"רק לקשור פליז. היא מתה מפחד": הדס קליין חשפה כיצד הועברו בקבוקי שמפניה לשרה נתניהו

הדס קליין, העדה המרכזית בתיק המתנות נגד נתניהו והעוזרת האישית של המיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, המשיכה בעדותה והוסיפה לתאר מנגנון שיטתי במסגרתו נקנו לבני הזוג נתניהו כמויות גדולות של סיגרים ובקבוקי שמפניה ורודה • מקורבי נתניהו: "עדותה של הדס קליין רצופה שקרים בוטים וסתירות שיופרכו ע"י פרקליטי נתניהו"

עדות הדס קליין במשפט נתניהו, בית המשפט המחוזי בירושלים / צילום: יוסי זמיר
עדות הדס קליין במשפט נתניהו, בית המשפט המחוזי בירושלים / צילום: יוסי זמיר

הבוקר (ד') ממשיכה בעדותה הדס קליין, העדה המרכזית בתיק המתנות (תיק 1000) נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. קליין, העוזרת האישית של המיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, המשיכה לתאר מנגנון מסודר ושיטתי במסגרתו נקנו ונמסרו לבני הזוג נתניהו כמויות גדולות של סיגרים ובקבוקי שמפניה ורודה. קליין מדברת בנחישות, מפרטת ארוכות ועדותה מגובה בחשבוניות שהוצגו לבית המשפט לגבי קניית המתנות. קליין חזרה על כך שסיגרים והשמפניות סופקו לדרישת משפחת נתניהו. לפי כתב האישום גובה המתנות מגיע למאות אלפי שקלים.

קליין מורה להכניס לשקיות שחורות ומציינת כי שרה נתניהו "מתה מפחד"

בדיון הוצגה התכתבות בין קליין לאם הבית של פאקר, שני קוסקס, לגבי הגעתו של ראש הממשלה לשעבר לביתו של פאקר בקיסריה והעברת שמפניות לשרה נתניהו. בשיחה בין השתיים מעדכנת אם הבית כי "התקשרו עכשיו ממשרד ר' (ראש הממשלה) להגיד לי שהוא עוד 10 דקות מגיע לבריכה, סידרתי לו מגבות ומים וכו'". קליין מבקשת ממנה "שימי בשקית שחורה את 4 הבקבוקים ותסגרי את השקית. ליד הדלת של המטבח בחוץ. היא תבוא לקחת. שמתי שם שקית. רק להכניס ולקשור היטב שלא יראו כלום". קוסקס משיבה: "הבאתי לו קוצץ סיגרים, מצית ומאפרה... הוא מתפנן במרפסת פה. מביאה לו סיגר רומיאו" ושולחת תמונה של שקיות שחורות וכותבת "שמתי לה בשתי שקיות, לא רואים כלום". קליין עונה: "רק לקשור פליז. היא מתה מפחד" וקוסקס משיבה: "חחחחח בצדק".

קליין העידה על כמויות הסיגרים והשמפניות. היא תיארה כי בחודש קנו בחנות אחת בשווי של 6,000 ועד 8,000 שקלים. השופט ברעם שאל אם קליין מניחה שהסיגרים נמסרו וקליין השיבה "אני בבית. אני לא מניחה. אני יודעת. ארנון לא יודע איפה נמצאת שקית ניילון או מעטפה לסיגרים. לגבי הסכומים קליין הבהירה כי קשה לה לזכור והיא "לא רוצה לעולל עוול לאף אחד". "כשהגשנו את הקלסרים הסתכלתי תפסתי את הראש" והוסיפה "בגלל שאנחנו חיים יומיומית לא שמתי לב אף פעם על גודל הרכישה".

"נתניהו ביקש ממני מעטפה או שקית כשהיה אצלי בבית ינאי. תמיד כשהיינו בבית ינאי הוא היה אומר "תביאי שקית שניקח את הסיגרים", כי הולכים לאורך כל הדרך ויש שכן שמסתכל. אם לא היתה שקית היינו שמים במעטפה לבנה". לגבי רעייתו של נתניהו, סיפרה "שרה ביקשה שאם הבית תמצא שקיות אטומות שמפיות זה קרטון, אז צריך משהו גדול ומאסיבי, אז נשמרה הדיסקרטיות. היינו קושרים בשקיות ומעבירים. הרחוב קטן ושקט".

