דיווח: סייבריזן מחפשת רוכש - שכרה בית השקעות כדי להתחיל בתהליך

החברה שכרה את בנק ג׳יי. פי. מורגן על מנת לאתר לעצמה רוכש, כך לפי דיווח של אתר חדשות הטכנולוגיה דה אינפורמיישן • יתכן ושירותיו של הבנק נשכרו לאחר שכבר התקבלו מספר הצעות רכישה

ליאור דיב / צילום: סייבריזן
ליאור דיב / צילום: סייבריזן

חברת הסייבר הישראלית מתל אביב סייבריזן שקיבלה בעבר תג מחיר של 3 מיליארד דולר, ואף שקלה לצאת להנפקה לפי שווי של 5 מיליארד דולר, שכרה את בנק ג'יי. פי. מורגן על מנת לאתר לעצמה רוכש, כך לפי דיווח של אתר חדשות הטכנולוגיה דה אינפורמיישן. יתכן ושירותיו של הבנק נשכרו לאחר שכבר התקבלו מספר הצעות רכישה.

החברה שהוקמה על ידי ליאור דיב, יונתן שטרים-עמית ויוסי נער, פועלת בשוק צפוף עם תחרות גוברת מצד ענקיות כגון פאלו אלטו נטוורקס, קראוד סטרייק וסנטינל וואן. גם האחיזה המתחזקת של גוגל ומיקרוסופט בענף אינה מקלה עליה. בו בזמן, שוק ההנפקות נסגר, הכלכלה העולמית נכנסת לעידן של אי וודאות, וגם הכנסותיה של סייבריזן צומחות לאט יותר.

לחברה לקוחות בארה״ב וביפן, אך הכנסותיה לא צמחו כפי שציפתה: קצב ההכנסות השנתי שלה (ARR) עומד, לפי דה אינפורמיישן, על 160 מיליון דולר, עלייה של 33% ביחס לקצב שנרשם בסוף 2020 - נתון עליו הצהיר בעבר המנכ״ל ליאור דיב. זו ירידה משמעותית בצמיחה, שכן בסוף 2020 אמר דיב כי קצב ההכנסות השנתי הכפיל את עצמו באותה השנה, שהיתה גם שנת פרוץ מגפת הקורונה.

את הסיבוב האחרון שלה גייסה ביולי 2021 - אז גייסה 275 מיליון דולר בהובלת קרן ליברטי של שר האוצר לשעבר בממשל טראמפ, סטיבן מנוצ'ין ובהשתתפות קרן ויז'ן 2 סל סופטבנק - אחת המשקיעות המרכזיות בסייבריזן. לפי ההערכה, עמד שווי החברה בתום סיבוב הגיוס אז על 3.1-3.3 מיליארד דולר. אל מנוצ'ין הצטרף לדירקטוריון החברה שותפו לקרן, רמטכ״ל צבא ארה״ב ג'וזף דנפורד. השניים קיוו כי החברה תצא להנפקה, ואכן בסוף ינואר 2022 הגישה החברה תשקיף חסוי להנפקה לפי שווי של 5 מיליארד דולר בהובלת סופטבנק וגוגל, משקיעה נוספת בחברה. אלא שירידות השווי המתמשכות בבורסה, בכלל זה גם שווין של המתחרות - סתם את הגולל על הנפקה, לפחות בשלב זה.

על מנת להמשיך ולהעסיק מעל אלף עובדים, על החברה לצאת לסבב גיוס נוסף, אלא שמצבה של הקרן הגדולה שמאחוריה- סופטבנק - בכי רע בחודשים האחרונים. המשקיעה היפנית סובלת מהפסדים, גל עזיבות ופיטורים.

על פי הדיווח סייבריזן החברה לאתר רוכש במקום זאת. ביוני האחרון יצאה החברה לסבב פיטורים במסגרתו קיצצה כ- 6% מכלל העובדים. לפני הפיטורים הועסקו בה כ- 1500 איש.

סייבריזן מגינה על רשויות ממשלתיות ועל חברות מפני מתקפות סייבר ומתוארת לא אחת על ידי המנכ״ל ליאור דיב כמי שמספרת מעין ״כיפת ברזל״ לעצירת מתקפות סייבר וכופר מתוחכמות. ״משוגר טיל, ואנחנו יודעים ליירט אותו איפה ואיך שצריך״, אמר בעבר דיב לגלובס. על פי פרסומי החברה מהעבר, האקרים רוסיים שעמדו מאחורי מתקפת ״סולאר ווינד״ על מתקנים ממשלתיים אמריקאים נמנעו לתקוף עמדות שהוגנו על ידי סייבריזן. החברה הישראלית סייעה בזיהוי קבוצת ההאקרים דארק סייד שעמדה מאחורי מתקפת הסחיטה על ״קולוניאל פייפליין״ בחודש מאי 2021, ובמאי 2022 הזהירה את הממשל האמריקאי מפני מתקפה סינית שכללה גניבת קניין רוחני מרשויות ממשלתיות ותאגידים פרטיים.

מהחברה טרם התקבלה תגובה לידיעה.