הממונה על שוק ההון העניק רישיון קריפטו לאלטשולר שחם הוריזון

אלטשולר שחם הוריזון הוא הגוף השלישי בישראל שמקבל רישיון קריפטו קבוע, אחרי מיזם תשתיות הקריפטו hbh וברוקר הקריפטו ביטס אוף גולד

מטבעות קריפטוגרפיים / צילום: Shutterstock
מטבעות קריפטוגרפיים / צילום: Shutterstock

הממונה על שוק ההון עמית גל העניק היום רישיון קריפטו קבוע שלישי לגוף ישראלי - אלטשולר שחם הוריזון בניהולו של אילן שטרק.

המנהל הראשון שקיבל רישיון כדי להביא את מהפכת הקריפטו לשוק הישראלי | ראיון
חברת קריפטו שנייה קיבלה רישיון קבוע מרשות שוק ההון 

הוריזון מציעה שירותי מסחר ומשמורת במטבעות קריפטו שונים, וטיפול בהיבטי המס על הפעילות במטבעות הדיגיטליים. אלטשולר שחם הוריזון היא הגוף השלישי שמקבל את הרשיון הקבוע אחרי מיזם תשתיות הקריפטו hbh וברוקר הקריפטו ביטס אוף גולד.

לאחרונה במסגרת אימוץ נוהל בנקאי תקין 411 החלו הבנקים לפרסם את מדיניות ניהול הסיכונים שלהם בקריפטו, בעיקר בהכנסת רווחי קריפטו חזרה לחשבונות הבנק. הקריטריון העיקרי להחזרת כספי השקעה בקריפטו לחשבונות בנקים בהשקעה דרך ברוקר ישראלי, הוא קיום רשיון מהממונה על שוק ההון.

לאחרונה פרסמה הכלכלנית הראשית באוצר דוח על הסדרת תחום הקריפטו בישראל, ובו צויין כי יש לקדם את תהליך מתן הרשיונות, ולצד מתן הרשיונות גם לתת סירוב לגופים שאינם עומדים בקריטריונים, כך שתהיה ודאות בציבור דרך מי לפעול בקריפטו, וגם דרך מי לא.

שטרק מסר לגלובס: "אנו שמחים על קבלת הרשיון הקבוע לפעילות במטבעות דיגיטליים מרשות שוק ההון. הרשיון הקבוע יאפשר המשך פעילות שוטפת מול המערכת הבנקאית ומול קהל משקיעים בישראל שיהנה ממעטפת שירותים רחבה תחת גוף מפוקח.
כחברה מובילה בתחום הבלוקצ'יין והקריפטו נמשיך להביא חדשנות לקהל המשקיעים בישראל בהצעת מוצרים ושירותים חדשים".