אלטשולר שחם איבד 5.5 מיליארד שקל ביוני ומחק את כל נכסי פסגות שרכש

בסך הכל מתחילת השנה עברו נכסים מאלטשולר שחם למתחרים בהיקף של יותר מ-25 מיליארד שקל, שמתווספים למעל 5 מיליארד שקל שעברו לחברות גמל אחרות במהלך חצי השנה השנייה של 2021 • יוני הוא החודש הגרוע ביותר מבחינת בית ההשקעות מאז הוא החל לאבד נכסים למתחרים באמצע השנה שעברה

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר
גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

המפולת של בית ההשקעות הגדול בישראל, אלטשולר שחם , נמשכה גם בחודש יוני והתשואות החלשות, שהגיעו לכמעט מינוס 20% מתחילת השנה מוסיפות להתבטא בבריחת כספים לחברות הגמל המתחרות.

בחודש יוני הצליחו המתחרים לנייד מחברת הגמל של אלטשולר שחם נכסים בהיקף של 5.5 מיליארד שקל. זהו החודש הגרוע ביותר מבחינת בית ההשקעות מאז הוא החל לאבד נכסים למתחרים באמצע השנה שעברה. בסך הכל מתחילת השנה עברו נכסים מאלטשולר שחם למתחרים בהיקף של יותר מ-25 מיליארד שקל, שמתווספים למעל 5 מיליארד שקל שעברו לחברות גמל אחרות במהלך חצי השנה השנייה של 2021.

המשמעות של אבדן הנכסים הזו היא כי סך הנכסים שמנהל בית ההשקעות עומד כעת על 167 מיליארד שקל, סך זהה לזה שניהל באוקטובר שעבר אז מוזגו אליו נכסי בית ההשקעות פסגות בסך של 48 מיליארד שקל. זאת לאחר שאלטשולר שחם רכש את פעילות פסגות ב-910 מיליון שקל, כשלאחר מכן הוא מכר חלק מהנכסים לוואליו קפיטל  של רני צים ביותר מ-400 מיליון שקל ונכסי פנסיה להראל  ב-180 מיליון שקל.

אלטשולר שחם רשם ביוני תשואה שלילית של 4.25% במסלול הכללי וקרוב ל-8% במסלול המנייתי. מתחילת השנה, איבדו החוסכים במסלול הכללי באלטשולר שחם כמעט 11%, ובמסלול המנייתי כ-19%.