דיווח: אילון מאסק ניהל רומן עם אשתו של המייסד-שותף של גוגל, סרגיי ברין

עפ"י דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", אילון מאסק ניהל רומן עם ניקול שנהאן, אשתו של סרגיי ברין • מאסק וברין היו חברים ותיקים, כעת הם אינם מדברים, וברין ביקש להיפטר מכל השקעה שיש לו בחברות של מאסק • שנהאן דורשת מיליארד דולר וטוענת כי הסכם הממון מול ברין נחתם בכפייה בעודה בהריון

אילון מאסק / צילום: Associated Press, Patrick Pleul/Pool
אילון מאסק / צילום: Associated Press, Patrick Pleul/Pool

האדם העשיר בעולם והמייסד של טסלה ו-SpaceX, אילון מאסק, ניהל רומן קצר בסתיו האחרון עם ניקול שנהאן, אשתו של סרגיי ברין, מייסד שותף של גוגל - כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". ברין החליט להגיש תביעת גירושים מוקדם יותר השנה, כך לפי מקורבים המכירים את הפרטים.

מאסק וברין היו חברים ותיקים, ובעבר מאסק היה מספר שהוא שוהה בקביעות בביתו של ברין בעמק הסיליקון. בשנת 2008, במהלך המשבר הפיננסי, ברין סיפק למאסק כ-500 אלף דולר עבור טסלה, כשהחברה נאבקה להגדיל את הייצור שלה. בשנת 2015, מאסק העניק לברין את אחד מרכבי הספורט הראשונים של טסלה.

ברין ושנהאן היו נשואים ארבע שנים. השניים נפגשו לראשונה לפני כשבע שנים, ובינואר האחרון, ברין הגיש בקשה לגירושים, בטענה כי ישנם "הבדלים בלתי ניתנים לגישור", לפי רישומים לבית המשפט בסנטה קלרה. על פי המקורבים, הבקשה הוגשה מספר שבועות לאחר שנודע לברין על הרומן הקצר. מקורב לשנהאן אמר כי הרומן התקיים בתחילת דצמבר, כשברין ואשתו היו פרודים אך עדיין חיו ביחד. ברין ציין כי הוא נפרד משנהאן ב-15 בדצמבר 2021.

הרומן קרה בתחילת דצמבר (לכאורה אחרי שמאסק נפרד מבת זוגתו, הזמרת גריימס), באירוע Art Basel במיאמי. במסיבה, מאסק כרע ברך מול ברין, התנצל על הטעות והתחנן לסליחתו, על פי עדים לאירוע. עוד נאמר שברין הכיר בהתנצלות, אך לא מדבר עם מאסק. בחודשים האחרונים גוברת המתיחות בין השניים וברין הורה ליועציו הפיננסיים למכור את השקעותיו האישיות בחברות של מאסק (הדיווח לא מציין באיזה היקף ההשקעות הללו).

לפי דירוג בלומברג, אילון מאסק הוא האדם העשיר בעולם, עם הון מוערך של 240 מיליארד דולר. ברין מדורג במקום השמיני בעולם, עם 95 מיליארד דולר. ברין ושנהאן נמצאים כעת בתהליך גישור גירושים, ושנהאן מבקשת יותר ממיליארד דולר, לפי דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל". שני הצדדים טרם הגיעו להסכמה, כשברין טוען כי אשתו לשעבר  דורשת הרבה יותר ממה סוכם עליו בהסכם הממון ביניהם. לפי מקורבים לשנהאן, היא חתמה על הסכם הממון בכפייה בעודה בהריון, וכי בקשתה מהווה רק חלק קטן מהונו של ברין.

מאסק הכחיש את הדיווח: "זה בולשיט לגמרי, סרגיי ואני חברים, והיינו במסיבה ביחד אתמול בלילה. ראיתי את ניקול רק פעמיים בשלוש שנים, בשתי הפעמים עם הרבה אנשים אחרים בסביבה. שום דבר רומנטי".

ברין ושנהאן, או מי מטעמם, לא הגיבו על הפרסום ב"וול סטריט ג'ורנל".