wecom | בלעדי

Wecom למשרד התקשורת: התערבו ביחסינו עם אפל

מסתבר כי לקוחות Wecom שיש ברשותם מכשירי אייפון אינם יכולים לקבל שירותי דור 5, מכיוון שאפל חוסמת את השימוש במכשיר המתקדם למפעילים שאין לה עמם יחסי גומלין

אסף עופר, מנכ''ל Wecom / צילום: יונתן בלום
אסף עופר, מנכ''ל Wecom / צילום: יונתן בלום

שחקנית הסלולר החדשה־ישנה Wecom פנתה למשרד התקשורת וביקשה שיתערב בסירובה של חברת אפל לפתוח לשימוש מכשירי דור 5 של לקוחותיה. 

שחקנית חדשה ותחרות מפתיעה בסלולר: מחיר קבוע וגלישה חופשית בחו"ל 
שבוע להשקה: Wecom רושמת התאוששות איטית בגיוס לקוחות
הכירו את האנשים שמאחורי שחקנית הסלולר החדשה-ישנה שרוצה לשנות את הכללים

מסתבר כי לקוחות Wecom שיש ברשותם מכשירי אייפון אינם יכולים לקבל שירותי דור 5, מכיוון שאפל חוסמת את השימוש במכשיר המתקדם למפעילים שאין לה עמם יחסי גומלין. מאחר שחלק משמעותי מהלקוחות שרוצים לעבור ל־Wecom הם בעלי מכשירים מתקדמים של אפל, הדבר מהווה בעיה עבור החברה שמנסה לבסס את מעמדה בשוק מחדש.

לחסימת שימוש בדור חמישי יש השלכות על התשלומים שהחברה משלמת - הן לסלקום והן למשרד התקשורת. עם סלקום יש ל־Wecom הסכם שיתוף רשתות, שבמסגרתו היא אמורה להשקיע ברשת הדור החמישי. למשרד התקשורת אמורה החברה לשלם אגרות תדרים, ואם היא מנועה מלנצל אותם, ייתכן כי גם התשלום על האגרות צריך להיות מופחת.

ההערכה בשוק היא שאפל לא ממהרת לפתוח את השימוש ברשת שלה בדור החמישי למפעילים שאינם רוכשים ממנה ציוד קצה. Wecom אינה עוסקת במכירת ציוד קצה, ולכן ייתכן שזה רק עניין של זמן עד שאפל תשתכנע ותקבל את האישורים ש־Wecom היא מפעיל סלולרי לגיטימי.

נזכיר כי Wecom נכנסה לנעליה של מרתון, שהפעילה את המותג WE4G. לפני כחודש הציגה החברה מודל תשלום של 49 שקל לחודש, המאפשר גלישה סלולרית ללא הגבלה ב־120 מדינות. אחת התוכניות כוללת גם בדור החמישי, בעלות של 59 שקל בחודש.