ריט 1 הפעילה זכות סירוב ורכשה החזקות סאנפלאואר במתחם אמדוקס ברעננה

תרכוש את החזקת השותפה במתחם תמורת 82.5 מיליון שקל, ותגדיל החזקותיה בו ל-70%

גיל דויטש ורוני בירם / צילום: יח''צ
גיל דויטש ורוני בירם / צילום: יח''צ

קרן השקעות הנדל"ן ריט 1 הפעילה את זכות הסירוב לרכישת חלקה של חברת סאנפלאואר במתחם המשרדים המשמש את חברת אמדוקס בצומת רעננה מרכז, סמוך לכביש 4. כתוצאה מהפעלת זכות הסירוב מכרה סאנפלאואר , בתום מו"מ של מספר חודשים, את החזקתה במתחם תמורת 82.5 מיליון שקל. סכום זה נמוך יותר מהצעה ראשונית בגובה 89 מיליון שקל שקיבלה סאנפלאואר בחודש פברואר השנה, שהגיעה ככל הידוע מקרן נדל"נית אחרת. בעקבות הרכישה יעלה חלקה של ריט 1 בנכס מ-60% ל-70% כשביתרה מחזיקה חברת ס.ע.ן זהב. 

ענקית התוכנה אמדוקס, הפועלת בתחום תוכנות חיוב הלקוחות (בילינג) ומערכות שירות הלקוחות, חתמה ביולי 2011 על הסכם להשכרת מרבית השטחים בנכס המדובר, המשתרע על שטח של יותר מ-13 אלף מ"ר וכולל בניין משרדים בן עשר קומות ובניין סמוך נוסף בן שלוש קומות, המחוברים באמצעות שני גשרים. 

ביולי 2017 סיכמה אמדוקס על הארכת הסכם השכירות, והוא צפוי להסתיים בסוף השנה הנוכחית. אמדוקס צפויה לעזוב למתחם אחר בשם "רעננה צפון". כאשר הפינוי יאפשר לריט 1 לבצע שיפוץ מאסיבי במתחם עם שדרוג ומתיחת פנים, שלא ניתן היה לבצע במשך 25 השנים שבהן הוא פועל. ריט 1 וסאנפלאואר חתמו לפני כשנתיים על הסכם להשכרה עתידית של כ-9,000 מ"ר מהנכס לחברת נס טכנולוגיות החל משנת 2024. 

היקף המתחם כולו ("אינפיניטי פארק") גדול כיום משמעותית מחלקה של אמדוקס בו. מדובר בקומפלקס בן 90 אלף מ"ר, כאשר ריט 1  בונה בו מגדל בגודל של 60 אלף מ"ר שהשלמתו צפויה בתוך שנה. ריט 1 היא קרן השקעות בנדל"ן מניב המנוהלת על-ידי שמואל סייד ודרור גד, ואשר נסחרת לפי שווי של 3.8 מיליארד שקל. 

המוכרת בעסקה, חברת סאנפלאואר, פועלת בעיקר בתחום האנרגיה המתחדשת, ונשלטת (45.2%) על-ידי קרן התשתיות קיסטון של גיל דויטש ורוני בירם. סאנפלאור, הנסחרת בשווי של 270 מיליון שקל, ציינה כי מרבית התמורה בעסקה תשמש אותה לפירעון הלוואה לגוף בנקאי. כמו כן היא צפויה להכיר ברווח הון של 2.1 מיליון שקל כתוצאה מהשלמת העסקה.