סטארט-אפ הסייבר הישראלי שלא רוצה להיות חד קרן מגייס 100 מיליון דולר

הסטארט-אפ טאלון, אחד מהשמות המדוברים בתעשייה, פיתח דפדפן מאובטח המאפשר לעובדים להתחבר בצורה בטוחה לארגון מהמחשב הפרטי • טאלון מתחרה באיילנד הישראלית גם כן, שגייסה לפי שווי 1.3 מיליארד דולר במרץ האחרון

מייסדי טאלון, עופר בן נון ואוהד בוברוב / צילום: שי שרון
מייסדי טאלון, עופר בן נון ואוהד בוברוב / צילום: שי שרון

חברת הסטארט-אפ טאלון סייבר סקיוריטי (Talon Cyber Security), המפתחת דפדפן אינטרנט מאובטח לארגונים, הודיעה היום (ה') על גיוס של 100 מיליון דולר נוספים. טאלון גייסה מאז הקמתה בשנה שעברה 126 מיליון דולר, כולל הסיבוב הנוכחי.

● טאלון היא הזוכה בקטגוריית חביב הגולשים בדירוג הסטארט-אפים של גלובס |  הסטארט-אפים המבטיחים 2021 

גיוסים בסכום תלת-ספרתי כמו שטאלון הכריזה כעת היו נפוצים מאוד בשנת השיא של תעשיית ההייטק, 2021, אך השנה הם הפכו לנדירים למדי על רקע ההאטה בהשקעות בענף. טאלון לא מסרה לפי איזה שווי גויס הסבב הנוכחי, אך לא מדובר בשווי חד קרן (מעל מיליארד דולר).

טאלון השיקה את הדפדפן המאובטח שלה, TalonWork, באוקטובר 2021. הדפדפן שכעת פועל על מחשבים ומכשירי מובייל בנוי על הקוד הפתוח של גוגל, כרומיום, עליו בנוי הדפדפן הפופולרי ביותר - גוגל כרום. מטרת הדפדפן היא לאפשר לעובדים, קבלנים וגורמי צד שלישי, שאינם משתמשים במחשבים של החברה אלא במחשב או הסלולרי הפרטי, לגלוש אל האפליקציות הארגוניות בענן מבלי לסכן את הארגון ומאגרי המידע שלו.

הדפדפן מאפשר לארגון לקבוע הגדרות אבטחה מרחוק וליישם אותם על כל המשתמשים. הגדרות אלו קובעות למשל לאלו אתרים מסוכנים או חשודים העובד מנוע מלגשת דרך הדפדפן המאובטח כיוון שהם מכילים נוזקות, או איזה תכנים הוא אינו יכול להוריד למחשב כדי למנוע חדירת רכיבים זדוניים אליו. בנוסף כאשר המשתמש מוריד תכנים למחשב דרך הדפדפן, הם נשמרים מוצפנים ממערכת ההפעלה במחשב או במובייל, באופן שמונע זליגה של רכיבים זדוניים לתוך המערכות הארגוניות. הדפדפן יכול לחסום גם עובדים מלצלם צילומי מסך למשל.

מותאם לעידן העבודה מרחוק

כאשר עובד גולש אל האפליקציות הארגוניות ממחשב מנוהל, מחשב של החברה, הוא מוגן על ידי שורה של תוכנות אבטחה. אולם כאשר אותו עובד מתחבר דרך המחשב האישי שלו, מה שקורה יותר ויותר בעידן עבודה מרחוק, תוכנות אבטחה וניטור אלו אינן מותקנות והסיכון גדל. אחת הדרכים הפופולריות לאפשר התחברות מוגנת לאפליקציות הארגוניות מרחוק היא באמצעות VDI - וירטואליזציה של תחנות עבודה - כאשר המשתמש בארגון מתחבר מרחוק לשולחן עבודה נפרד בענן ועובד עליו, ולכן הוא מוגן מהאיומים על המחשב הפיזי שלו. רק ששיטה זו נחשבת יקרה ומאוד מסורבלת ולא נוחה. הדפדפן של טאלון מציע תחליף ל-VDI, שאמור להיות נוח יותר.

