גניבת הענק של סודות מסחריים: זה המנכ"ל שנחקר בחשד לקבלת מידע בניגוד לחוק

לא בכל יום מגיע מעבר בין חברות מתחרות לידי חקירה פלילית במשטרה • במקרה זה, שבו עדיין רב הנסתר על הגלוי, נחקר החשד כי עובד בחברת אנרגיה גנב מסמכים סודיים והעביר אותם לאינטר תעשיות

משטרה. המנכ''ל נחקר בחשד שקיבל סודות מסחריים / צילום: Shutterstock
משטרה. המנכ''ל נחקר בחשד שקיבל סודות מסחריים / צילום: Shutterstock

ג'רי שנירר, מנכ"ל חברת אינטר תעשיות העוסקת בתשתיות אנרגיה, נחקר במשטרה בחשד לקבלת סודות מסחריים בניגוד לחוק - מעובד לשעבר של חברה מתחרה העוסקת באנרגיה מתחדשת.

אינטר תעשיות  דיווחה אתמול (ב') בלילה לבורסה כי "החברה מעדכנת כי נודע לה שמנכ"ל החברה נחקר בידי המשטרה בנוגע לחשד לכאורה לקבלת מידע שלא כדין, של חברה הפועלת בתחום אנרגיה מתחדשת, מעובד לשעבר של אותה חברה. בתום חקירתו שוחרר מנכ"ל החברה בתנאים מגבילים".

בית הדין הארצי לעבודה מרחיב דרמטית את האיסור על יחסי מרות במקום העבודה
דוח חדש בארה"ב: שוק הנדל"ן מתקרב לרמות המשבר של 2008  

לא בכל יום מעבר של עובד בין חברות מתגלגל לחקירה פלילית במשטרה, כך שמדובר באחד האירועים התקדימים במשק שבהם עדיין רב הנסתר על הגלוי.

במסגרת הפרשה נחקר חשד לפיו עובד לשעבר בחברת אנרגיה העביר סודות מסחריים לאינטר תעשיות וגרם נזק המוערך לפי המשטרה בעשרות מיליוני שקלים. בפרשה יש שני חשודים נוספים. העבירות שנחקרו הם קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים וקשירת קשר להונאה.

המשטרה פתחה בחקירה גלויה ביום שני בערב וחקרה באזהרה את ארבעת החשודים.

חברת האנרגיה תבעה את העובד לפני כשנה, בטענה כי הוציא מידע מהחברה והדליף מידע רגיש למתחרים. ההליך האזרחי הסתיים בהסכם פשרה בין הצדדים. בהמשך אושרה בקשת החברה לתפוס נכסים מהעובד, בשל חשד כי הוציא ממנה מסמכים וסודות מסחר.

עורכי הדין מוטי לזר ורות ליטבק, המייצגים את שנירר, מסרו כי "ג'רי שנירר דחה את הטענות שהופנו כלפיו. הוא ענה לכל שאלות החוקרים ודחה את הניסיון לגרור את אינטר לסכסוך על רקע דיני עבודה שאינו נוגע לה. יש לקוות שהחקירה תתנהל במהירות ותסתיים בהקדם".

עו"ד גיורא אדרת המייצג את אינטר מסר כי "החברה משוכנעת כי היא והמנכ"ל פועלים בהתאם להוראות הדין, החברה תשתף פעולה באופן מלא עם חקירת המשטרה ככל שידרש לחקר האמת".

*** חזקת חפות: החקירה נמצאת בראשיתה, ולחשודים עומדת חזקת החפות.