תזכורת למתנגדים להפרטה: יותר משנה שאין יו"ר לחברת החשמל

השבוע התפטר האלוף במיל', יו"ר רפאל ובזן לשעבר, אילן בירן, לאחר שאושר סוף סוף מינויו ליו"ר חברת החשמל ורגע לפני שנכנס לתפקיד בפועל. קדמו לו דב בהרב, איציק בנבנישתי ואמי פלמור - כולם חשו את הכוחות הפוליטיים שבחשו ללא הרף במינוי והוציאו לרבים את החשק לחזור למגזר הציבורי • הכוכבים של השבוע

בניין חברת החשמל בתל אביב / צילום: איל יצהר
בניין חברת החשמל בתל אביב / צילום: איל יצהר

בלתי מספיק: מתנגדי הפרטות? תראו את חברת חשמל

גם אחרי שהוצאנו גז כחול לבן מהאדמה, האתגרים של משק החשמל עצומים. הצורך באנרגיה שהולך ועולה מדי שנה, הדרישות לאספקת אנרגיה ירוקה ככל הניתן והקושי להקים פה תחנות כוח חדשות או להציב שנאים חדשים בתוך השכונות ועוד. ועל רקע כל אלה, כשפה ושם לא מעט אזרחים כבר סובלים מהפסקות חשמל מזדמנות, מהדהדת פארסת המינויים בצמרת מונופול החשמל המקומי.

יותר משנה שאין יושב ראש לחברת החשמל של ישראל. השבוע התפטר האלוף במיל', יו"ר רפאל ובזן לשעבר, אילן בירן, לאחר שאושר סוף סוף מינויו ורגע לפני שנכנס לתפקיד בפועל. קדמו לו דב בהרב, איציק בנבנישתי ואמי פלמור. לא כולם מוכשרים באותה מידה, אבל כולם חשו את הכוחות הפוליטיים שבחשו ללא הרף במינוי והוציאו לרבים את החשק לחזור למגזר הציבורי. מדובר בעוד תזכורת לכל מי שמתנגד להפרטות של נכסים וחברות ממשלתיות.

מצוין: 2.8 מיליון אירו זה כסף קטן בניצחון מכבי חיפה 

מכבי חיפה תקבל מארגון פיפ"א 2.8 מיליון אירו על הניצחון ההיסטורי שהושג השבוע בליגת האלופות. אבל מדובר רק בכסף הקטן שיגיע בעקבות הניצחון הגדול, וזו עוד דוגמה מצוינת לאתגר במדידה ובכימות המעגלים הגדולים שיש לכל פריחה כלכלית. מהמרצ'נדייז, דרך היכולת המאוד לא טריוויאלית למלא בקלות את איצטדיון סמי עופר (30.8 אלף מושבים) בכל משחק ליגה, מכירת שחקנים מקומיים מוכשרים בקלות או הבאת שחקנים חדשים לקבוצה הכבר לא ממש אלמונית. וכמובן יש גם העובדה שיותר ויותר ילדים שיעשו צעדים ראשונים בתחום יבחרו לאהוד דווקא את הקבוצה החיפאית - כי מה לעשות שרובנו נמשכים להכי פופולריים והכי מוצלחים. ובסופו של דבר, המעגלים הקרובים והרחוקים הללו יכניסו עוד ועוד כסף לקופת המועדון ולכיסו של הבעלים, יעקב שחר, מה שיתרחב לעוד מעגלים בספורט ובכלכלה הישראלים.