מה הקשר בין הזמרת אנה זק לעמותת אותות

הזמרת תרמה את מספר הטלפון המפורסם לעמותת אותות, המפעילה פתרונות דיור ושיקום לבני נוער וצעירים • וגם: קו-אימפקט ורשת OpenValley, מפגישות בין צעירים מהחברה הערבית למנטורים יהודים וערבים בכירים בעלי ניסיון ניהולי רחב • אירועים ומינויים

אנה זק / צילום: אילן מסיקה, ויקימדיה
אנה זק / צילום: אילן מסיקה, ויקימדיה

לא בכל יום רותמת זמרת מפורסמת את מספר הטלפון שלה לטובת הציבור, אבל זה בדיוק מה שעשתה הזמרת אנה זק, שהעבירה את מספר הטלפון הנייד שלה, שמופיע כחלק מהשיר "מי זאת" לעמותת אותות, המספקת קורת גג לנערים ולנערות במצוקה.

השיר שיצא לפני כחודשיים הפך ללהיט, צבר מיליוני צפיות ביוטיוב ורבים מבני הנוער מזמזמים אותו - לרבות מספר הטלפון שמופיע בו. באופן טבעי, ובהתאם לפופולריות של זק, אל הטלפון הפרטי שלה זרמו מיליוני שיחות. בעקבות זאת היא החליפה טלפון אך המספר נשאר בבעלותה, וביחד עם מנהליה נבחנה האפשרות לייצר באמצעותו שיתופי פעולה מסחריים.

קמפיין עמותת ''אותות'' עם אנה זק
 קמפיין עמותת ''אותות'' עם אנה זק

המהלך עורר את תשומת הלב של הפרסומאי טל פרלמוטר, ואנשי הקריאטיב שלו במשרד "הקרקס". פרלמוטר טיפל בעמותת אותות בכובעו הקודם כשותף במשרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין, שמטפל בתקציב פרו-בונו כבר מספר שנים. פרלמוטר נשאר בקשר עם מנהלי העמותה גם כשהקים משרד משלו, וכשהבין שמספר הטלפון של זק פתוח לשיתופי פעולה, הציע לאנשי העמותה לנסות ולקבל אותו.

בשיחה עם גלובס מסביר פרלמוטר כי "העובדה שמדובר במספר טלפון שמזמזמים בכמעט כל בית בישראל הופכת כעת לאמצעי סיוע לאותם נערים שאין להם בית". לדבריו, כשיצר קשר עם זק והמנהלת שלה הבין כי הן קיבלו הצעות מחברות מסחריות, חלקן של מאות אלפי שקלים, "אולם אנה העדיפה לתת את המספר לטובת מי שאין להם בית".

זק העלתה פוסט באינסטגרם שבו נחשף השת"פ עם אותות, ובעקבות זה צפוי כעת קמפיין שיקשר בין מספר הטלפון והעמותה. לדברי פרלמוטר, התגובות מאמצעי מדיה וחברות מסחריות יוצאות דופן. "כולם נותנים מדיה כדי שנעלה עם הקמפיין. ג'יי סי דקו, למשל, הציעו לנו שלטים. עד עכשיו לא רבים ידעו מה זה אותות, ופתאום מתקשרות חברות מסחריות ומציעות לתרום בגדים ואוכל ודברים חשובים נוספים - וזה פשוט מרגש".

עמותת אורות מפעילה 36 מסגרות ופתרונות דיור לצעירים וצעירות בפריסה ארצית, ומעניקה קורת גג, טיפול, חינוך ושיקום ליותר מ-2,300 בני נוער וצעירים בשנה, מהחברה היהודית, הערבית, החרדית והלהט"בית.

החברות המובילות בדירוג מעלה: שטראוס, טבע ובנק הפועלים

ארגון "מעלה" לאחריות תאגידית מציג את דירוג ה-ESG לשנת 2022. בין החברות המובילות בדירוג השנה: שטראוס, טבע, בנק הפועלים, פרטנר, אסם, אסותא, אינטל, נתיבי ישראל, שופרסל ומלונות דן. לרגל השקת הדירוג נפתח יום המסחר בבורסה על ידי מומו בהדב מנכ"ל מעלה, חני שטרית-בך מנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה ורבים מבכירי המשק. האירוע התקיים גם במעמד שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, ונציבת שוויון הזדמנויות בעבודה מרים כהבא.

הדירוג מציג השנה מגמת עלייה בשילוב נשים בתפקידי הנהלה בכירה, כאשר הסקטור הפיננסי מוביל - בבנקים, חברות כרטיסי אשראי וחברות הביטוח עומד שיעור המנהלות הבכירות על 44%. בחברות המזון עומד שיעורן על 34%, בדומה לשנה שעברה. העסקת נשים בתפקידי ניהול נמצאת בשיעור הנמוך ביותר בחברות האנרגיה והתשתית (28%) וחברות ההייטק (15%).

