אחרי בני הזוג אלוביץ': גם נתניהו מבקש לבטל את כתב האישום נגדו

עו"ד בעז בן-צור, סנגורו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, מבקש להצטרף לבקשת בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' לביטול האישומים נגדם בשל "הגנה מן הצדק", ובכוונתו להגיש בקשה מפורטת

בנימין נתניהו. מבקש לבטל את כתב האישום נגדו / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו. מבקש לבטל את כתב האישום נגדו / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סנגורו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, הנאשם בשוחד ובהפרת אמונים, מבקש מבית המשפט המחוזי בירושלים לבטל את כתב האישום נגדו. הסנגור, עו"ד בעז בן-צור, מבקש להצטרף לבקשת בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' לביטול האישומים נגדם בשל "הגנה מן הצדק", ובכוונתו להגיש בקשה מפורטת.

שאול ואיריס אלוביץ' מבקשים לבטל את כתב האישום נגדם: "זכויותינו נפגעו" 

נזכיר כי אתמול (ד') פנו גם בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לבטל את האישומים נגדם. בבקשה טענו בני הזוג לשורת פגמים בחקירה המשטרתית ובהתנהלות הפרקליטות. 

בני הזוג אלוביץ', המואשמים בתיק 4000 במתן שוחד לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ובשיבוש הליכים, טענו כי המשטרה והפרקליטות פגעו בזכויותיהם. לטענתם, מדובר ב"מסה קריטית של כשלים" שמצדיקה את ביטול כתב האישום נגדם, זאת מכוח "הגנה מן הצדק", עילה הקבועה בחוק כטענה מקדמית. בית המשפט יכול להכריע בטענה מיד ויכול לדחות את ההכרעה לסיום המשפט על-מנת לשמוע את הראיות.

בבקשה הכוללת כ-200 עמודים, בני הזוג אלוביץ' פירטו ריבוי אירועים אשר ממחישים, לטענתם, כי החקירה נגדם נוהלה "תוך ראיית מנהרה מוטה", באופן חריג שיטתי וחסר תקדים. הם טוענים לפגמים רבים שעומדים בסתירה לעקרונות הצדק וההגינות המשפטית.  

"אמצעים דורסניים" 

"הופעלו אמצעים דורסניים באיסוף הראיות, בהליכי מעצר, בתרגילי חקירה אסורים ומזעזעים... המטרה - הפללתם של החשודים - קידשה את האמצעים", טוענים בני הזוג בבקשה.

בין האירועים המוזכרים: תרגיל החקירה הופעל על עד המדינה ניר חפץ תוך שימוש במקורבת,

צוות ההגנה של הזוג אלוביץ', בהובלתו של עו"ד זק חן, טענה כי "לא הועלו ולא נחקרו שאלות מהותיות שהן קריטיות לבירור האמת בסוגיות השנויות במחלוקת יסודית", וכי "החוקרים במקרים בולטים הביאו להטיית גרסאות ופגעו ביכולת ההגנה להתגונן וביכולתו של בית המשפט לרדת לחקר האמת". 

עו''ד ז'ק חן / צילום: איל יצהר
 עו''ד ז'ק חן / צילום: איל יצהר

עוד נטען כי "התפיסה המוקדמת בדבר אשמתם של החשודים, לצד להיטות היתר של רשויות האכיפה, גרמה לחוקרים גם לחצות את גבול המותר והלגיטימי. כלפי החשודים הופעלו אמצעים דורסניים שמקומם לא יכירם במדינת חוק".

בני הזוג אלוביץ' מיוצגים בידי עורכי הדין ז'ק חן, שי אילון, נעה פירר, יהל דאר ושניר כלימי ממשרד חן, יערי ושות'. 

הפרקליטות הגיבה אתמול לבקשה של בני הזוג אלוביץ' וציינה כי "טענות דומות נטענו כבר בעבר, והבקשה הנוכחית, בין היתר, מציגה תמונה חלקית בלבד, שאינה משקפת את מלוא העדויות והראיות. מקומה של הכרעה בטענות מסוג זה היא בתום שמיעת העדויות כולן".

*** חזקת חפות: בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' לא הורשעו, ועומדת להם חזקת החפות.