קליין מספרת כי בתקופה שנחקרה מילצ'ן היה בטוח ששרה נתניהו שגם הוזמנה לחקירה בפרשה אחרת תפסיק לבקש מתנות. אך לדבריה, נתניהו התקשר למילצ'ן ואמר שרעייתו "עברה חקירה ועמדה איתנה" והעביר את הטלפון לשרה שביקשה להעביר לה שמפניות. לדבריה מהפחד החליטו להוריד כמויות ולכן הנהג נסע עם 4 בקבוקים בלבד.

קליין לנתניהו: "אני לא זוכרת שאני עובדת אצל אשתך"

במהלך עדותה התייחסה קליין למעורבותו ומודעותו של ראש הממשלה לשעבר. היא נשאלה על ידי התובע אם נתניהו היה מודע לאספקת השמפניות לרעייתו. "נתניהו לא מתאם אבל הוא אומר לי 'תדברי איתם', עם הנהגים, פותחים את הבאגז' מעמיסים והבאגז' נשאר פתוח כשבני הזוג מגיעים. יונתן (הנהג) אמר לי שמר נתניהו פתח את הדלת בקיסריה וקיבל את השתייה".

קליין הוסיפה כי נתניהו אמר לה "תתנו לה את מה שהיא מבקשת מכיוון זה מותר, אל תצטרפו לתקשורת. אני אסביר את זה גם לארנון ולג'יימס". בנוסף העידה כי שרה נתניהו צעקה עליה. "שיחת הצעקות קשורה לזה שסירבתי למשהו. היא מאוד כעסה, מאוד". קליין סיפרה שגם נתניהו התקשר אליה לאחר שעה או שעתיים. "אמרתי לו שאני עדיין נרגעת מזה. אמרתי לו שזה צעקות, ואני מתקנת את עצמי זה צרחות, ואני לא זוכרת שאני עובדת אצל אשתך". קליין התלוננה בפני מילצ'ן ודרשה התנצלות לדבריה על הצעקות. מילצ'ן השיב לה "אני איתך בכל דבר שתרצי".

נתניהו התקשר בהמשך שוב לקליין, "אמרתי לו שחטפתי שיחה קשה מאוד על לא עוול בכפי. לא חשבתי שאנחנו צריכים לעשות את מה היא ביקשה. הוא אמר שבדק ולמעט משהו גדול כמו דירה - זו לא בעיה". קליין מספרת גם שנתניהו אמר לה כי הצעקות באות על רקע זה ששוחטים את שרה בתקשורת וכי מותר להעביר דברים מתכלים, "הוא אמר שאנחנו מונעים ממנה דברים שאנחנו לא אמורים למנוע".

בעדותה אתמול והיום סיפרה קליין כי הני הזוג נתניהו נהגו לבקר בביתו של פאקר בקיסריה הכולל בריכה וג'קוזי. הם ביקרו בביתו גם כאשר לא שהה בישראל. "הבית היה פתוח לרווחה" סיפרה, ותיארה את הדרישות של שרה נתניהו כאשר הגיעה להתארח בביתו של המיליארדר. "ביקשה פעם אחת טואלטיקה מהסוגים שקונים בחו"ל". בנוסף ביקשה שעובדי המטבח של פאקר יכינו עבורה אוכל ומנהלת משק הבית היתה נוסעת להכין עבורם.

נתניהו ביקש להאריך את הוויזה של מילצ'ן בארה"ב

קליין התייחסה לנטען בכתב האישום כי נתניהו פנה לבכירים בממשל ארה"ב וביקש מהם להאריך את תוקף אשרת השהייה של מילצ'ן. בנובמבר 2013 ניסה מילצ'ן להאריך את אשרת השהייה שלו שנה לפני שהסתיימה.

מילצ'ן פנה לגיל שפר, ראש הסגל של נתניהו דאז, ושאל אם הוא מכיר מישהו שיכול לסייע לו בשגרירות. שפר נתן את הטלפון של אייכלר, הבן של אייכלר השר לשעבר ישראל אייכלר. "החבר'ה של אייכלר פוגשים את ארנון ואומרים לו שמחכה להם מישהו שיקבל את פניו וינסה לקשר את התהליך". קליין מספרת שמילצ'ן יצא המום כי סירבו להאריך לו.