פתיחת המסחר בבורסה על ידי אנשי מעלה / צילום: שרון אליאסי
 פתיחת המסחר בבורסה על ידי אנשי מעלה / צילום: שרון אליאסי

בכל הנוגע לגיוון והכלה, השנה נרשמה עלייה בשיעור המועסקים מהחברה הערבית מ-6.7% ל-9% השנה, וכן עלייה בשיעור המועסקים מהחברה החרדית מ-2.8% ל-4.5%. ב-80% מהחברות נקבעו יעדים להגדלת הגיוון בכוח העבודה.

דירוג מעלה כולל השנה כ-160 חברות מהתעשייה, מזון, נותני שירותים, הייטק, תעשיות כבדות, בנקאות ופיננסים, תעשיות ביטחוניות, פרמצבטיקה, תשתיות ועוד, שהשתתפותן היא וולנטרית. השנה פרשו מהדירוג, שכולל כ-200 קריטריונים, החברות כצט, עמידר ותשתיות אנרגיה. לעומתן, שינדלר ישראל נכנסה לראשונה לדירוג בקטגוריית שירותים ותקשורת.

הדירוג הנוכחי כולל קטגוריה חדשה לסטארט-אפים ציבוריים שמפתחים מוצרים בעלי ערך סביבתי וחברתי מתחומי הפודטק, אנרגיה מתחדשת, קנאביס, חינוך ועוד. כמו כן, יושמה השנה שיטת ניקוד חדשה לחברות ציבוריות, על תרומה והתנדבות בהלימה לדירוגי ה-ESG בעולם.

לדברי בהדב, "דירוג 2022 משקף ניהול שיטתי יותר של התחום, בהלימה לציפיות המתחזקות מצד משקיעים, עובדים, הציבור והרגולציה. אנחנו מאמינים כי המדידה והדיווח הם כלים חיוניים להתקדמות, בפרט כאשר מדובר בהשפעות חברתיות וסביבתיות".

מצנח הזהב

חיים פינטו, 51, מנהל הטכנולוגיות הראשי של סיסקו ישראל, מונה לתפקיד בכיר בסיסקו העולמית: יכהן כמנהל הטכנולוגיות הראשי של חטיבת השירותים ב-EMEA (אירופה, אפריקה והמזרח התיכון).

חיים פינטו / צילום: אייל תגר
 חיים פינטו / צילום: אייל תגר

קארן טל, 57, תמונה למנכ"לית רשת עמל של ההסתדרות.

גיל שגיב מונה לסמנכ"ל השיווק והדיגיטל במגדל ביטוח.

דורון סופר, 47, מונה לסמנכ"ל הסחר לפעילות האיקומרס באתר עזריאלי.קום.

איילת שררה, 42, מונתה לסמנכ"לית השיווק של מזקקת Thinkers.

עו"ד עידו שיינמן ינהל את הפעילות הישראלית של הסטארט-אפ הגרמני פרשלי, המייצרת פתרון אוטומטי לחיבור בין עסקים למשפיענים.

טליה טלמון מונתה למנהלת כללית של מוצרים ושותפויות חדשות בסטארט-אפ הפינטק Rewire, שפיתח פלטפורמה לשירותים פיננסיים עבור מהגרי עבודה. שנהב יהודה גורן מונתה לסמנכ"לית השיווק, ונועם שפרן למנהלת צוות פיתוח.

חדשות טובות

מיזם קו-אימפקט, הפועל לקידום התעסוקה בחברה הערבית, ורשת OpenValley, המפעילה מרכזי צמיחה ופיתוח למיזמים טכנולוגיים, הובילו תוכנית מנטורינג המפגישה בין צעירים מהחברה הערבית שעובדים במגזר העסקי, למנטורים יהודים וערבים בכירים בעלי ניסיון ניהולי רחב. במיזם לקחו חלק 150 מנטורים מ-54 חברות, ובהן גוגל, מיקרוסופט, פריגת, שטראוס, גיתם, אינטל וטבע.

מטרת התוכנית היא לאפשר פתיחת דלתות, רישות חברתי ומקצועי וחניכה ניהולית. במקביל לכלים המעשיים המוענקים בה, מתקיים הליך לימודי אודות אתגרים והזדמנויות בתעסוקת החברה הערבית. עד היום ליוותה התוכנית כ-500 צימודים של מנטורים-מנטים.

לדברי שירה מלצר, מנהלת תוכנית המנטורינג: "כתוצאה מהחיבורים במסגרת התוכנית, המנטים עושים פריצות דרך בקריירה, והמנטורים זוכים להזדמנות נדירה לחנוך טאלנטים מהחברה הערבית, שהם פוטנציאל תעסוקתי איכותי להשתלבות במגזר העסקי בישראל".