חברת קריפטו שנייה קיבלה רישיון קבוע מרשות שוק ההון

ברוקר הקריפטו הוותיק ביטס אוף גולד קיבל רישיון קבוע של נותן שירותים פיננסיים •  מוקדם יותר החודש קיבלה חברת HBH את הרישיון הראשון ממשה ברקת

אתריום לצד הביטקוין / אילוסטרציה: Shutterstock
אתריום לצד הביטקוין / אילוסטרציה: Shutterstock

הממונה על שוק ההון ביטוח וחסכון משה ברקת הודיע הבוקר (א') לברוקר הקריפטו הגדול ביטס אוף גולד (Bits of Gold) על קבלת רישיון קבוע של נותן שירותים פיננסיים. רישיון זה מגיע לאחר שמוקדם יותר החודש קיבלה חברת HBH את הרישיון הראשון מברקת, אך בניגוד ל-HBH שהיא חברת תשתית, ביטס אוף גולד הוא ברוקר ותיק ופעיל, בעל מוצרים ולקוחות בהיקף משמעותי. 

■ הכירו את המנהל הראשון שקיבל רישיון כדי להביא את מהפכת הקריפטו לשוק הישראלי | ראיון 

ביטס אוף גולד מאפשרת קנייה, מכירה ושמירה של מטבעות וירטואליים, והרישיון הקבוע יקל על לקוחותיה את מעבר הכספים ממנה למערכת הפיננסית ובחזרה, בהתאם לנוהל בנקאי תקין 411 שיכנס לתוקפו בנובמבר. הרישיונות הקבועים למעשה מציבים את שחקני הקריפטו כגופים שעומדים בסטנדרטים שנקבעו על ידי הרגולטור בתחומים כמו הלבנת הון, משמורת, סיכוני תפעול, ועוד.

עם קבלת הרישיון קיבלו בחברה אישור להפעלת שירותי משמורת (Custodian) ובאוקטובר הקרוב ביטס אוף גולד תשיק ארנק שיאפשר ללקוחותיה להחזיק את הכספים בצורה מאובטחת בחברה.

"כבר ב-2013 הבנו שהדרך בה הביטקוין והמטבעות הדיגיטליים (וירטואליים) יכולים להגיע לאימוץ רחב הוא רק באמצעות רגולציה" מסביר יובל רואש, מנכ"ל Bits of Gold. "שנים אנחנו מדברים את שפת הרגולטורים ופועלים תחת חוקי איסור הלבנות הון שמרניים שאחרים לומדים מהם ומאיתנו. לחברה DNA של גוף פיננסי מנוסה עם התמחות במטבעות דיגיטליים ולבנקים יהיה קל לעבוד איתנו. מתן הרישיון יאפשר לנו לפתור יותר בעיות מול הבנקים ואף לאפשר לבנקים וגופים פיננסיים להציע ללקוחותיהם מסחר במטבעות דיגיטליים באמצעות Bits of Gold Connect, כפי שאנחנו עושים כיום עם Max. מטבעות דיגיטליים הם העתיד הפיננסי, ואנחנו מזמינים את הבנקים לעבוד איתנו בשיתוף פעולה כדי לקדם את ישראל לעתיד הזה" מוסיף רואש.

Bits of Gold, שהוקמה בשנת 2013, מאפשרת קנייה ומכירת ביטקוין ואיתריום ומשרתת למעלה מ- 150 אלף לקוחות ישראלים. החברה הייתה הראשונה להשיק שיתופי פעולה חדשניים עם חברות המפוקחות על ידי בנק ישראל. רק לאחרונה השיקה שיתוף פעולה עם חברת כרטיסי האשראי Max במסגרתו השיקה כרטיס אשראי MaxBack Crypto, במסגרתו צוברים מטבעות ביטקוין כקאש-באק על השימוש בכרטיס. בנוסף, Max גם נבחרה להיות הסולקת של החברה, מה שמאפשר ללקוחותיה לקנות ביטקוין ואיתריום באמצעות כרטיס האשראי.