במשטרת התנועה מזהירים: "צפי לפקקים נוראיים בגלל הבולען"

איילון דרום מכיוון גלילות ועד מחלף השלום בת"א נסגר הלילה בשל עבודת לסגירת הבולען שנפער סמוך למחלף השלום • דוברות נתיבי איילון: "כרגע איננו יודעים להגיד מה צפוי בבוקר" • משטרת התנועה: "ההמלצות שלנו לנהגים הן לא להגיע לאזור בכלל"

הכביש נסגר כדי לתקן את הבולען שנפער באיילון / צילום: דוברות נתיבי איילון
הכביש נסגר כדי לתקן את הבולען שנפער באיילון / צילום: דוברות נתיבי איילון

הבולען שנפער היום (ש') בשעות אחר הצהריים בנתיבי איילון לכיוון דרום עלול להוביל לפקקים כבדים מחר באזור ת"א. 

נתיבי איילון חסומים לפי שעה ממחלף גלילות שבצפון ועד דרומית למחלף השלום, בשל הצורך בבדיקות שנערכות כעת. השאלה לגבי מצב הכביש מחר בבוקר עודנה תלויה ועומדת: נכון לעכשיו, לא ידוע אם ומתי ייפתחו נתיבי איילון, ולאורך כל הלילה צפויים צוותי המומחים לבדוק את הבולען ואת סביבתו כדי לאמוד את הנזק ואת הנזקים היקפיים, אם יש כאלו, בסביבת הכביש.

המומחים מנתחים: כך נגרם הבולען שנפער בנתיבי איילון 

במשטרת התנועה מציינים כי ייתכן שהחסימה תישאר כפי שהיא גם בבוקר, בהתאם להערכות הנוגעות לממדי הנזק במקום. "חסימה כזו, מגלילות ודרומה, לא נעשית בגלל חשש מבולענים נוספים לאורך הדרך, אלא בגלל עומסי התנועה הצפויים", מסביר דובר משטרת התנועה, רב פקד איציק אלפסי. "עושים חישוב של מספר רכבים ממוצע שעובר בשעה הזאת, ואם הנתיבים שלכאורה יכולים להישאר פתוחים לא יעמדו בעומס - צריך לחסום מראש מקטע רחוק יותר, כדי שהתנועה תופנה לכבישים ראשיים אחרים, כמו כביש 5 וכביש 531. זה יאפשר לתנועה להתפזר בצורה שווה יותר.

"ההמלצות שלנו לנהגים הן לא להגיע לאזור בכלל, ודאי עכשיו - וגם אם יוחלט שהכביש כן יישאר פתוח חלקית מחר בבוקר. עדיף שלא להגיע לסביבת האירוע, שכן הנהגים עלולים לעמוד בפקקים נוראיים. מומלץ מראש לנסוע בצירים חלופיים".

כצעד ראשון בשטח, ביצעו הצוותים המקצועיים טיפול מניעתי במקום שבו נפער הבולען, על ידי הזרמת בטון לתוך הבור כדי למלא אותו ולהבטיח את יציבותו, לעת עתה. עם גיבוש המסקנות, בתום הבדיקות שייערכו אל תוך הלילה, יוחלט אילו צעדים נוספים יתבצעו במקום. 

"איננו יכולים להעריך כמה זמן יידרש לתקן את המפגע"

"כאחראים על הכביש, כל צוות המומחים שלנו הוקפץ, וכולם נמצאים בזירת האירוע", מסר לגלובס דובר חברת נתיבי איילון. "אנשינו יבצעו סקירה ומיפוי צרכים באזור, כדי בעצם לאמוד את הנזק ולהחליט באיזו צורה, אם בכלל, ייפתח הכביש מחר. הבדיקות נעשות עכשיו, ויימשכו כנראה כל הלילה. כרגע עדיין איננו יודעים להגיד מה צפוי בבוקר.

"לא היו סימנים מוקדמים או אינדיקציות להיווצרותו של בולען כזה. נכון לעכשיו, בשל הזמן המועט שחלף מאז נפער הבור, איננו יכולים להעריך כמה זמן יידרש לתקן את המפגע. זו אחות התשובות שתוכל להתקבל רק בתום בדיקת הצוותים המקצועיים".

על פי הערכות ראשוניות, הבולען נפער בעקבות העובדות להקמת המגדל הרביעי במתחם מגדלי עזריאלי, מגדל הספיראלה. החשש הוא שפעולות שונות שהתבצעו בעת האחרונה, כולל סביב הרחבת הגשר הסמוך, הן שהביאו להיווצרות הבולען בכביש.

בולען שנפער באיילון / צילום: דוברות נתיבי איילון
 בולען שנפער באיילון / צילום: דוברות נתיבי איילון

גם מסילות הרכבת נסגרו

לפני זמן קצר הודיעה גם רכבת ישראל כי בשל אירוע הבולען בנתיבי איילון, הנחתה משטרת ישראל על סגירת מסילות הרכבת באזור. "בשל כך הופסקה תנועת הרכבות בין תחנות ת"א ההגנה (מדרום) ות"א סבידור מרכז (מצפון)", נמסר מרכבת ישראל. "תחנת ת"א השלום נסגרה לשירות. כמו כן חלים שינויים במסלולי הרכבות, תדירותן וזמני יציאתן. בהתאם לכך ובאופן זמני, לא ניתן לנסוע בנסיעה רציפה מיעדים צפוניים לת"א ליעדים דרומיים לת"א. תנועת הרכבות תשוב לסדרה עם קבלת אישור המשטרה לפתיחת המסילות".

במשטרת ישראל מציינים כי ההחלטה על סגירת המסילות הגיעה בעקבות דרישה של צוות המהנדסים שמטפל באירוע. "בשעות הקרובות צריך להגיע צוות ניטור לבדוק את כל האזור", נמסר מדוברות משטרת התנועה.