משווק מוצרי מתן האשראי שואף להתרחב: "חוק צמצום השימוש במזומן יצר מחנק שאנחנו פתרנו"

תמיר מטלון, בן 54 מתל אביב • מייסד ומנכ"ל של קבוצת מטלון • "המטרה שלנו היא להגיע לנתח שוק של כ־35% מהעסקים בתחומי רפואת השיניים, החשמל והרהיטים, ושל כ־40% משוק הרכב" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

תמיר מטלון, מייסד ומנכ''ל קבוצת מטלון / צילום: תמונה פרטית
תמיר מטלון, מייסד ומנכ''ל קבוצת מטלון / צילום: תמונה פרטית

"שוק האשראי עובר מהפך מעולם מסגרות האשראי המסורתיות, לשיטת החזרים חודשיים על בסיס אשראי פנוי", אומר תמיר מטלון, מנכ"ל קבוצת מטלון שמתמחה בשיווק של מוצרי אשראי בתחומי הרכב והקמעונאות בנקודות המכירה. "אחד האתגרים המרכזיים עבורנו נוגע לזמן ולמשאבים שלוקח לבנקים ולחברות האשראי להקים מערכות המסוגלות להעניק אשראי, ולבצע אימות עבור לקוחות שאינם נמנים באותו בנק או חברת אשראי".

אתגר רגולטורי נוסף שעמו מתמודדים בקבוצת מטלון, נוגע לכך שחלה חובה על הלקוחות לפתוח חשבון עבור קבלת אשראי. כיום, כבר קיימות מערכות שיודעות לפתוח חשבון דיגיטלי ללקוחות חדשים בתוך זמן קצר, מה שמהווה פריצת דרך והתקדמות משמעותית בתהליך. טכנולוגיה זו, לדברי מטלון, "תאפשר ללקוחות לפתוח בלחיצת כפתור חשבון דיגיטלי במקום, ואנחנו באמצעות פלאג מתקדם, נוכל להתחבר למערכת של החברה ולהעניק לצרכנים אשראי מהיר".

תמיר הקים את קבוצת מטלון ב־2012. במהלך השנים, הקבוצה התרחבה לתחומים נוספים ויחד עם חברת הפינטק הבינלאומית נאייקס, פיתחה את מערכת - BUY בקלות, שמחברת בזמן אמת בין קופות התשלום, לבין חברות אשראי ומימון, המוצבות במרפאות שיניים, ברשתות ובחנויות החשמל, הרהיטים, חברות הנופש ועוד.

"היות וראיתי את חוסר הקורלציה הגובר בין ההוצאות ההולכות וגדלות של משפחות רבות בישראל, לבין המסגרות הפנויות בבנק ובכרטיסי האשראי, התחלתי להציע את פתרונות המימון לגופים רבים", הוא מספר. "בדרך עברתי טלטלות, נתקלתי בדלתות סגורות, כשגורמים רבים בענף ביטלו את הצורך במערכת שפיתחתי. במשך חמש שנים עברתי מסע מפרך, במהלכו התמודדתי עם לא מעט קשיים, עם רגולציה מאתגרת והרגשתי בודד במערכה".

ואז, בתקופה קצרה מאוד, הגיעו כמה חוקים ששינו את כל התמונה. חוק שטרום, חוק הריכוזיות והחוק לצמצום השימוש במזומן, יצרו לפתע תופעה שאותה מגדיר תמיר "מחנק אשראי" הולך וגובר בקרב רבים, שהמסגרת שלהם הצטמצמה - והם התקשו אפילו לממן רכישה של מוצרים בסיסיים. "לפתע, יותר ויותר גופים פיננסיים ורשתות ראו את הצורך במימון עוקף אשראי", משתף מטלון.

כיום, קבוצת מטלון פועלת להקמת תשתיות בפלטפורמות שונות, שיאפשרו ליותר עסקים בתחומי הפעילות של החברה לספק ללקוחות פתרונות מימון חוץ־בנקאיים, עוקפי אשראי, כדי לתת מענה לצמצום המסגרות. "המטרה שהצבנו יחד עם שותפתנו נאייקס", מסכם מטלון, "היא להגיע לנתח שוק של כ־35% מהעסקים והרשתות בישראל בתחומי רפואת השיניים, חשמל, רהיטים ושל כ־40% משוק הרכב. ברגע שנמצא את השותף האסטרטגי המתאים, נגיע לתוצאות המיוחלות עם שאיפה להתרחב לשווקים הבינלאומיים".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il