לדבריה, מילצ'ן ביקש ממנה להתקשר בדחיפות לשגריר ישראל בארה"ב דאז דן שפירו ולנתניהו. "החלה מסכת טלפונים נרגשת של ארנון לכל מי שהוא חשב שיכול לעזור".

"דן שפירו ענה לנו שהוא בודק ואז הוא נעלם. הוא התקשר הרבה פעמים לנתניהו וגם לארי ארו. חלק מהשיחות אני שומעת. הוא אומר 'אתם חייבים לעזור לי'".

קליין העידה כי בשלב מסוים נתניהו גם התקשר אליה באמצע הלילה, שאל אותה מדוע מילצ'ן כה דואג והבטיח שהדבר יטופל. בהמשך שגרירות ארה"ב הודיעה לקליין שהוויזה אושרה, אך כשראתה שהתוקף הוא רק לשנה "מילצ'ן היה נורא מיואש והתחיל בכל סדרת הטלפונים מחדש". היא נשאלה מה משמעות הוויזה עבור מילצ'ן והשיבה כי "יש לו סטודיו סרטים, וזה דבר נורא שלא יוכל להיכנס לארה"ב ולצאת ממנה. ילדיו לומדים שם. זה היה בלתי נסבל עבורו. הוא הרגיש שחייבים לעזור לו והוא נדנד, גם לנתניהו וגם לצוות שלו - ארי הרו, אייל חיימובסקי וגיל שפר. הם יצאו מגדרם כדי לעזור, וזה היה ישירות גם מול ראש הממשלה עצמו".

מילצ'ן נפגע כאשר שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר אמר לו שהוויזה שלו תחודש מדי שנה לשנה. "הוא ביקש מנתניהו להכיר בינו לג'ון קרי", סיפרה קליין. לדבריה, דרמר אירח בהמשך את קרי בליל הסדר והזמין את מילצ'ן, אך זה לא הסכים להגיע. בהמשך קרי התקשר וביקש שמילצ'ן ישוחח עמו, והם דיברו והתיידדו מאוד. ב-2014 מילצ'ן קיבל את הוויזה המיוחלת לעשר שנים".

הדרישה של שרה לטבעת ושרשרת ב-2,000 דולר

קליין העידה גם על קניית תכשיט לשרה נתניהו ביום הולדתה. "הבקשה הייתה קונקרטית, טבעת מסוימת. היא שרטטה לי על פתקית את גודל האצבע כי אני לא יכולה לבוא איתה לחנות".

קליין הוסיפה כי בשלב מסוים נתניהו פנתה אליה "בצורה בוטה ואמרה שראש הממשלה אומר שאני מביכה אותה ומביישת אותה, ובגלל זה היא לא תבקש ממני שום דבר אלא ממילצ'ן. אמרתי לה שיש לי אור אדום ממנו, ואם הוא יאשר אני אלך ואקנה את הטבעת. בשיחת ועידה עם מילצ'ן ואיתה, הוא ביקש שנתניהו יאשר לקנות". קליין המשיכה וסיפרה כי בהמשך הודיעה לה שרה כי נתניהו אישר לקנות את התכשיטים ולכן יש אור ירוק לכך. "היא אמרה לי 'אל תדברי איתו בטלפון, תיסעי אליו'".

קליין בדקה מול מילצ'ן שאישר ואמר לה שאין ברירה ולכן רכשה ב-2,000 דולר את התכשיטים. "הלכתי ורכשתי טבעת ושרשרת. זה היה כבר שנה אחרי שביקשה לראשונה. הבאתי לה בביתה בחצר בבריכה. בקנייה אמרתי שזה לאמא שלי".

מקורבי נתניהו: "עדותה של הדס קליין רצופה שקרים בוטים וסתירות שיופרכו ע״י פרקליטי ראש הממשלה לשעבר נתניהו בחקירה הנגדית בשבוע הבא. האבסורד בהגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו על קבלת סיגרים מחבר שקנה אותם מכספו הפרטי , לעומת ההתעלמות מעשרות המיליונים של כספי משלם המיסים שהושקעו בביתו הפרטי של בנט ומאות אלפי השקלים שקיבלה ליהי לפיד בסיוע כספי עמותה שנתמכת בכספי ציבור - זועק לשמיים".