טאלון הוקמה על ידי שני יזמים מנוסים, יוצאי 8200: עופר בן נון (מנכ"ל) ואוהד בוברוב. בן נון הקים בשנת 2013 את חברת ארגוס (המפתחת מערכות להגנה על כלי רכב מפני אירועי סייבר), שנמכרה ב-2017 לחברת קונטיננטל הגרמנית בסכום המוערך ב-430 מיליון דולר. בוברוב הקים בשנת 2011 את חברת לקון סקיוריטי (שפיתחה פתרונות אבטחה לסלולר) ונמכרה ב-2015 לצ'ק פוינט בכ-100 מיליון דולר. טאלון מעסיקה כ-75 עובדים.

"השוק שאנחנו פונים אליו של מכשירים לא מנוהלים הוא ענק, כאשר הסטטיסטיקה המקובלת מדברת היא שעל כל שני מכשירים מנוהלים בארגון, יש מכשיר אחד לא מנוהל", אומר בן נון.

טאלון יצרה למעשה קטגוריית אבטחה חדשה של דפדפנים מוגנים לתאגידים, אך היא לא נשארה יחידה בשוק לזמן רב, כאשר בפברואר האחרון השיק סטארט-אפ ישראלי אחר בשם איילנד, שגם מאחוריו יזמים סדרתיים מנוסים - דן אמיגה ומייק פיי - מוצר דומה. איילנד גייסה מאז הקמתה 220 מיליון דולר כשהגיוס האחרון שלה במרץ האחרון היה בשווי 1.3 מיליארד דולר.

"אנחנו לא הלכנו על שווי חד קרן כי זה לא בריא לחברה בשלב שלנו. רצינו שווי שנוכל לגדול לתוכו במכפילים הנוכחיים, שווי בריא שיאפשר לעובדים ליהנות מהאופציות", אומר בן נון עם קריצה למתחרה איילנד. בן נון לא חושף הכנסות ומסתפק בלציין כי "זאת שנת המכירות הראשונה שלנו וכבר סגרנו עסקאות מאוד יפות".

"דורש ביצוע מדויק"

סבב הגיוס הנוכחי של טאלון הובל על ידי קרן הסייבר Evolution Equity Partners, והשתתפו בו SYN Ballistic, מרלין ונצ'רס והקרן של ענקית הסייבר האמריקאית קראוד סטרייק. משקיעים קיימים שהשתתפו בגיוס הם ג'ורג קורץ, מייסד ומנכ"ל קראוד סטרייק; קרן לייטספיד; Sorenson Ventures ו- Team8.

לדברי נדב צפריר, שותף מנהל ב- Team8, "רמת הכאב שהמוצר של טאלון בא לפתור בארגונים גבוהה מאוד, אך מכיוון שבשונה ממוצר אבטחה סטנדרטי, שיש אנשים ספורים בארגון שעובדים איתו, כאן מדובר במוצר שכל עובד כמעט ישתמש בו, הביצוע של טאלון חייב להיות מדויק ולספק מוצר ללא פגמים שיהיה אולטרה מדויק".

צפריר מחזק את דבריו של בן נון בנוגע לשוויים של חברות. "שווי זה עניין טריקי ואנחנו בטים8 מאמינים שלא צריך לקפוץ מעל הפופיק ולנסות למקסם אותו, אלא לקבל שווי שאפשר לעמוד מאחוריו לאורך זמן. צריך שווי שאתה מאמין שתגדל אליו בסבב הגיוס הבא כי לגייס בשווי נמוך מבעבר - Down Round - זה משהו שיכול לפרק חברה. כשהשווי גבוה גם קשה לגייס עובדים שלא חושבים שיש להם עוד מקום להרוויח", הוא אומר.