הכירו את המיליארדר ההודי שרכש את נמל חיפה ויתחרה בסינים

הוא החל כסוכן יהלומים צעיר, ובתום שנתיים בלבד הוא כבר הקים חברת תיווך יהלומים משלו במומביי • כעשור לאחר ההקמה של קבוצת אדאני, בשנת 1998, הוא נחטף למטרות כופר, אך שוחרר לבסוף ללא פגע • עשור נוסף מאוחר יותר, בשנת 2008, הוא שוב ניצל, הפעם מפיגוע רצחני במלון טאג’ במומביי

גאוטם אדאני, יו''ר קבוצת אדאני / צילום: Associated Press, Ajit Solank
גאוטם אדאני, יו''ר קבוצת אדאני / צילום: Associated Press, Ajit Solank

מאחורי הזוכה ההודית במכרז על נמל חיפה עומד תאגיד הודי בינלאומי והאיש העשיר באסיה - גאוטם אדאני. אדאני הקים את קבוצת אדאני כשהיה רק בן 26, בשנת 1988. אבל הדרך של אדאני להון מוערך של מעל 100 מיליארד דולר ולבעלות על נמלי ענק בהודו, אוסטרליה ומדינות נוספות במזרח לא הייתה קצרה.

הוא החל כסוכן יהלומים צעיר, ובתום שנתיים בלבד הוא כבר הקים חברת תיווך יהלומים משלו במומביי. בתחילת שנות ה-80 הוא מונה למנהל התפעול של מיזם המסחר בטקסטיל של אחיו וכך עשה את צעדיו הראשונים בעולם המסחר והיבוא. שני ניסים התוו את דרכו של העסקן ההודי. כעשור לאחר ההקמה של קבוצת אדאני, בשנת 1998, הוא נחטף למטרות כופר, אך שוחרר לבסוף ללא פגע. עשור נוסף מאוחר יותר, בשנת 2008, הוא שוב ניצל, הפעם מפיגוע רצחני במלון טאג’ במומביי.

שני האירועים הללו הפכו אותו לתורם ענק. רק בחודש שעבר אדאני הודיע כי הוא תורם 7.7 מיליארד דולר למטרות חברתיות לכבוד יום הולדתו ה-60, לשירותי הבריאות, החינוך וכן להכשרה מקצועית בהודו. לאחרונה גם הודיע כי הוא מעוניין להיות היצרן הגדול בעולם של אנרגיה ירוקה, והוא מתכנן להשקיע 70 מיליארד דולר בפרויקטים בתחום.