דיסני פלוס | בלעדי

השירות עדיין סובל מתקלות, אבל 100 אלף מנויי yes הצטרפו לדיסני פלוס

חודש מאז השקת שירות דיסני פלוס בישראל, מספר המצטרפים גבוה - אבל המבחן יהיה שיעור הנותרים אחרי סיום המבצעים • ההערכה היא שהתקלות בשירות והאכזבה שחשים רבים מכך שמדובר באפליקציה הלא מקורית של דיסני פלוס, יצמצמו את מספר המנויים באחוזים ניכרים

דיסני פלוס / צילום: Shutterstock, Ivan Marc
דיסני פלוס / צילום: Shutterstock, Ivan Marc

כ-100 אלף לקוחות yes הצטרפו לשירות דיסני פלוס מאז הושק השירות לפני כחודש. מדובר במספר משמעותי שעבר את תחזיות yes, וזו גם אחת הסיבות שבגינן החליטה לוותר על הבלעדיות בשיווק חבילות משותפות. המספר אינו כולל את המנויים שהצטרפו לשירות באופן עצמאי באמצעות הורדת האפליקציה. 

נטפליקס מול דיסני פלוס: בדקנו איזה שירות סטרימינג עדיף בישראל
הגולשים בארץ מאוכזבים מדיסני פלוס. האם יש להם סיבה?
אפליקציה שנתקעת, תכנים חסרים וסרבול ברישום: השקת דיסני פלוס בישראל נתקלה בקשיים 

מספר המצטרפים היחסית גדול אינו מעיד בהכרח שהם גם יישארו כמנויים משלמים לאחר תקופת ההנחה שמעניקות החברות (שישה חודשים ב-yes וארבעה חודשים באופן עצמאי שמתקבלים דרך הוזלת המחיר החודשי לאורך כל השנה). כרגע המספר מפתיע, אבל ההערכה היא שהתקלות בשירות והאכזבה שחשים רבים מכך שמדובר באפליקציה הלא מקורית של דיסני פלוס, יורידו את המספר באחוזים ניכרים לאחר שתסתיים תקופת המבצע.

עבור yes המספרים מאוד מרשימים, אבל השאלה החשובה כאן היא מה תהיה התמורה לאורך זמן מבחינת הכנסות לחברה. yes היא היחידה שסולקת חבילות עם דיסני פלוס, כך שהלקוח משלם עבור השירות דרך החשבון שלו ב-yes, אבל היא בתורה מעבירה את הכסף לדיסני פלוס, וכמה נותר לה מכל לקוח כזה זו שאלת המפתח. יחד עם זאת, עבור yes מדובר במהלך אסטרטגי שצפוי לעזור לה בשימור לקוחות בטווח הארוך.

ההשקה של דיסני פלוס לוותה בציפיות גבוהות מאוד, אבל כבר עם ההשקה רבים התאכזבו לגלות כי השירות סובל מבעיות טכניות, כמו למשל צפייה שנקטעת באמצע וחוזרת להתחלה בטלוויזיות מסוימות; או איכות קול חסרה בהשוואה לאפליקציה המקורית; והכי מרגיז - האפליקציה בישראל גם יותר יקרה מאשר בארה"ב.

אחד ההבדלים שיש בין השירות במזרח התיכון ואסיה לעומת ארה"ב ואירופה, הוא שהתוכן אינו זהה בשל בעיות של זכויות יוצרים, וכך קורה שבארה"ב התוכן יותר עשיר. בדיסני פלוס הבטיחו שהפערים בתכנים ייפתרו מלבד כאלו שמורשים לשידור רק בארה"ב. כמו כן, חלק מהבאגים שמתגלים באפליקציה המקומית כבר טופלו.
yes סירבה להתייחס.