יקר בארץ, אבל הנופשים מגיעים: באיזו עיר המלונות בתפוסה כמעט מלאה?

מלונות ישראל בהתאוששות, כך לפי סיכום תפוסת החדרים של התאחדות המלונות • תיירות החוץ עדיין לא חזרה למספרים של קדם הקורונה, אבל מספר הישראלים הנופשים עלה ב-18% מ-2019

מלונות באילת / צילום: תמר מצפי
מלונות באילת / צילום: תמר מצפי

בסיכום חודשי של חודש יוני 2022, שנערך על-ידי התאחדות המלונות, עולה כי תפוסת החדרים בבתי המלון בישראל בסיכום חודש יוני השנה מתקרבת לזו של 2019. מאזן הלינות עדיין נוטה בבירור לטובת תיירי הפנים, כשקצב תיירי החוץ לא הדביק את נתוני 2019.

נזכיר כי מגבלות הכניסה לישראל עבור תיירים הוסרו במרץ האחרון (כולל האפשרות לכניסת תיירים שלא מחוסנים), ועדיין מספר לינות התיירים נמוך ב-36% לעומת יוני 2019.

מספר הלינות הכולל שנרשם ביוני 2022 הסתכם ב-2.1 מיליון, ירידה של 5% לעומת יוני 2019. מספר לינות הישראלים הסתכם ב-1.5 מיליון, ירידה של 8% לעומת יוני 2021 ועלייה של 18% לעומת יוני 2019. לינות התיירים הסתכמו בכ-643 אלף, ירידה של 36% לעומת יוני 2019. התפוסה הארצית הממוצעת הסתכמה בכ-68%, בהשוואה ל-52% ביוני 2021 ול-73% ביוני 2019. מספר החדרים הארצי עומד על כ-57 אלף, שיפור של 3% לעומת 2021.

על-פי הסיכום החודשי, מלונות אילת הם המרוויחים הגדולים מהביקוש של הישראלים לנפוש ומההתמדה לעשות זאת בעיר הקיט הדרומית: בסיכום יוני הגיעה התפוסה הממוצעת באילת ל-81%, שיפור של 5% בהשוואה ל-2019. באילת, מספר החדרים עומד על כ-11 אלף, ללא שינוי מאז 2019.

בתל אביב - שבה יש כ-9,800 חדרים, מספר שצומח בכ-13% בשנה - נרשמה תפוסה של 72%, ירידה של 16% לעומת יוני 2019. מלונות ירושלים הגיעו לתפוסה של 59%. סך מספר החדרים בירושלים עומד על יותר מ-11 אלף, ללא צמיחה.

בהרצליה נרשמה תפוסה של כ-78%, ירידה של 2% לעומת יוני 2019. בנתניה נרשמה תפוסה של 69%, עלייה של 6% לעומת יוני 2019. בים המלח נרשמה תפוסה של כ-68%, ללא שינוי לעומת יוני 2019. בחיפה נרשמה תפוסה של כ-66%, ירידה של 6% לעומת יוני 2019,.בטבריה נרשמה תפוסה של כ-61%, ירידה של 10% בהשוואה ליוני 2019; ובנצרת נרשמה תפוסה של כ-47%, ירידה של 35% לעומת יוני 2019. בבתי ההארחה בקיבוצי אצבע הגליל נרשמה תפוסה של כ-68;  ובאזור הכנרת נרשמה תפוסה של כ-74%.

מהתאחדות המלונות נמסר בתגובה: "הקהל הישראלי ממשך להביע אמון בענף המלונאות המקומי, והודות לכך נמשכת מגמת עלייה בלינות במלונות. במקביל, התאוששות התיירות הנכנסת עדיין איטית ביחס ל-2019, ואנו צופים כי זרם הנכנסים יתגבר משמעותית עד סוף השנה. אנו מאמינים כי השקעה בקמפיין שיווק נכון וממוקד של ישראל בעולם יוכל להביא את התיירים חזרה לכאן במספרים שהכרנו ב-2019, כבר בשנת 2023".