נייס הציגה דוחות חזקים והמנכ"ל בטוח: "העובדים יממשו מניות גם השנה"

חברת הטכנולוגיה שמוביל ברק עילם מציגה צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווחים • מנכ"ל נייס: "הסיטואציה הנוכחית תלמד את עולם ההייטק שצמיחה זה חשוב, אבל החברות צריכות לייצר גם רווחים"

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media
מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

המפולות בבורסות העולם מוקדם יותר השנה הובילו להתפכחות המשקיעים בכל הנוגע לשוויין של חברות רבות מסקטור הטכנולוגיה. כך, הופל מדד הנאסד"ק ביותר מ-30% ביוני האחרון, אם כי מאז חל שינוי מגמה, והמדד מופסד כיום 17% "בלבד" מתחילת השנה.

למרות הטלטלות, מי שנהנתה מיציבות עסקית גם בתקופות הסוערות בוול סטריט, היא חברת התוכנה נייס, המנוהלת בשמונה השנים האחרונות על ידי ברק עילם. נייס היא אחת מענקיות ההייטק הישראליות הוותיקות, שעוסקת בפיתוח ומכירה של מערכות למניעת הונאות פיננסיות וכן לניהול שירות לקוחות.

ובכל זאת, גם מניית נייס  נפגעה מהירידות החדות בסקטור הטכנולוגיה. מתחילת השנה, איבדה המניה 21% ואת הבכורה מקרב החברות בעלות השווי הגבוה ביותר בבורסת ת"א. כך, נסחרת נייס בשווי של 49 מיליארד שקל. שבעה מיליארד פחות מאשר בנק לאומי שזינק מתחילת השנה ב-8%.

 
  

"סבלנו מהירידות פחות מאחרים"

התוצאות הכספיות של נייס לרבעון השני מלמדות שהחברה הפכה לאחת "המבוגרים האחראים" בענף ההייטק המקומי. הכנסות החברה צמחו ב-16% ל-531 מיליון דולר  והרווח הנקי (GAAP)  זינק ב-45% ל-65.6 מיליון דולר.

בסיכום המחצית הראשונה של 2022 עלו ההכנסות בשיעור דומה  ל-1.06 מיליארד דולר, והרווח הנקי ב-27% לסכום של 123 מיליון דולר. החברה העלתה את התחזיות שלה לשנה הקרובה והיא צופה הכנסות שינועו בין 2.17 ל-2.19 מיליארד דולר.

עילם מסכם את הרבעון ומציין כי "מה שמאפיין את נייס הוא שגם בתקופות שהשווקים נמצאים למעלה וגם כשהם למטה - אנחנו מאוד יציבים. הפתרונות שלנו הם קריטיים ללקוחות (Mission Critical). כך שהם רוצים אותנו בכל סיטואציה".

איך נייס מושפעת מהטלטלה בשווקים?

עילם: "אנחנו סבלנו פחות מהירידות שהיו השנה ולא רק המשקיעים נהנו מזה, גם העובדים שלנו. בעוד שחלומות התנפצו בהרבה חברות טכנולוגיה אחרות, העובדים של נייס, בכל שנה בשנים האחרונות, פדו מניות בסביבות 200 מיליון דולר. לא מדובר בנייר וירטואלי אלא בכסף אמיתי שזרם לחשבון הבנק שלהם. גם השנה להערכתי העובדים יממשו מניות ב-200 מיליון דולר".

מה המסקנות של סוף עידן הכסף בחינם על עולם הטכנולוגיה?

"הסיטואציה הנוכחית תלמד את עולם הטכנולוגיה שצמיחה זה חשוב, אבל החברות צריכות לייצר גם רווחים. אני חושב שהסיטואציה הנוכחית, בהסתכלות של 10 שנים קדימה, תעזור לתעשייה".

לדברי עילם, נייס עשויה לנצל לטובתה את הירידות החדות ברבות ממניות הטכנולוגיה:  "אחד היתרונות שלנו הוא שיש לנו 1.5 מיליארד דולר במזומן בקופה. באקו-סיסטם שלנו, מרבית המתחרים הם עם חוב גדול ומעט מזומנים. זה יוצר לנו יתרון תחרותי".