דיסני עקפה לראשונה את נטפליקס במספר מנויי הסטרימינג בעולם

וולט דיסני פרסמה דוחות חזקים והפתיעה לטובה הן בשורות ההכנסות והרווח והן בתוספת המנויים • החברה צופה להגיע ל-245 מיליון מנויים בדיסני פלוס עד 2024, לצד הורדת התחזיות על רקע החשש מפני איבוד לקוחות בשוק ההודי • המניה זינקה בכ-7% במסחר המאוחר

דיסני פלוס / צילום: Shutterstock, Ivan Marc
דיסני פלוס / צילום: Shutterstock, Ivan Marc

וולט דיסני פרסמה אמש (ד') דוחות שהציגו שיפור משמעותי בתוצאות. מלבד העלייה בהכנסות וברווחים, החברה דיווחה על גידול במספר המנויים בשירות הטלוויזיה דיסני פלוס. בעקבות השקת הפעילות הבינלאומית שלה היא עוקפת את נטפליקס במספר המנויים לכלל שירותי הסטרימינג (שכוללים גם את החברות-הבנות הולו ו-ESPN). החברה דיווחה על צמיחה גם בתחום הפארקים. 

השירות עדיין סובל מתקלות, אבל 100 אלף מנויי yes הצטרפו לדיסני פלוס  
אפליקציה שנתקעת, תכנים חסרים וסירבול ברישום: השקת דיסני פלוס בישראל נתקלה בקשיים 
נטפליקס מול דיסני פלוס: בדקנו איזה שירות סטרימינג עדיף בישראל 

בתגובה לדוחות החזקים, מניית דיסני  סיימה את שלב המסחר המאוחר בעלייה של קרוב ל-7%. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-21.5 מיליארד דולר, כשהתחזיות היו לכ-21 מיליארד דולר, והרווח המתואם הגיע ל-1.09 דולר למניה, לעומת צפי של 96 סנט למניה.

במקביל, החברה הודיעה על העלאת מחיר מנוי דיסני פלוס בארה"ב ב-38% ל-10.99 דולר (עלייה של 3 דולר לחודש), ובדצמבר בקרוב היא תשיק גם מנוי במוזל מבוסס פרסומות שיעלה 7.99 דולר (המחיר של מנוי דיסני פלוס רגיל כיום, לפני ההתייקרות).

בתקופה של שלושה חודשים שהסתיימה ב-2 ביולי, דיסני פלוס צברה 14.4 מיליון מנויים חדשים, מה שהביא את סך המנויים העולמי שלה ל-152.1 מיליון. אנליסטים ציפו לתוספת מנויים של 10 מיליון.

הדוח מאתמול מביא את בסיס המנויים הכולל של דיסני ל-221.1 מיליון לקוחות בכל הצעות הסטרימינג שלה, כולל ESPN והולו, ועובר את נטפליקס, יריבתה הראשית בעולם הסטרימינג, שדיווחה בחודש שעבר כי יש לה 220.67 מיליון מנויים. בדיסני ציינו כי כמעט כל הצמיחה של שירות הסטרימינג מגיעה מחו"ל.

תחזית המנויים לשנת 2024 הופחתה

בשיחה של החברה עם אנליסטים, סמנכ"לית הכספים כריסטין מקארתי הורידה את התחזית שלה עבור דיסני, ואמרה כי היא מצפה כעת לטווח כולל של 215 מיליון עד 245 מיליון מנויים עד ספטמבר 2024, בין השאר משום שהחברה איבדה את הזכות לשדר תחרויות קריקט הודיות פופולריות.

על אף ההפתעה לטובה ברווחי החברה, יש קשיים רבים שעומדים בפני דיסני ומתחרותיה בגיוס לקוחות חדשים בארה"ב ובעולם, על רקע התחרות בעולם הסטרימינג ומשקי בית רבים שמשתמשים בשירות אחד או יותר.

נזכיר כי ביוני השיקה דיסני פלוס שירותי סטרימינג במדינות ברחבי אסיה, המזרח התיכון ודרום אפריקה, וככל הנראה הדבר ניכר בתוצאות. החידוש המעניין הוא כאמור בכל מה שקשור להרחבת פעילותה בתחום הפרסום הדיגיטלי ולכך שהיא עומדת לעקוף את נטפליקס.