סמלת תייבא את מותג הרכב WEY של קבוצת גרייט-וול הסינית

הזיכיון עבר מכלמוביל בהתערבות רשות התחרות • היבוא של רכבי הפלאג־אין של המותג יתחיל לקראת סוף השנה

דגם X של חברת רכבי הפרימיום Wey / צילום: Reuters, Jason Lee
דגם X של חברת רכבי הפרימיום Wey / צילום: Reuters, Jason Lee

קבוצת סמלת, יבואנית רכבי ה-4X4 ג'יפ וסובארו, ראם, אלפא רומיאו, פרארי מזראטי והרכבים החשמליים של פיאט, הודיעה היום (ב') כי חתמה על הסכם עם קבוצת GREAT WALL MOTORS, והחל מהרבעון הרביעי תייבא לארץ את רכבי מותג הפרמיום WEY. 

ככה לא נראית תחרות: שש שנים לרפורמה ומחירי הרכב רק עולים | ניתוח

כפי שפורסם בגלובס בפברואר השנה, במקור המותג WEY אמור היה להגיע לקבוצת כלמוביל. אולם לגלובס נודע כי החברה החליטה לוותר על הזיכיון בעקבות חוות־דעת של רשות התחרות, שהביעה חשש מריכוזיות יתר של כלמוביל בשוק הפרמיום. בעקבות הוויתור אישרה רשות התחרות לכלמוביל לקבל את זיכיון היבוא של מותג הרכב החשמלי ORA, אף הוא מבית קבוצת GREAT WALL.

דגם Coffee של חברת Wey / צילום: יח''צ
 דגם Coffee של חברת Wey / צילום: יח''צ

מקבוצת סמלת נמסר כי "ההיכרות ושיתוף־הפעולה עם Great Wall היא תוצאה של קשר שהחל עוד לפני תקופת הקורונה ולאורך כל התקופה הזאת, ועד היום למדו שני הצדדים את היתרונות, את התרומה ואת ההתאמה שיש לשני הצדדים להביא לשיתוף־הפעולה שנולד ולהוביל את המותג לצמיחה ולתפיסת נתח משמעותי בשוק רכבי הפנאי ובעתיד גם בשוק רכבי השטח בישראל. אנו שמחים לבשר כי ההשקה תצא לדרך לקראת סוף 2022".

מסמלת נמסר עוד כי לאחרונה הקימה חברה נפרדת בה תרוכז כלל פעילות המותגים החדשים שלה, "במטרה לייצר הפרדה תפעולית בניהול המותגים השונים וכתוצאה מיקוד מקצועי שיאפשר התמחות ושירות איכותי המותאם לצרכים השונים של סגמנטים שונים בקרב הלקוחות".

החברה הודיעה כי החל מהרבעון הרביעי של 2022 היא תשיק בהדרגה שני דגמי SUV עם הנעת פלאג־אין מתקדמת, ובהמשך צפויים להגיע לישראל גם רכבי השטח של המותג.

הרכב הראשון של המותג, שישווק באירופה ועבר לאחרונה תקינה אירופית, מכונה
"COFFEE 01", והוא נמתח לאורך 4.87 מטר ולגובה 1.69 מטר וניצב על בסיס גלגלים באורך 2.91 מטר. הוא משלב מנוע בנזין ומנוע חשמלי בהספק משולב של כ-476 כ"ס, ובאמצעות סוללה גדולה במיוחד הוא מסוגל להשיג טווח חשמלי נטו של עד כ-150 ק"מ בתקן WLTP ולהאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-5 שניות.

הרכב מוצע ברמת אבזור גבוהה מאוד, כולל מסך ענק מרכזי, ריפוד עור, ניהול חכם של הקוקפיט ומערכת סמי־אוטונומית מתקדמת.

מחיר הרכב בגרמניה, שוק היצוא הראשון של הרכב, מתחיל בכ-50 אלף אירו. יצוין כי עיתוי הגעת הרכב לארץ יתרחש במקביל להעלאה נוספת של 15% במס הקנייה על רכבי פלאג־אין.