טאלון היא הזוכה בקטגוריית חביב הגולשים בדירוג הסטארט-אפים של גלובס

טאלון, שפיתחה דפדפן סייבר מאובטח לארגונים, זכתה במספר הקולות הגבוה ביותר בקרב אלפי משתתפים שדירגו את חברת הסטארט-אפ המבטיחה בעיניהם • מחר (ג') ייחשף דירוג הסטארט-אפים של מערכת גלובס, במסגרתו בוחרים זו הפעם ה-16 משקיעים ישראלים את החברות הצומחות והמבטיחות בתעשיית ההייטק

עופר בן נון ואוהד בוברוב, מייסדי טאלון / צילום: שי שרון
עופר בן נון ואוהד בוברוב, מייסדי טאלון / צילום: שי שרון

טאלון, (Talon) שפיתחה דפדפן סייבר מאובטח לארגונים, היא הזוכה בקטגוריית חביב הגולשים במסגרת דירוג הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס לשנת 2021.

באפריל האחרון, חודשיים בלבד אחרי שהוקמה, גייסה טאלון של היזמים עופר בן נון ואוהד בוברוב 26 מיליון דולר בגיוס הסיד הגדול ביותר של סטארט-אפ ישראלי. באותו הזמן היה לטאלון מספר בודד של עובדים ולא היה לה מוצר. הגיוס הראשוני הגדול התבסס בעיקר על המוניטין של שני היזמים שרשמו אקזיטים בעבר.

בן נון, מנכ"ל טאלון, הקים ב-2013 את ארגוס, שמפתחת מערכות להגנה על כלי רכב מפני אירועי סייבר. ארגוס נמכרה ב-2017 לקונטיננטל הגרמנית ביותר מ-400 מיליון דולר. בוברוב, סמנכ"ל הטכנולוגיות של טאלון, היה ממייסדי לקון סקיוריטי, שפיתחה פתרונות אבטחה לסלולר ונמכרה בכ-100 מיליון דולר לצ'ק פוינט.

המוצר של טאלון הושק בתחילת אוקטובר ונועד להתמודד עם מה שמוגדר כאתגר האבטחתי הגדול ביותר של ימי הקורונה והעבודה מרחוק - ההתחברות של עובדים לתוכנות של הארגון בענן דרך הלפטופ והסמארטפון הפרטי שלהם שאינו מוגן. כאשר העובד נכנס ליישומים הארגוניים בענן ממכשיר פרטי ההגנות הארגוניות אינן מכסות אותם, מה שמגדיל את הסיכוי לדליפות של מידע וליצירת פרצות שיהפכו להתקפות על הארגון.

המוצר של טאלון מנסה להחליף את השיטות השונות לאבטח מחשבים פרטיים כמו שימוש בפתרונות VDI (וירטואליזציה של שולחן העבודה) או VPN, היוצר חיבור מאובטח בין המחשב של העובד למערכות אליהם הוא מתחבר בענן. שיטות אלו נוטות להיות מסורבלות ואיטיות.

טאלון פיתחה דפדפן אינטרנט בשם TalonWork, שאותו היא מוכרת לתאגידים. הדפדפן בנוי על הקוד הפתוח של גוגל, כרומיום, עליו בנוי הדפדפן הפופולרי ביותר - גוגל כרום. ארגון שקונה את הדפדפן צריך להגדיר שכל כניסה לשירותי הענן הארגוניים תתבצע רק באמצעות דפדפן ייעודי זה. אם העובדים ירצו לגלוש באינטרנט לשימוש פרטי, הם יעשו זאת מדפדפן רגיל במחשב, כך שפרטיותם תשמר.

על הדפדפן בנתה טאלון הגנה רב-שכבתית שמגנה על סביבת העבודה בדפדפן מפני נוזקות שקיימות על המחשב, מגנה על המשתמש מחולשות ברשת שמנוצלות לגניבת מידע ומאבטחת את החיבור לשירותי הענן הארגוניים כדי למנוע דליפת מידע. הדפדפן אמור ליצור למעשה סוג של סביבה סטרילית יחסית בתוך מערכת ההפעלה של העובד. הדפדפן של טאלון גם שומר באופן מוצפן בענן, במקום על המחשב האישי, סיסמאות הקשורות לארגון וכך מונע גניבה שלהן. כיום מעסיקה טאלון 30 עובדים.

סקר חביב הגולשים באתר גלובס שהתבצע על פלטפורמת אייפסטר, זכה בשבועות האחרונים ליותר מ-36 אלף צפיות ואלפי משתתפים שדירגו את חברת הסטארט-אפ המבטיחה בעיניהם. על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר על ידי 63 קרנות השקעה הפעילות בישראל. בין המועמדים: הבשר המלאכותי של אלף פארמס, החברה המסייעת למשפחות אבלות אמפת'י ופלטפורמת המשפיענים של סטרים אלמנטס.

דירוג הסטארט-אפים השנתי של מערכת גלובס ייחשף מחר (שלישי). זו תהיה הפעם ה- 16 בה משקיעים ישראלים מכל תחומי הטכנולוגיה בוחרים עבור גלובס את החברות הצומחות והמבטיחות בעיניהם. כמדי שנה, נמנות על הרשימה חברות צעירות ופורצות דרך בתחומי הסייבר, הפינטק, הגיימינג והבריאות, שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הישיר למעמד של חד קרן.

מי תצטרף השנה לחברות כמו מאנדיי, למונייד, ג'ייפרוג ומלאנוקס שדורגו בעבר במקומות גבוהים? הצטרפו אלינו לשידור החי מחר, בשעה 9:00 באתר ובפייסבוק של גלובס.