החל מיום ראשון: נתיבי העדפה לאוטובוסים באיילון

המקטע הראשון של פרויקט הנתיבים המהירים בנתיבי איילון, בין מחלף השלום בצפון ועד וולפסון בדרום, ייפתח ביום ראשון • בחודש הבא הנתיב לכיוון הנגדי ייפתח ויפעל כנתיב פלוס • אורלי שטרן, מנכ"לית נתיבי איילון: "חשוב לציין כי זה חלק אחד בלבד ממגה-פרויקט הנתיבים המהירים, כך שהבשורה הגדולה לציבור עוד לפנינו"

צביעת הנת''צ החדש בנתיבי איילון, הלילה / צילום: באדיבות נתיבי איילון
צביעת הנת''צ החדש בנתיבי איילון, הלילה / צילום: באדיבות נתיבי איילון

נתיבי העדפה לאוטובוסים סומנו הלילה (ד') באיילון, על נתיב נוסף שנבנה וישמש בעתיד חלק מפרויקט הנתיבים המהירים, כפי שפורסם לראשונה בגלובס.

החל מיום ראשון, ייפתח המקטע הראשון של פרויקט הנתיבים המהירים, בין מחלף השלום בצפון ועד וולפסון בדרום, לרבות חיבור ישיר בין כביש 20 לכביש 1.

בחודש הבא - הנתיב לכיוון הנגדי ייפתח ויפעל כנתיב פלוס.

חברת נתיבי איילון מסרה כי באמצעות הקדמה של לוחות הזמנים של הפרויקט, מתאפשר להפעילו כעת בנתיב תחבורה ציבורית. מדי יום נוסעים בכביש 20, הידוע בשם "נתיבי איילון" למעלה מ-1,000,000 רכבים, כאשר בשעות העומס נאלצים להזדחל בפקק הולך וגדל.

פרויקט הנתיבים המהירים יושלם בשנת 2025 והוא יכלול חניונים בשפיים ובראשון לציון ונתיב לשאטלים ולתחבורה ציבורית וכן למשלמי אגרה הנוסעים ברכב הפרטי, אך המהירות המובטחת בנתיב היא 80 קמ"ש. בהמשך הפרויקט יגיע גם לראש העין דרך כביש 5 מגלילות ועד קסם. בחברה מבטיחים "חניונים מהגדולים מסוגם בעולם שיאפשרו חניה לכ-12 אלף כלי רכב", ואולם ביחס למספר הנכנסים מדי יום לאיילון, לא בטוח שמדובר יהיה בפתרון הוליסטי לעומסים הכבדים.

בכל אופן, בינתיים, על סמך התשתית הקיימת יוכלו לנסוע אוטובוסים. אורלי שטרן, מנכ"לית נתיבי איילון מסרה כי היא "גאה בנשות ואנשי המקצוע של החברה, שבזכות עבודתם- לילות כימים, הצליחו לספק בשורה לציבור בהקדמה של שנתיים" והוסיפה: "חשוב לציין כי זה חלק אחד בלבד ממגה-פרויקט הנתיבים המהירים, כך שהבשורה הגדולה לציבור עוד לפנינו".