הכתבה בשיתוף אאוטלט ELECTRIC 54
מוצרי חשמל גדולים ובעיקר מקררים נחשבים להוצאה כספית גבוהה למדי ובצל יוקר המחיה, הרגלי הצריכה משתנים, ויותר ויותר צרכנים פונים לרכישת מוצרים שכאלה מיד שנייה - כשהיום יש מענה למי שמחפשים לקנות ממקום אמין ובדרך בטוחה. כך למשל, אאוטלט ELECTRIC 54 - מותג און ליין לרכישת מוצרי חשמל גדולים משומשים. אלעד מנשה, המייסד והבעלים, מספר כי העסק שהקים פועל גם מתוך אג'נדה חברתית על מנת להנגיש ולאפשר לאנשים שידם אינם משגת להתחדש במוצרי חשמל שעומדים בסטנדרטים הגבוהים שהציבה לעצמה החברה שבבעלותו. כל זאת תוך שמירה על חוויית קנייה מהירה ונוחה. מנשה (36), מקיבוץ אלומות, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ושיווק, הקים את המותג אאוטלט ELECTRIC 54 לפני למעלה מ-15 שנה - כאשר הפך חנות רגילה למכשירי חשמל יד שנייה שהייתה בבעלותו של אביו למותג און ליין שמוכר את אותם המכשירים כיום באתר ודרך הוואטסאפ והטלפון, מבלי שלקוחות יצטרכו להגיע פיזית למחסנים.
באאוטלט ELECTRIC 54 תמצאו מקררים, תנורים, מכונות כביסה ומייבשי כביסה, כאשר המלאי רחב ומתחדש בלי הרף. "אמינות היא אצלנו מעל הכל. זה חשוב כי כשאנשים קונים ממישהו מוצר חשמלי משומש הם צריכים לבצע את הבדיקה בעצמם ולבחון האם המוצר ראוי לרכישה. לא תמיד יש בידיהם את הידע והכלים הדרושים לכך. בנוסף, הם עשויים לבזבז זמן ואנרגיות בתהליך - שיחות עם המוכרים, כיתות רגליים ולעיתים אף לחוות עוגמת נפש כשמגלים שהמוצר פגום לפני הרכישה, או גרוע מכך, לאחר שכבר קנו את המוצר ושילמו על הובלה", אומר מנשה.

אלעד מנשה, הבעלים של אאוטלט 54 ELECTRIC / צילום: טליה ברוורמן, סטודיו אלומה
"אנחנו, למעשה, מעסיקים צוות בודקים מיומן ומנוסה שמגיע למוכרים ברחבי הארץ ומבצע את הבדיקה היסודית והמקיפה ובורר בקפידה אילו מוצרים יוצעו אצלנו למכירה", הוא מוסיף. "לא נמכור בשום פנים ואופן מוצר חשמלי שעבר תיקון, ואנחנו בוחנים גם את ההיבט הפונקציונאלי של המוצר - שהוא עובד וגם את ההיבט האסתטי, שאין לו סדקים או פגמים - אלא אם כן מדובר בבעיות קוסמטיות, בהן נטפל בעצמנו לפני המכירה. הסינון כה קפדני שבמקרים רבים אנחנו רואים עשרים מקררים ביום, ורוכשים רק תשעה מהם שבסופו של דבר יועמדו למכירה לקהל לקוחותינו. אני לא אמכור מוצר שלא היית מכניס אליי הביתה".
רכישה מאובטחת והובלה עד הבית
המוצרים שהמותג מציע למכירה מצולמים ועולים במהירות לעמודי הפייסבוק והאינסטגרם של אאוטלט ELECTRIC 54 שירות הלקוחות נעשה בוואטסאפ או בשיחות טלפון. על תהליך הרכישה עצמו אומר מנשה כי "חשוב לנו לבדוק אם המוצר אכן עונה על הצרכים של הלקוח. כדי להתאים לו את המוצר הנכון עבורו מתוך האופציות הרלבנטיות, אנו שולחים לו תמונות עם מפרטים טכניים לבחירה. בתוך זמן קצר, לרוב עד 24 שעות מרגע הרכישה המאובטחת, המוצר מובל אליו עד הבית - נקי, שלם, עטוף ומוכן לשימוש".
תקופת הקורונה, מספר מנשה, היוותה נקודת מפנה לתחום רכישת מוצרים חשמליים מיד שנייה. "אנשים לא יצאו מהבית וחיפשו דרך לרכוש מוצרי חשמל ממקום טוב ומסודר. כשגם מהבחינה הכלכלית נוצר קושי לממן כבעבר מוצרי חשמל חדשים. בשלב הזה ראינו שאנחנו יכולים לספק ערך ממשי לצרכנים וכמה האחריות החברתית שלנו היא רבה גם מההיבט הבר קיימא של מחזור מוצרים וחסכון בפעולת הייצור. רוב מי שרוכשים מאתנו הם זוגות צעירים, אנשים שגרים בשכירות אבל יש גם הרבה משפחות שמחפשות למשל מקרר שני לצרכי אירוח".
"מעבר לתהליך הבדיקה והסינון, הניקיון היסודי והשירות המהיר והאישי, אנחנו גם מספקים חצי שנה אחריות על המוצר. כך שאנחנו עומדים מאחורי כל מוצר שאנחנו מוכרים ורוצים שאנשים יהיו מרוצים. על פי הפידבקים החיוביים, אנחנו כבר יודעים שהלקוחות סומכים עלינו שנספק להם את הסחורה הטובה ביותר במחירים הטובים ביותר, זולים משמעותית מקנייה יד ראשונה בכלמעלה מ-50% פחות מהמחיר המקורי", אומר אלעד לסיום.