"איום שווא": נוסעי וויז אייר פונו במגלשות החירום לאחר דיווח על פצצה במטוס

נוסעי וויז אייר שהמריאו מתל אביב לקרקוב, התבשרו לאחר הנחיתה כי יש חשש שעל המטוס נמצאת פצצה, ולכן הונחו לפעול בנוהל חירום • מספר שעות לאחר מכן התברר כי ההתראה שהתקבלה בחברה והובילה לדרמה, התבררה כאיום שווא

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo
מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

נוסעי וויז אייר שהמריאו אמש (ש') מתל אביב לקרקוב לא שיערו בנפשם שהטיסה שהתקיימה כסדרה תסתיים בדרמה שתוביל אותם לפינוי מיידי מהמטוס דרך מגלשות החירום. לאחר הנחיתה בפולין, הנוסעים המבוהלים התבשרו כי יש חשש כי על המטוס נמצאת פצצה, ולכן הונחו לפעול בנוהל חירום תוך קריאות "פינוי".

נוסעים מספרים כי לאחר הנחיתה המטוס הוחשך, ורק לאחר המתנה במטוס, הנוסעים עודכנו כי יש בעיה ביטחונית. בשלב מאוחר יותר הופעלה אזעקה ושררה פניקה בקרב הנוסעים שזורזו להתפנות דרך המגלשות כאמור. מספר שעות לאחר מכן התברר כי ההתראה שהתקבלה בחברה והובילה לדרמה, התבררה כאיום שווא.

החברה מסרה בתגובה כי "חברת Wizz Air מאשרת כי הגיע איום ממקור אנונימי לטיסה שנערכה הלילה (23.7) בין תל אביב לקרקוב על חפץ חשוד שנמצא על המטוס. כל הנוסעים וצוות המטוס פונו בשדה התעופה בקרקוב, בעוד הרשויות הרלוונטיות ערכו את הבדיקות הנחוצות וקבעו כי מדובר באיום שווא. ביטחון ובטיחות הנוסעים והצוות נמצאים בראש סדר העדיפויות של Wizz Air".