מט"ח | סיקור שוטף

השקל מאבד גובה מול המטבעות המובילים; הדולר מזנק ל-3.34 שקלים

הדולר מזנק ביותר מ-1%, האירו מטפס ב-0.6% וגם הליש"ט מטפסת • הדולר מתחזק גם מול האירו, ששוב נסחר תמורת 99 סנט • פסגות בית השקעות: "הירידות בשווקים מאלצות את המוסדיים לרכוש דולרים כדי לשמור על שיעור החשיפה הנדרש למט"ח"

השקל מאבד גובה / צילום: Shutterstock, Vladirina32
השקל מאבד גובה / צילום: Shutterstock, Vladirina32

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

הסערה בשוק המט"ח נמשכת גם היום, והדולר מטפס ב-1% מול השקל לאחר שכבר זינק ב-2% בשבוע האחרון לבדו. הדולר נסחר סביב 3.34 שקלים. גם האירו מאבד גובה מול הדולר, ושערו 99 סנט (לאחר שמוקדם יותר הצליח שוב להשתוות לדולר).

השקל נסוג גם מול מטבעות נוספים. האירו מתחזק ב-0.6% לשער של 3.33 שקלים והליש"ט הבריטית עולה ב-0.2% לשער של 3.88 שקלים.

הדולר מתחזק עתה לאחר שבתחילת החודש הגיע לשפל של ארבעה חודשים. הירידות בשווקים מאז נאומו של יו"ר הפד ג'רום פאוול בג'קסון הול בסופ"ש שולחות את המשקיעים לנכסים בטוחים, ובראשם הדולר.

מתן שטרית, כלכלן בפסגות בית השקעות, ציין כי "בימים האחרונים הדולר חזר להתחזק בעולם, וגם מול השקל, על רקע שינוי הסנטימנט בשווקים שהחל ביום שישי עם נאומו של יו"ר הפד בג'קסון הול שהיה חד, מדויק ומאוד ניצי. המגמה המשיכה אמש עם פרסום דו"ח המשרות הפנויות בארה"ב, שהצביע על המשך התחזקות שוק העבודה, מה שתומך בהמשך הידוק מוניטארי אגרסיבי מצד הבנק המרכזי".

"בטווח הקצר, הכיוון של השקל נקבע בעיקר על ידי כיוון השווקים הגלובאליים, כאשר הסיבה המרכזית לכך היא חשיפת המוסדיים. הירידות בשווקים מאלצות את הגופים המוסדיים לרכוש מט"ח כדי לשמור על שיעור החשיפה הנדרש למט"ח, ובמילים אחרות, הביקוש לדולרים מתחזק. חשוב לציין כי הגורמים הבסיסיים כמו עודף בחשבון השוטפים והשקעות ריאליות בכלכלה הישראלית ממשיכים לתמוך בשקל חזק בטווח הארוך, אך להערכתנו בטווח הקצר התנודתיות בשווקים תימשך ותמשיך לתמוך בפיחות השקל בשבועות-חודשים הקרובים", סיכם שטרית.