קבוצת אדאני ההודית חתמה על הסכם שת"פ עם רשות החדשנות

קבוצת אדאני ההודית, הזוכה במכרז להפרטת נמל חיפה, חתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם רשות החדשנות • החברה מתכננת לבצע השקעות בישראל ושיתופי-פעולה עם חברות בתחום האקלים, הבינה המלאכות, הסייבר ועוד

קבוצת אדאני / צילום: Shutterstock
קבוצת אדאני / צילום: Shutterstock

קבוצת ADANI ההודית ממשיכה להדק את קשריה העסקיים בישראל. כזכור בחודש שעבר זכתה הקבוצה במכרז להפרטת נמל חיפה תמורת כ-1.1 מיליארד דולר ואתמול נחשפו בגלובס תוכניותיה להשתמש בנמל כמוקד לפיתוח נדל"ן בהיקף של כ-3 מיליארד שקל.

היום הודיעה הקבוצה בהודו כי בכוונתה לאתר בישראל גם הזדמנויות השקעה בתחום ההייטק, וכי חתמה לשם כך השבוע על הסכם לשיתוף-פעולה עם רשות החדשנות, שיסייע לה במיסוד שיתופי-פעולה עם חברות טכנולוגיה ישראליות במגוון תחומים. ביניהם טכנולוגית להפחתת פליטות כולל אנרגיה סולארית, הגנת סייבר, בינה מלאכותית, טכנולוגיה חקלאית, IOT, תקשורת 5G ועוד. על פי ההודעה "כל התחומים הללו נמצאים בליבת העסקים של הקבוצה".

הקבוצה מסרה כי בכוונתה לבחון ולבחור חברות סטארט-אפ וטכנולוגיות הפועלות בתחום לצורך שת"פ. ככל צפויה אדאני לשתף פעולה עם חברות באמצעות הטמעת טכנולוגיות בחברות הבנות שלה, מו"פ משותף ואולי גם באמצעות השקעת הון, רכישות והשתתפות בגיוסים. על פי לשון ההודעה "שיתוף-הפעולה הוא מקרה קלאסי של התאמת ביקוש להיצע בין שתי המדינות שתמיד היה להן קשרים הדוקים". קאראן אדאני, מנכ"ל חברת הנמלים של קבוצת אדאני, שזכתה במכרז בחיפה, אמר בהודעה כי "רכישת נמל חיפה ממחישה את המחויבות של קבוצת אדאני לישראל וההסכם עם רשות החדשנות מהווה עוד צעד גדול, שמעניק לקבוצה נגישות למאות חברות מהשורה הראשונה". שווי השוק של קבוצת אדאני נאמד כיום בכ-206 מיליארד דולר.