סמוטריץ' יכריע, באוצר תומכים: האם כאל תפוצל מדיסקונט?

הוועדה לבחינת התחרות בשוק האשראי, שהקימו שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן והמנכ"ל רם בלינקוב, ממליצה על הפרדת חברת האשראי כאל מבנק דיסקונט • כעת נדרשת רק חתימתו של שר האוצר הבא

סניף של בנק דיסקונט / צילום: Shutterstock
סניף של בנק דיסקונט / צילום: Shutterstock

שר האוצר הבא, בצלאל סמוטריץ', יכריע האם חברת האשראי כאל תופרד מדיסקונט . זאת, לאחר שהוועדה ממליצה לבחינת התחרות בשוק האשראי, שהקימו השר היוצא אביגדור ליברמן והמנכ"ל רם בלינקוב, המליצו לשר "להפעיל את סמכותו ולהפריד את חברת כרטיסי האשראי כאל מבנק דיסקונט כדי להגביר את התחרות במערכת הפיננסית בישראל". דיסקונט שולט ב-72% מחברת האשראי.

על הקמת הצוות פורסם לראשונה בחודש מרץ בגלובס, כאשר במקביל הקים בנק ישראל צוות עצמאי שידון בסוגייה. צוות זה המליץ להפריד בין הבנק לבין חברת כרטיסי האשראי, ולהפוך את כאל לחברה עצמאית בדומה לשתי החברות האחרות - ישראכרט ומקס (לשעבר לאומי קארד), שהופרדו בשנת 2019 מהבנקים ששלטו בהם, הפועלים ולאומי בהתאמה.

הצוות שהקים בנק ישראל על מנת לבחון את הסוגיה כלל את פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי, מנהל חטיבת המחקר, המשמש גם כיו"ר משותף של הוועדה לבחינת התחרות בשוק האשראי; יאיר אבידן, המפקח על הבנקים; ועודד סלומי, מנהל מחלקת תשלומים וסליקה.