לראשונה תעמוד אישה בראשות קק"ל: יפעת עובדיה-לוסקי נבחרה לעמוד בראש הארגון

דירקטוריון קק"ל בחר היום ביפעת עובדיה-לוסקי במקומו של היו"ר היוצא אברהם דובדבני • עובדיה-לוסקי כיהנה בעבר כמנכ"לית הליכוד העולמי והייתה לאישה הראשונה גם בתפקיד זה

יפעת עובדיה-לוסקי / צילום: ההסתדרות הציונית העולמית
יפעת עובדיה-לוסקי / צילום: ההסתדרות הציונית העולמית

היסטוריה בקק"ל - בפעם הראשונה נבחרה לעמוד בראש הארגון אישה: דירקטוריון קק"ל בחר היום (ג') ביפעת עובדיה-לוסקי במקומו של היו"ר היוצא אברהם דובדבני.

עובדיה-לוסקי (46) עומדת בראש המחלקה לעברית ולתרבות בהסתדרות הציונית העולמית. היא כיהנה בעבר כמנכ״לית הליכוד העולמי במשך למעלה מארבע שנים והייתה לאישה הראשונה בתפקיד זה. בנוסף היא כיהנה בתפקידים מגוונים במגזר הציבורי.

מיקי זוהר נגד דני דנון: מי יבחר את היו"ר החדש של קק"ל?
בכירה בג'יי.פי מורגן ישראל: "יש היום יותר מועמדים בשוק, אז אנחנו מרשים לעצמנו להיות בררנים"  

עובדיה-לוסקי בעלת תואר שני במינהל ומדיניות החינוך מאוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון בספרות עברית ובהיסטוריה מהאוניברסיטה העברית.

יו"רית קק"ל הנבחרת מסרה: "החלטתם של חברי דירקטוריון קק"ל היום היא היסטורית ונושאת עמה בשורה. כמי שפועלת במוסדות הלאומיים זה למעלה משני עשורים, אני גאה שנבחרתי להוביל מפעל ציוני חשוב מאין כמותו ומודעת לאחריות הלאומית המוטלת על כתפיי".  

ברקע למינוי הבוקר, בבית הדין של הליכוד התגבשה היום החלטה שתחייב את חברי הכנסת דני דנון, מיקי זוהר וחיים כץ, לפיה אם עד לסוף חודש דצמבר כץ יחליט כי הוא רוצה בתפקיד, עובדיה-לוסקי תידרש לפנות לו את הכיסא.

עוד נקבע כי הסכם הפריטטיות במינויים בתוך המוסדות הלאומיים בין זוהר לדנון יחייב את השניים החל מהיום. ולסיום, אם כץ יוותר על המינוי ליו"ר קק"ל, היו"רית הנבחרת תישאר בתפקידה - כלומר השליטה בגוף עתיר התקציבים תיוחס לדנון ישירות.